A decisión da Consellería de Infraestructuras e mobilidade de autorizar un novo servizo a Cangas no mesmo horario pon en risco a seguridade dos usuarios

Autorizouse a confluencia de horarios a pesar de que os informes técnicos non son concluíntes sobre a súa oportunidade
Por o 17/12/2018 | Sección: Galicia,Vigo
A decisión da Consellería de Infraestructuras e mobilidade de autorizar un novo servizo a Cangas no mesmo horario pon en risco a seguridade dos usuarios
A decisión da Consellería de Infraestructuras e Mobilidade da Xunta de autorizar un novo servizo a Cangas no mesmo horario non beneficia aos usuarios e pon en risco a seguridade dos pasaxeiros. Mar de Ons considera que a autorización no mesmo horario non responde o interese xeral pois en nada beneficia a un usuario ter dous barcos que parten á vez con idéntico destino.
A naviera considera que os informes técnicos aos que se refire a Consellería non son concluíntes. É chocante incluso que, algúns destes informes, dubidando sobre a bondade da decisión, suxiran probar o sistema “para ver que pasa” esquecéndose de que “un experimento de tal calibre pode poñer en risco a seguridade da pasaxe ou dos buques”. “Trátase dunha decisión moi perigosa que vai volver a incendiar de conflitos o transporte de ría como xa sucedeu no pasado”, asegura Mar de Ons.
Esta decisión de autorizar horarios coincidentes fomentará que, para o cumprimento das distancias de seguridade entre buques, as embarcacións aumenten as súas velocidades para apartarse das derrotas do outro buque e non verse así obrigadas a desviar o seu rumbo e alcanzar con atraso o punto de destino.
Desde a naviera xa se advertiu á Xunta de Galicia e ás administracións sectoriais que se atopa en xogo a ordenación dos viaxeiros nos peiraos, ao tope da súa capacidade operativa e de resistencia, con risco do colapso das infraestruturas ao facer compaxinar embarques e desembarques de pasaxeiros.
Mar de Ons lembra que estas causas levaron a Capitanía Marítima a admitir nun informe de 2009 que a confluencia de horarios xeraba unha situación de risco que poñía en perigo a seguridade da pasaxe e recomendaba establecer un rango diferencial de horarios entre a saída dos buques de 15 minutos. Mesmo no 2018 recomendou aumentar ese diferencial a 20 minutos para as rutas a Cíes. A propia Consellería, naquel entón dirixida por Agustín Hernández, recoñeceu que a coincidencia de horarios soamente xeraba problemas e ningún beneficio ao usuario.
A naviera considera tamén inasumible que a responsabilidade do bo funcionamento do servizo trasládese exclusivamente –“como se pretende”- aos patróns de tres empresas que son competencia, “desentendéndose da súa propia responsabilidade en garantir a ordenación dun transporte seguro, eficiente e sustentable”.
Mar de Ons lembra tamén que a decisión da Consellería de Infraestruturas e Mobilidade choca cun transporte sustentable, respectuoso co medio ambiente e dirixido a favorecer as demandas dos usuarios. Así advirte que, “a demanda de servizo da liña Cangas –Vigo non xustifica a autorización de horarios coincidentes e supón un agravio para os viaxeiros da veciña Moaña aos que a Xunta de Galicia segue desatendendo, pois dispoñen só de barcos cada hora e sen servizo as fins de semana e festivos”. Moitos viaxeiros de Moaña teñen que desprazarse a Cangas para poder ir a Vigo en barco.
Mar de Ons recorrerá a decisión da Dirección Xeral de Mobilidade por considerar que non se prima o interese xeral e ponse en risco a seguridade dos pasaxeiros. A empresa demanda que a Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, en cumprimento das súas competencias, ordene o servizo establecendo un diferencial mínimo entre frecuencias, o que si reportaría un claro beneficio á mobilidade dos usuarios, garantiría a súa seguridade e faría sustentable o sistema

Comentar noticia

Your email address will not be published.