Acordo unánime na Cámara galega para recuperar a Historia da Filosofía como materia obrigatoria

Olalla Rodil: ‚ÄúQueremos unha educaci√≥n que nos ensine a pensar, non a obedecer‚ÄĚ
Publicado por o d√≠a 18/10/2017 na sección de BNG,Educaci√≥n,Pol√≠tica

Acordo unánime na Cámara galega para recuperar a Historia da Filosofía como materia obrigatoria

A portavoz de educaci√≥n e cultura do BNG, Olalla Rodil amosou hoxe a s√ļa satisfacci√≥n polo acordo un√°nime acadado no Parlamento galego para recuperar a¬† ¬†Historia da Filosof√≠a como materia obrigatoria no bacharelato¬† e demandar do Goberno do Estado iniciar un debate en profundidade sobre a situaci√≥n da filosof√≠a no sistema educativo e a s√ļa pervivencia.

Tras saudar √°s persoas convidadas ao debate da Proposici√≥n non de lei e impulsoras da iniciativa popular apoiada por m√°is de 8.000 sinaturas, agradeceu e reco√Īeceu o traballo da campa√Īa ‚ÄúFilosof√≠a si‚ÄĚ que durante moitos meses puxo o foco pol√≠tico e medi√°tico¬† nunha cuesti√≥n que Rodil cualificou de central e que ‚Äúvai¬† m√°is al√° do √°mbito educativo‚ÄĚ.

‚ÄúQueremos unha educaci√≥n que nos ensine a pensar e non a obedecer‚ÄĚ afirmou a nacionalista dende a tribuna¬† dirix√≠ndose aos impulsores e impulsoras da iniciativa¬† entre os que se encontraban a catedr√°tica de Filosof√≠a e¬† exdeputada do BNG ,¬† Carme Ad√°n,¬† ¬†a actriz Marta P√©rez, licenciada en Filosof√≠a e directora da Compa√Ī√≠a de teatro Inversa, e da obra ‚ÄúT√© con Kant‚ÄĚ, Eva Garea, profesora de Filosof√≠a no concello de Ames¬† e Jorge √Ālvarez, catedr√°tico de Filosof√≠a e investigador.

A parlamentaria recalcou que a¬† ¬†recuperaci√≥n da Filosof√≠a como materia troncal no Bacharelato, ‚Äúvai al√©n do √°mbito educativo e situase como¬† ¬†cuesti√≥n fundamental do desenvolvemento humano, individual e colectivo‚ÄĚ.

O filosofo existencialista, Jean Paul Sartre, sosti√Īa¬† ¬†que cada un de n√≥s √©, en cada momento da s√ļa vida, ‚Äúa suma das s√ļas elecci√≥ns previas‚ÄĚ. Sartre refer√≠ase ao home e¬† n√≥s¬† desde o BNG, dixo a deputada, falamos do¬† ser humano, porque as mulleres tam√©n existimos, ‚Äúo ser humano √© o que decide ser por si propio‚ÄĚ. E para decidir por unha mesma,¬† √© absolutamente necesario pensar, dubidar, cuestionar. Preguntas que precisan de¬† ¬†ferramentas que nos permitan, ‚Äúfixa,¬† e constru√≠r unha opini√≥n propia da realidade‚ÄĚ. √Č m√°is se cabe, en¬† ¬†momentos inmensamente convulsos como os que estamos a vivir agora, no seo dunha ‚Äúcrise civilizatoria‚ÄĚ como dic√≠a a fil√≥sofa arxentina, Isabel Rauber.

Neste contexto, engadiu a nacionalista,¬† a filosof√≠a nas aulas, non s√≥ como √°mbito formativo sen√≥n como espazo de est√≠mulo no curr√≠culo acad√©mico, ‚Äú√© chave para entender‚ÄĚ. Para entender o que nos rodea mais tam√©n todo o aprendido e para¬† interconectar co√Īecemento tecendo unha rede que constr√ļe pensamento e puxo como exemplo que¬† un conxunto de persoas con poder suficiente decida que a Filosof√≠a desapareza como materia troncal, que os estudos de M√ļsica tam√©n¬† perdan¬† presenza mentres apostan¬† por materias cient√≠fico-tecnol√≥xicas e criterios economicistas.

Non √© unha decisi√≥n balad√≠, inocente ou inocua. Non. Responde e reproduce unha l√≥xica de mercado nun dos principais espazos de socializaci√≥n e desenvolvemento humano base√°ndose nun co√Īecemento cada vez m√°is compartimentado, m√°is fragmentado e especializado desde idades temper√°s. √Č como aplicar esas cadeas de montaxe como a da Citro√ęn en Vigo pero √°s nosas cabezas.

‚ÄúIntelixencia cega‚ÄĚ que afirmaba Edgar Morin. Aquela que non sabe outra cousa que separar, rachar o complexo do mundo en fragmentos disociados.

Rodil¬† aludiu tam√©n a¬† Martha Nussbaum quen defend√≠a¬† ¬†que as humanidades, e a Filosof√≠a entre elas, ‚Äúson imprescind√≠beis para a democracia porque nos axudan a cuestionar a tradici√≥n e a autoridade‚ÄĚ.

A deputada¬† reiterou o¬† apoio do BNG √° proposici√≥n non de lei e culpabilizou a¬† LOMCE da desaparici√≥n da Filosof√≠a, ‚Äúa LOMCE no seu conxunto debe ser derrogada‚ÄĚ. Conclu√≠u