A CNMC multa con 88.000 euros a Endesa por altas fraudulentas tras denuncias de FACUA e tres usuarios

FACUA reclama o endurecemento da lei para que este tipo de irregularidades non saian tan baratas ás compañías. Así mesmo, insta os usuarios afectados por contratacións fraudulentas a que denuncien.
Por o 19/12/2018 | Sección: FACUA,Social
A CNMC multa con 88.000 euros a Endesa por altas fraudulentas tras denuncias de FACUA e tres usuarios
A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) multou con 88.000 euros a Endesa Enerxía por altas fraudulentas como consecuencia de denuncias presentadas por FACUA-Consumidores en Acción e tres usuarios.
 
FACUA considera necesario endurecer a lexislación para que este tipo de irregularidades non saian tan baratas ás compañías. Así mesmo, chama aos usuarios afectados por contratacións fraudulentas que presenten denuncias ante a CNMC. As altas fraudulentas no sector enerxético respresentan unha fraude masiva que se veu producindo nos últimos anos e que provocou que o Goberno prohiba a comercialización destes servizos a través de visitas aos domicilios dos usuarios, unha reivindicación que a asociación viña reclamando.
 
Endesa foi sancionada en marzo deste ano con 30.000 euros por unha práctica similar como consecuencia doutra denuncia de FACUA. En 2017, a Comisión xa multou a catro comercializadoras de electricidade e gas natural (Endesa Enerxía SAU, Iberdrola Clientes SAU, Gas Natural Servizos SDG SA e Viesgo Enerxía SL) cun total de 155.000 euros polas mesmas prácticas.
 

Minoración do 40% en tres das multas

 
No caso do expediente sancionador resolvido tras a denuncia de FACUA, trátase dunha multa de 20.000 euros que a CNMC reduciu nun 40%, a 12.000 euros, ao recoñecer a empresa a súa responsabilidade nos feitos e abonado o importe reducido da sanción antes da resolución.
 
A asociación denunciou en agosto de 2015 que uno dos seus socios, que tiña contratada a tarifa semirregulada (PVPC) con Endesa en Tarragona, recibiu a visita de dous comerciais que non se identificaron de modo correcto e mediante engano fixéronlle asinar unha modificación de contrato pola que pasaba ao mercado libre. Aínda que tras decatarse da fraude a vítima exerceu de forma inmediata o seu dereito de desestimiento ante a comercializadora, ao mes seguinte recibiu un contrato confirmando a modificación realizada.
 
Outros dous dos expedientes sancionadores teñen a súa orixe nas denuncias de dous consumidores de Gran Canaria ante a Consellería de Economía, Industria, Comercio e Coñecemento do Gobierno de Canarias, que as trasladou á CNMC. Ambas derivaron en multas de 30.000 euros, que se han minorado nun 40% polos mesmos motivos que no expediente orixinado tras a denuncia de FACUA, quedando cada sanción en 18.000 euros.
 
A cuarta multa produciuse pola denuncia presentada directamente por un usuario ante Competencia. Neste caso, a resolución sancionadora foi de 40.000 euros, na que non houbo minoración da contía.
 

Servizos adicionais

 
FACUA advirte de que o traspaso de contratos con tarifa semirregulada a unha de mercado libre adoita implicar o pago de tarifas máis caras e en moitos casos tamén que os usuarios pasen a abonar outros servizos e seguros de mantemento adicionais á subministración.
 
Nas resolucións aprobadas, a CNMC considera acreditado que Endesa Enerxía non respectou os requisitos que deben seguir as comercializadoras de electricidade (e de gas) para contratar cun novo cliente nin, en particular, contou co seu consentimento.
 
O pasado mes de setembro, Competencia obrigou aos principais grupos enerxéticos a cambiar a súa imaxe de marca para que os clientes poidan distinguir entre a empresa comercializadora que ofrece a tarifa regulada ( PVPC), en electricidade, e ( TUR), en gas, e a que o fai a través do mercado libre.
 

Infraccións leves, segundo a normativa

 
Segundo informou a CNMC nun comunicado, “o cambio de contrato dos usuarios sen o seu consentimento é unha práctica tipificada como unha infracción leve, de conformidade co disposto no artigo 66.4 da Lei 24/2013, do 26 de decembro, do Sector Eléctrico, por incumprimento dos requisitos de contratación cos clientes de electricidade”.

Comentar noticia

Your email address will not be published.