10 das condicións contractuais de Uber poderían ser abusivas

FACUA reclámalle modificacións
Publicado por o día 20/02/2019 na sección de FACUA,Social

10 das condicións contractuais de Uber poderían ser abusivas

Sitúan aos usuarios nunha situación de absoluta indefensión no caso de que se produzan irregularidades nos servizos contratados. Establecen que as controversias terán que resolverse en Amsterdam.
 
FACUA-Consumidores en Acción reclamou a Uber que rectifique dez cláusulas das súas condicións contractuais ao considerar que poderían ser abusivas, vulnerando con iso a lexislación de defensa dos usuarios.
 
A asociación advirte de que nos “termos e condicións” publicados na súa web, Uber sitúa aos usuarios nunha situación de absoluta indefensión no caso de que se produzan irregularidades nos servizos contratados, como que os transportistas se atrasen ou non cheguen, cargos superiores aos ofertados, deficiencias na calidade e prestacións dos vehículos ou danos por accidentes. Así, as condicións contractuais establecen que o usuario renuncia a reclamar a Uber calquera clase de responsabilidade ante anomalías como as mencionadas.
 

Di que non presta servizos de transportes

 
Entre as cláusulas que para FACUA resultan abusivas destaca unha na que Uber preséntase como unha mera intermediaria e advirte de que non é unha empresa de transportes nin presta servizos de transportes. Pero o certo é que cando se solicita un transporte a través da app de Uber, toda a contratación e pago leva a cabo de forma directa con esta empresa, sen que nin sequera infórmese de cal é a titular da licenza de Vehículos de Turismo con Condutor ( VTC) para a que traballa o profesional que levará a cabo o servizo. Ademais, resulta obvio que sen a plataforma de contratación de Uber os consumidores non poderían ou terían moitas dificultades para contratar de forma directa coas licenciatarias de VTC que prestan os seus servizos a través dela, sinala a asociación.
 
Neste sentido, FACUA lembra que a sentenza contra Uber ditada en 2017 polo Tribunal de Xustiza da Unión Europea ( TJUE) puxo de manifesto que o funcionamento desta empresa “está indisociablemente vinculado a un servizo de tranporte e, por tanto, ha de cualificarse de servizo no ámbito dos transportes”.
 

Resolución de reclamacións, en Amsterdam

 
Doutra banda, Uber sinala no seu contrato que calquera controversia terá que valorarse baixo a aplicación da lexislación dos Países Baixos e que os actos para resolvelas deberán celebrarse en Amsterdam, onde a filial europea da multinacional estadounidense ten a súa sede social. FACUA advirte de que ambas as imposicións resultan abusivas.
 
E tamén é abusivo, segundo establece a lexislación de defensa dos consumidores, que a empresa impoña no mesmo apartado das súas condicións contactuales a submisión a unha arbitraxe distinta do sistema arbitral de consumo, concretamente o da Cámara de Comercio Internacional. A redacción desta cláusula chega ao extremo de establecer que o usuario renuncia a calquera outra vía para reclamar os seus dereitos, incluídos os tribunais de xustiza.
 
FACUA considera igualmente abusiva outra cláusula na que Uber sinala que poderá poñer fin de inmediato tanto ás súas condicións contractuais como a calquera servizo prestado ao usuario e mesmo se reserva o dereito de deixar de ofrecer ou denegar o acceso aos seus servizos “en calquera momento e por calquera motivo”.
 
A filial europea da multinacional estadounidense ha comunicado a FACUA que o seu equipo xurídico está a analizar o contido da súa reclamación para darlle resposta.