Ábalos: “Estamos a traballar para que o proxecto da Y vasca sexa unha realidade canto antes”

O ministro de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana (Mitma), José Luis Ábalos, mostrou o seu compromiso coa chegada da Alta Velocidade a Euskadi na inauguración da 4ª Xornada Internacional Ferroviaria en San Sebastián (Guipúscoa) “Basque Rail Way 2020”.
Publicado por o día 22/01/2020 na sección de España

Ábalos: “Estamos a traballar para que o proxecto da Y vasca sexa unha realidade canto antes”

“Estamos a traballar para que o proxecto da Y vasca sexa unha realidade canto antes”, pois se trata dunha actuación “que achegará Euskadi a todos os cidadáns do noso país e do resto de Europa”, sinalou.

Na Xornada, organizada polo Gobierno Vasco, o operador Eusko Trenbideak – Ferrocarrís Vascos e o xestor ferroviario Euskal Trenbide Sarea – Rede Ferroviaria Vasca, o responsable do Mitma afirmou que se executaron xa máis de 3.500 millóns de euros.

Ábalos, con carácter previo ao acto, mantivo un encontro coa Conselleira de Desenvolvemento Económico e Infraestruturas do Gobierno Vasco, Arantxa Tapia, coa que subscribiu un protocolo para o desenvolvemento da terminal intermodal e loxística de Lezo (Guipúscoa), cuxo propósito é aumentar a cota de transporte de mercadorías por ferrocarril en España.

Por outra banda, ambos manterán unha reunión o próximo 13 de febreiro en Madrid, para impulsar o desenvolvemento da Alta Velocidade e os retos de futuro do sistema de transportes en Euskadi.

Impulso á conexión con Europa

Durante o seu discurso nesta Xornada Internacional, Ábalos lembrou que “en pouco máis de ano e medio dinamizamos os proxectos en curso e impulsamos a dotación de estándares comunitarios en todos os eixos que nos conectan co resto de Europa”. E citou algún exemplo en Euskadi:

A licitación de 200 millóns de euros nos tramos pendentes e novas saídas de emerxencia dos túneles do ramal Bilbao-Vitoria da E vasca.

O sometemento a información pública da chegada da alta velocidade a Vitoria e Bilbao.

O inicio da redacción da plataforma multimodal de Júndiz, en Vitoria, que conectará en ancho estándar co Corredor Atlántico e terá unha terminal de autoestrada ferroviaria.

O acordo coas Institucións vascas para financiar a chegada da alta velocidade a Irún, porta de acceso a Francia.

O ministro asegurou ter moi presente a repercusión destas actuacións nas oportunidades económicas e sociais de Euskadi e do resto de España, por iso “imprimímoslles o maior ritmo ao que as limitacións técnicas e administrativas permítennos desenvolvelas”.

Ábalos mostrou ademais o gran potencial da nosa industria en materia de alta velocidade que “nos permitiu exportar o noso coñecemento porque sabemos construír Alta Velocidade. E facémola eficientemente”.

Liberalización e sustentabilidade

En relación á liberalización, o responsable do Mitma sinalou que “estamos nunha posición moi favorable para sacarlle o máximo proveito a esta rede coa liberalización do transporte de viaxeiros”. Posiblemente, engade, “sexa a liberalización máis equilibrada de Europa. O noso propósito é conseguir a maior pluralidade de oferta, á vez que damos continuidade ao servizo, mantemos as capacidades técnicas, humanas e materiais, e toda a rede ferroviaria sae beneficiada polas sinerxias”.

“Queremos impulsar o ferrocarril español para que se adapte, e mesmo lidere, un tempo novo para a mobilidade no país”, subliñou Ábalos que, engade, “con este modelo de liberalización confiamos pasar o máximo histórico actual de máis de 31 millóns de viaxeiros anuais na rede de alta velocidade e estimamos poder evitar a emisión dunhas 800.000 toneladas anuais de CO2 á atmosfera”.

Neste sentido, lembrou o novo tren AVLO de RENFE, unha forma de viaxar en alta velocidade ao alcance dun maior número de persoas: familias, novas e outros colectivos. “Coa misión de democratizar os preto de 55.000 millóns de euros investidos na rede de Alta Velocidade española”.

Mitma

Na súa exposición, o ministro asegura que un ferrocarril competitivo e moderno require afrontar o reto da dixitalización e a innovación tecnolóxica. “Esta formulación emana da nova visión do Ministerio que dirixo, máis moderna e eficaz, orientada cara a unha mobilidade segura, sustentable e conectada que motivou a propia denominación do novo Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Mitma, do mesmo xeito que pronto iremos asentando unha nova forma de “facer país”.

Mitma sintetiza os ámbitos nos que se van a centrar os esforzos para garantir: un sistema de transportes converxente cara á neutralidade carbónica; e uns dereitos á mobilidade e ao acceso á vivenda efectivos, universais e inclusivos. Nesta liña, a alta velocidade ferroviaria, polas súas características de gran capacidade de transporte e baixas emisións, adquire un gran protagonismo.