A Deputaci贸n crea unha Comisi贸n T茅cnica para asesorar aos concellos cara a posta en marcha dun plan coordinado de acci贸n local polo COVID-19

A iniciativa aprobouse no Comit茅 de Seguimento da Covid19 coa unanimidade de todos os grupos e co respaldo do portavoz do PP Jorge Cubela
Publicado por o d铆a 15/05/2020 na sección de Coronavirus,Deputaci贸n de Pontevedra

A Deputaci贸n crea unha Comisi贸n T茅cnica para asesorar aos concellos cara a posta en marcha dun plan coordinado de acci贸n local polo COVID-19

Carmela Silva anunciou hoxe o acordo do Comit茅 de Seguimento do COVID-19 para a creaci贸n por parte da Deputaci贸n de Pontevedra dunha Comisi贸n T茅cnica para a Asistencia Municipal, que servir谩 para asesorar aos concellos nas d煤bidas sobre competencias e actuaci贸ns a desenvolver na nova normalidade tralo COVID-19.

Esta Comisi贸n, que xorde pola necesidade que os concellos, especialmente os 59 de menos de 50.000 habitantes, te帽en “de apoio t茅cnico para tomar decisi贸ns intelixentes”, constit煤e o primeiro paso para a posta en marcha dun plan coordinado de acci贸n local na provincia, impulsado pola Deputaci贸n trala crise. A presidenta subli帽ou que a iniciativa “茅 froito do acordo dos grupos, de feito aprobouse por unanimidade e co respaldo do voceiro da oposici贸n, Jorge Cubela, e dar谩 resposta 谩s demandas que moitas alcaldesas e alcaldes nos plantexaron tras as reuni贸ns mantidas”.

Deste xeito, a comisi贸n, que 茅 paritaria e re煤ne a sete funcionarios e sete funcionarias de alto nivel da Deputaci贸n, ofrecer谩 informaci贸n aos concellos sobre os asuntos m谩is “relevantes” que trala crise do COVID “afectan a todas as pol铆ticas sociais e econ贸micas”, desde os que se refiren 谩 materia orzamentaria ou os relativos 谩s limitaci贸ns no acceso aos espazos p煤blicos e o distanciamento social. Neste senso, subli帽ou a “especial importancia” que ter谩 este novo 贸rgano que desenvolver谩 d煤as funci贸ns esenciais. Dunha banda, asesorar谩 aos concellos en aqueles 谩mbitos da s煤a xesti贸n e competencia, garantindo a asistencia e a cooperaci贸n xur铆dica e t茅cnica “en todas as cuesti贸ns vinculadas a xesti贸n tanto ordinaria como extraordinaria provocada polo COVID19”. No marco desta primeira funci贸n crearase un espazo web no que periodicamente se subir谩n “todas as consultas feitas polos diferentes concellos聽 e as s煤as correspondentes respostas para que, dun xeito global, poidan ser usadas por outras entidades e se convertan en boas pr谩cticas”.

“A comisi贸n vai asesorar por exemplo _sinalou_ sobre como se poden facer as modificaci贸ns orzamentarias, que van ter que facer todos os concellos; sobre cales son as competencias en materia municipal que a lei lles permite e cales son as doutras administraci贸ns, para que poidamos pedirlles que as asuman con recursos. E cuesti贸ns que te帽en que ver con li帽as de subvenci贸ns, actuaci贸ns en cemiterios, limpeza viaria, limpeza de edificios p煤blicos, desenvolvemento de feiras e mercados, lonxas ou comercio ambulante”. Tam茅n ofrecer谩 consello, engadiu, “sobre todo o que te帽a que ver con materia impositiva, o que lles permite ou non a lei” e cuesti贸ns relacionadas co uso do espazo p煤blico, “e como garantir o distanciamento social”. “Hai por exemplo viarios que te帽en dous metros de ancho. Ent贸n, como podemos cumprir que haxa ese distanciamento? _engadiu a presidenta_. N贸s imos asesorar sobre eses temas, e as que te帽en que ver con urbanismo, parques p煤blicos, xard铆ns, nova organizaci贸n de terrazas, de praias, na distribuci贸n de espazos de accesos e moitas m谩is cousas”.

“Un documento vivo”

A outra funci贸n esencial que ter谩 a comisi贸n ser谩 a elaboraci贸n “dun documento de car谩cter din谩mico e vivo, en colaboraci贸n cos concellos, que recolla todas as medidas e estratexias que se realizar谩n en cada un dos 谩mbitos de competencia municipal que se poidan ver afectados polo COVID-19, tendo en conta que vai cambiar a normativa, as instruci贸ns, ordes e recomendaci贸ns que se vaian ditando”. “Por tanto _manifestou Carmela Silva_ teremos que ir modificando ese documento para que poida ser usado polos concellos”. Neste senso, a presidenta explicou que a铆nda que a vixencia inicial da comisi贸n 茅 ata decembro deste 2020, “creo que vai quedar de forma estrutural”.

Coordinada polo responsable do Servizo de Asitencia Intermunicipal da Deputaci贸n, Gabriel Rodr铆guez Alonso, e co respaldo do secretario da corporaci贸n, a comisi贸n a integra persoal dos servizos de Intervenci贸n, Recursos Humanos, Cooperaci贸n, Arquitectura, Riscos Laborais, Servizos Sociais, Infraestruturas, Mobilidade, Contrataci贸n, Revitaliza e I+D+I, Igualdade e o ORAL, que resolver谩 d煤bidas sobre tributos, taxas e prezos p煤blicos. Silva fixo extensivo o seu agradecemento a todos e todas as s煤as integrantes, “porque todos e todas aceptaron e este 茅 un traballo engadido ao que xa te帽en, que aumentou moi substancialmente polo COVID-19”.

Comentar noticia

Your email address will not be published.