A velocidade excesiva ou inadecuada segue sendo unha das principais causas dos accidentes de tráfico

A partir de 2022, os novos vehículos novos comercializados en Europa levarán incorporado un limitador intelixente de velocidade
Por o 14/04/2019 | Sección: Motor,Social
A velocidade excesiva ou inadecuada segue sendo unha das principais causas dos accidentes de tráfico

A Dirección Xeral de Tráfico pon en marcha desde hoxe e ata o domingo 7 de abril unha nova campaña de velocidade na que se vixiará e controlará o cumprimento dos límites de velocidade co obxectivo de reducir a accidentalidade e as consecuencias derivadas dos mesmos.

Esta campaña de vixilancia prodúcese dous meses despois da entrada en vigor do límite de velocidade xenérico de 90 km nas vías convencionais, estradas onde se producen o 75% dos accidentes mortais, a metade, saídas da vía nas que o exceso de velocidade está detrás de moitas delas.

En 2017 (último ano con datos consolidados) en ámbito DXT 345 persoas faleceron nas estradas en accidentes nos que a velocidade foi un dos factores concorrentes.

Segundo o estudo “Velocidade e risco de accidente” realizado por International Transport Forum (ITF) O exceso de velocidade é o principal problema que teñen os países motorizados. Unha estimación realizada para Noruega mostra que se todos os condutores conducisen por baixo dos límites de velocidade, o número de mortes reduciríase nun 20% (Elvik 2011).

Debido a esta preocupación, a campaña  faise de forma simultánea en case unha trintena de países que integran a Organización  Internacional de Policías de Tráfico (TISPOL), da que é membro, a Agrupación de Tráfico da Garda Civil. Ademais e como adoita ser habitual, a DXT convidou aos concellos para sumarse á mesma de modo que tamén nas vías urbanas realícese este labor de concienciación e control da velocidade, tendo en conta que nas cidades, os peóns son os usuarios que máis falecidos rexistran e a velocidade a principal causa deles.

Os controis centraranse naqueles tramos de risco asociado á velocidade, así como naqueles puntos onde a circulación realízase por encima do límite establecido e existe un elevado índice de sinistralidade. Ademais, atendendo ao carácter preventivo da campaña, anunciarase aos condutores a existencia de controis a través dos paneis de mensaxe variable ou con sinalización vertical circunstancial, cando a vía non dispoña dos devanditos paneis.

O SISTEMA SEGURO

As políticas de seguridade viaria na Unión Europea están baseadas no enfoque de Visión Cero e no Sistema Seguro. Ambos os sistemas están recollidos na Estratexia de Seguridade Viaria 2011-2020 da DXT. O Sistema Seguro recoñecido por organismos Internacionais como a Organización Mundial da Saúde e a Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico, acepta que o ser humano comete erros e busca evitar que estes erros provoquen mortes ou lesións graves.

Seguindo esta formulación, os organismos internacionais aconsellan que os límites de velocidade establézanse considerando as forzas que o corpo humano pode tolerar, que no caso do ámbito urbano non debería ser superior ao 30km/h ao convivir no mesmo espazo usuarios vulnerables con vehículos motorizados. Nas áreas con interseccións e alto risco de colisións laterais a velocidade apropiada sería de 50 km/h e nas estradas convencionais sen separación física de carrís e para reducir o risco de colisións frontais o límite apropiado debería ser de 70 km/h

Polo que respecta aos vehículos, a Unión Europea ha dado un paso adiante ao obrigar a que todos os vehículos novos comercializados en Europa a partir de 2022 incorporen entre outros sistemas de axuda á condución, o limitador intelixente de velocidade ISA que funciona conectado ao GPS e dotado dunha cámara que le os sinais viarios, advirte ao condutor cando este supera os límites legais.

Comentar noticia

Your email address will not be published.