A CNMC multa a Endesa con 300.000 euros por defraudar a un socio un usuario e quitarlle o bono social

A finais de 2014, modificáronlle unilateralmente o seu contrato para pasalo ao mercado libre, co que o deixaron un ano sen os descontos asociados ao bono.
Publicado por o día 18/03/2019 na sección de FACUA,Social

A CNMC multa a Endesa con 300.000 euros por defraudar a un socio un usuario e quitarlle o bono social

Tras a denuncia de FACUA-Consumidores en Acción, a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) impuxo senllas multas de 150.000 euros a Endesa Enerxía SA e outra a Endesa Enerxía XXI SLU -a que ofrece a tarifa semirregulada- por modificar de forma fraudulenta o contrato dun usuario para pasalo ao mercado libre, o que provocou que estivese un ano sen os beneficios e descontos asociados ao bono social.
 
A finais de 2014, Endesa Enerxía formalizou unilateralmente un contrato de subministración eléctrica no mercado libre a un usuario da localidade gaditana de San Fernando, Eduardo P. C., que tiña a tarifa semirregulada (entón denominada TUR, actualmente PVPC) vinculada a outro contrato con Endesa Enerxía XXI. A compañía non só lle cambiou o contrato sen o seu consentimento, senón que ao pasalo ao mercado libre deixóuselle de aplicar o bono social, ao que tiña dereito pola súa situación económica.
 
O afectado, que era socio de FACUA Cádiz, pediu á asociación que emprendese accións para denunciar as irregularidades cometidas por Endesa. Tras analizar a información achegada por FACUA, a CNMC ha resolvido que tanto Endesa Enerxía como Endesa Enerxía XXI son responsables dunha infracción grave de acordo ao artigo 65.25 da Lei 24/2013 do Sector Eléctrico, por incumprir as medidas de protección ao consumidor, en especial as relativas aos consumidores vulnerables.
 
A conduta levada a cabo por Endesa derivou derivou nunha multa de 150.000 euros para cada unha das compañías. A resolución de Competencia pon fin á vía administrativa e as dúas empresas poderán interpoñer recurso Contencioso- Administrativo ante a Audiencia Nacional, no prazo de dous meses a contar desde o día seguinte ao da súa notificación.
 

Sancións anteriores por denuncias de FACUA

 
O pasado venres, a CNMC fixo pública outra resolución sancionadora derivada dunha denuncia de FACUA. Trátase dunha multa de 1,2 millóns de euros imposta a Naturgy. En 2017, o antiga Gas Natural Fenosa enviou unha comunicación a case 50.000 clientes -paralizouna tras a denuncia- con tarifa referenciada á TUR para indicarlles que lles daría de alta de forma automática noutra e ocultándolles que encarecería a súa factura ata un 15%.
 
Nos últimos meses Competencia impuxo varias multas contra compañías enerxéticas por fraudes na contratación, varias das cales foron consecuencia de denuncias presentadas por FACUA.