A Policía Nacional e o Banco Santander inician unha campaña para reforzar a seguridade online

Ambas as institucións lanzarán consellos en redes sociais entre os días 24 e 28 de xuño para lembrar que medidas hai que tomar para non converterse en vítima de ciberdelitos
Publicado por o día 24/06/2019 na sección de Eventos

A Policía Nacional e o Banco Santander inician unha campaña para reforzar a seguridade  online
A Policía Nacional e o Banco Santander iniciaron hoxe unha campaña conxunta para reforzar a seguridade nas medidas de pago e previr as estafas no pago online e no pago con tarxetas. Ao longo da campaña, que finaliza o venres, 28 de xuño, ambas as institucións lanzarán consellos en redes sociais que irán acompañados de diferentes vídeos que se publicarán de forma paulatina. O primeiro deles acaba de ser publicado e lembra que un dos delitos máis comúns cométese á hora de realizar un pago mediante a app móbil.
 
As compras por internet alcanzaron en España en 2017 un volume de negocio de 31.347 millóns de euros, o que supón un 23,6% máis que o ano precedente, segundo o Observatorio Nacional de Telecomunicacións e da Sociedade da Información (ONTSI).
 
O gasto medio do comprador online subiu un 14%, ata os 1.366 euros. Un ano máis, a roupa e os artigos deportivos mantéñense como os produtos máis demandados (50,5%), seguidos das reservas de aloxamento e paquetes turísticos (47,7%), os billetes de transporte (45,8%) e as entradas para espectáculos (42,2%).
 
A cifra de compradores internautas en España creceu un 8% (1,7 millóns máis) e xa supera os 23 millóns dun total de 34 millóns de internautas que hai no noso país.
 

Consellos para evitar ser vítima dos delitos máis comúns

 
O primeiro dos vídeos publicados fai referencia á necesidade de mostrarse vixiante durante a realización dun pago mediante a app móbil.
 
Nese proceso, é fundamental evitar que ninguén leve a tarxeta e evitar perdela de vista. O propietario da tarxeta debe usala en por si no terminal de compra e debe esconder sempre os díxitos para que ningún descoñecido poida observar o pin. É recomendable activar o servizo de alertas da app para ser informado sobre a marcha de calquera compra que se faga coa tarxeta.
 
Tamén é habitual o phishing de apps e as descargas de apps fraudulentas. Mediante un correo electrónico ou outra canle ínstase o cliente a que se instale unha app maliciosa. Un texto moi común desta invitación podería ser: “O teu Banco ofréceche Servizo Antimalware GRATIS!”. Ante esta mensaxe, non se debe pulsar no botón de “descargar” nin en ningún similar. Ao facelo, iníciase a estafa.
 
Todo cidadán debe coñecer tamén os pasos que debe seguir durante o pago con tarxeta e NFC ( Near Field Communication, unha tecnoloxía inalámbrica de curto alcance que permite conectar dous dispositivos ao emitir un sinal). Do mesmo xeito que no primeiro punto, non se debe deixar nunca que o cobrador afástese coa tarxeta e é necesario esconder os díxitos da vista de estraños. Ademais, en caso de non atopar a tarxeta, a Policía Nacional recomenda entrar na app do banco e darlle a “ OFF Apagar Tarxeta”.
 
Para realizar compras online, é aconsellable establecer un bloqueo de pantalla do dispositivo co menor tempo de espera posible. As máis seguras son configurar un patrón, un pin ou un contrasinal. Hai que protexer o acceso a aplicacións concretas para que non poida iniciar sesión calquera outra persoa, sobre todo para aquelas apps que proporcionan información sobre o usuario. Recoméndase configurar o dispositivo para que, antes de descargar calquera aplicación, sexa necesario introducir un pin que aprobe a acción.
 
Respecto ao delito coñecido como vishing ou smishing, é imprescindible non crerse as ofertas de produtos demasiado boas. Non son fiables as mensaxes de texto ou as chamadas onde che pidan datos das túas credenciais de banca online ou as túas tarxetas.