A protecci贸n dos sectores vulnerables nas estradas, prioridade da Deputaci贸n no pr贸ximo decenio

A presidenta Carmela Silva e o deputado de Mobilidade iniciaron hoxe a s煤a participaci贸n no VI Congreso Ibero-Americano de Seguridade Viaria que ten lugar en Per煤
Publicado por o d铆a 17/10/2018 na sección de Deputaci贸n de Pontevedra

A protecci贸n dos sectores vulnerables nas estradas, prioridade da Deputaci贸n no pr贸ximo decenio

A protecci贸n dos sectores m谩is vulnerables nas estradas ser谩 a prioridade da Deputaci贸n de Pontevedra no pr贸ximo decenio en materia de seguranza viaria. As铆 o aseguraron a presidenta provincial Carmela Silva e o deputado de Mobilidade Ux铆o Ben铆tez no VI Congreso Iberoamericano de Seguranza Viaria que desde hoxe e ata o xoves ten lugar en Lima reunindo a centos de representantes pol铆ticos e persoal t茅cnico.

Silva e Ben铆tez compartiron xornada na inauguraci贸n co ministro de Transportes e Comunicaci贸ns do Goberno de Per煤, de Edmer Trujillo Mori; o ministro de Fomento espa帽ol, Jos茅 Luis 脕balos Meco; a ministra de Sa煤de do Per煤, Silvia Ester Pessah Eljay; o ministro do Interior de Per煤, Mauro Arturo Medina Guimaraes; o director do Banco Mundial para Bolivia, Chile, Ecuador e Per煤, Alberto Rodr铆guez; o presidente do Instituto Latinoamericano de Investigaci贸n y Estudios Viales (ILIEV), Jorge Lazarte Conroy; e o presidente do Instituto Vial Ibero-Americano (IVIA), Jacobo D铆az Pineda.

Foi na sesi贸n plenaria 麓Visi贸n cero, un obxectivo para o novo decenio’ na que comezaron os debates sobre seguranza viaria. Participaron neste punto o director do Observatorio Seguridade Viaria da Direcci贸n Xeral de Tr谩fico, 脕lvaro G贸mez M茅ndez, cunha conferencia sobre 鈥榅esti贸n da seguridade viaria’, para deixar paso despois a unha mesa redonda na que, ademais da presidenta Carmela Silva intervi帽eron o director do Banco Mundial para Bolivia, Chile, Ecuador e Per煤; a asesora do Ministerio de Sa煤de do Per煤, Tania Teresa L贸pez Zenteno; o xefe de Divisi贸n de Prevenci贸n e Investigaci贸n de Accidentes de Tr谩nsito da Polic铆a Nacional de Per煤, Franklin Barreto Ver谩stegui; e Julio C茅sar Gonz谩lez Pereira, director Xeral da Autoridade del Tr谩nsito e Transporte Terrestre de Panam谩.

Na s煤a intervenci贸n, Carmela Silva puxo sobre a mesa os datos de sinistralidade nas estradas provinciais, auton贸micas e estatais da provincia de Pontevedra entre os anos 2007 e 2016. Destacou que houbo unha clara reduci贸n da sinistralidade pola mellora das infraestruturas, a maior concienciaci贸n, educaci贸n, vixilancia e o carn茅 por puntos. De feito, apuntou que se pasou de 1.666 accidentes con v铆timas, 374 hospitalizados e 83 falecidos no 2007 a 1.1163 accidentes con v铆timas, 180 hospitalizados, e 30 falecidos no 2016, tendo unha reduci贸n do 30 %, o 51 % e o 64 % respectivamente. Silva apuntou que no caso das v铆as provinciais pas谩ronse de 252 accidentes con feridos a 149 (-41 %), de 59 a 31 hospitalizados (-47 %) e de sete falecidos a cinco (-28 %).

Fronte a estes datos estat铆sticos, a presidenta provincial puxo en valor o que considerou m谩is relevante do traballo feito na provincia de Pontevedra nos 煤ltimos exercicios: o cambio de pol铆tica aplicado pola nova Deputaci贸n co deputado Ux铆o Ben铆tez 谩 fronte do Departamento de Mobilidade. Silva destacou que antes de 2015 non se traballaron debidamente os sectores m谩is vulnerables: pe贸ns, ciclistas e motociclistas a pesares de que a metade dos falecidos nas estradas espa帽olas nestes anos estaban nestes grupos. Sinalou que desde hai tres anos houbo un xiro de 180 graos nos criterios de actuaci贸n nos que o centro das actuaci贸ns pasaron a ser as persoas. Desde ent贸n, dixo, todos e cada un dos proxectos para as infraestruturas viarias da Deputaci贸n incl煤en un plan de seguranza viaria fundamentado, sobre todo, no calmado do tr谩fico a trav茅s de redutores f铆sicos de velocidade.

As铆 mesmo, Silva destacou que para reducir a gravidade dos accidentes nas estradas provinciais estase a traballar na adaptaci贸n das estradas 谩s condici贸ns da s煤a contorna, facendo que a persoa condutora “entenda” cada estrada e adapte a s煤a conduci贸n ao medio polo que discorre; tomando medidas de seguridade viaria do tipo “estradas que perdoan”, para que unha sa铆da de v铆a non implique un accidente grave e se transforme nun accidente leve (cunetas de seguridade, sistemas de contenci贸n, eliminaci贸n de obst谩culos, etc.

Silva manifestouse orgullosa de que a Deputaci贸n de Pontevedra, xunto co Ministerio de Fomento e da DXT foran as 煤nicas administraci贸ns do Estado espa帽ol presentes en Per煤 para dar a co帽ecer o seu modelo de seguranza viaria. “Para n贸s 茅 unha satisfacci贸n que o noso traballo poida servir de gu铆a para outras instituci贸ns”, resaltou.

A participaci贸n da delegaci贸n pontevedresa continuar谩 ma帽谩 m茅rcores co relatorio do deputado de Mobilidade quen, m谩is extensamente e cun formato audiovisual (un v铆deo creado expresamente para o Congreso de Per煤 e unha presentaci贸n), expor谩 o modelo de mobilidade da Deputaci贸n de Pontevedra.

Ministro de Fomento

A participaci贸n da delegaci贸n espa帽ola foi iniciada polo ministro de Fomento espa帽ol, Jos茅 Luis 脕balos, quen destacou que a d铆a de hoxe a mobilidade das persoas 茅 entendida como un dereito que non debe levar consigo a asunci贸n dun risco para a vida. O ministro detallou o traballo feito en Espa帽a sobre o control das persoas condutoras, os medios de locomoci贸n e tam茅n na mellora das infraestruturas, cuesti贸ns que, ao seu entender, se deben tratar de forma simult谩nea.

As铆 mesmo, 脕balos apostou directamente pola “limitaci贸n da conduci贸n privada”. Destacou que “o espazo p煤blico 茅 o que hai, e 茅 preciso traballar para facer cidades transitables, paseables, polo que 茅 preciso que o transporte privado pase a ser subsidiario e secundario”, recuperando m谩is zonas para o goce da cidadan铆a, criterio no que traballa a d铆a de hoxe a Deputaci贸n.