A CNMC multa a Endesa con 300.000 euros por defraudar a un socio un usuario e quitarlle o bono social

A finais de 2014, modificáronlle unilateralmente o seu contrato para pasalo ao mercado libre, co que o deixaron un ano sen os descontos asociados ao bono.
Por o 18/03/2019 | Sección: FACUA,Social
A CNMC multa a Endesa con 300.000 euros por defraudar a un socio un usuario e quitarlle o bono social
Compartir en:
Tras a denuncia de FACUA-Consumidores en Acción, a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) impuxo senllas multas de 150.000 euros a Endesa Enerxía SA e outra a Endesa Enerxía XXI SLU -a que ofrece a tarifa semirregulada- por modificar de forma fraudulenta o contrato dun usuario para pasalo ao mercado libre, o que provocou que estivese un ano sen os beneficios e descontos asociados ao bono social.
 
A finais de 2014, Endesa Enerxía formalizou unilateralmente un contrato de subministración eléctrica no mercado libre a un usuario da localidade gaditana de San Fernando, Eduardo P. C., que tiña a tarifa semirregulada (entón denominada TUR, actualmente PVPC) vinculada a outro contrato con Endesa Enerxía XXI. A compañía non só lle cambiou o contrato sen o seu consentimento, senón que ao pasalo ao mercado libre deixóuselle de aplicar o bono social, ao que tiña dereito pola súa situación económica.
 
O afectado, que era socio de FACUA Cádiz, pediu á asociación que emprendese accións para denunciar as irregularidades cometidas por Endesa. Tras analizar a información achegada por FACUA, a CNMC ha resolvido que tanto Endesa Enerxía como Endesa Enerxía XXI son responsables dunha infracción grave de acordo ao artigo 65.25 da Lei 24/2013 do Sector Eléctrico, por incumprir as medidas de protección ao consumidor, en especial as relativas aos consumidores vulnerables.
 
A conduta levada a cabo por Endesa derivou derivou nunha multa de 150.000 euros para cada unha das compañías. A resolución de Competencia pon fin á vía administrativa e as dúas empresas poderán interpoñer recurso Contencioso- Administrativo ante a Audiencia Nacional, no prazo de dous meses a contar desde o día seguinte ao da súa notificación.
 

Sancións anteriores por denuncias de FACUA

 
O pasado venres, a CNMC fixo pública outra resolución sancionadora derivada dunha denuncia de FACUA. Trátase dunha multa de 1,2 millóns de euros imposta a Naturgy. En 2017, o antiga Gas Natural Fenosa enviou unha comunicación a case 50.000 clientes -paralizouna tras a denuncia- con tarifa referenciada á TUR para indicarlles que lles daría de alta de forma automática noutra e ocultándolles que encarecería a súa factura ata un 15%.
 
Nos últimos meses Competencia impuxo varias multas contra compañías enerxéticas por fraudes na contratación, varias das cales foron consecuencia de denuncias presentadas por FACUA.

Comentar noticia

Your email address will not be published.