Actuacións en directo, exposicións teóricas e creatividade sen fin no primeiro obradoiro que afonda na ideoloxía da música no S.XX

O interese dos asistentes derivou na proposta dun novo taller para o segundo cuadrimestre
Publicado por o día 29/11/2019 na sección de Galicia,Universidade de Vigo,Vigo

Actuacións en directo, exposicións teóricas e creatividade sen fin no primeiro obradoiro que afonda na ideoloxía da música no S.XX

Comeza a conta atrás para o remate do obradoiro De Dylan a Siniestro Total. Ideoloxía e música no século XX, organizado este ano por primeira vez pola Vicerreitoría de Captación de Alumnado, Estudantes e Extensión Universitaria e que, tivo unha grande acollida, contando coa participación de 18 persoas, cando o número máximo de prazas ofertadas era 20. O taller, que remata hoxe xoves, incluíu, ademais de exposicións teóricas, interpretacións musicais en directo das que as persoas asistentes puideron gozar ao mesmo tempo que aprender. Sinala o director do taller e músico, Bosco Gil de Gárate, que “nunha valoración previa eu diría que o que máis gustou foron as interpretacións en directo e coñecer con mais detalle a historia dalgúns temas icónicos da cultura dos que o alumnado descoñecía a forte compoñente reivindicativa”.

Durante as sesións, que comezaron en outubro, o obradoiro centrouse na revisión das principais figuras da canción social ou canción protesta dende os seus inicios a finais do século XIX ata o último cuarto do século XX. Para isto, estudáronse a referentes como Joe Hill, Woody Guthrie, Odetta, Joan Báez, Bob Dylan, Víctor Jara, Patti Smith, Kathleen Hanna, Voces Ceibes, etc. “Tratei de non deixar fóra ningunha figura relevante, aínda que é difícil tendo en conta as limitacións de tempo”, remarca Bosco. A maiores das exposicións teóricas, as cales sempre foron acompañadas de soporte audiovisual, nas sesións finais houbo “máis espazo para a creatividade” e tamén interpretacións en directo nas que participaron distintos artistas vigueses como Rubén Xuárez e Antonio Tato. “Rubén Xuárez, compañeiro meu na banda Family Folks, é todo un referente na música viguesa, coñecido pola súa traxectoria con Foggy Mental Breakdown e Os High Sierras. Antonio Tato, é un artista emerxente de innegable talento, que ademais é un dos meus cantantes favoritos dos últimos anos”, apunta o músico.

Punto de encontro de persoas de todas as idades e perfís

A idea do taller xurdiu de mans da directora da Área de Captación de Alumnado da Universidade de Vigo e docente do Departamento de Lingua Española, Susana Rodríguez quen, explica Bosco, lle expresou a súa preocupación pola carencia de formación ofertada pola UVigo no referente á historia da música. A directora, “que é investigadora en cuestións de ideoloxía de discurso” subliña Bosco, e mais el,  consideraron “unha fórmula novidosa para crear un obradoiro no que fixésemos un repaso da historia da música no século XX a través da influencia ideolóxica no propio discurso, é dicir, co foco posto no posicionamento político e social das e dos principais intérpretes”. É así como naceu o obradoiro que finalmente contou coa participación tanto de persoas que xa remataron os seus estudos, como de alumnado en xeral, incluído o do programa de maiores, profesorado e persoal administrativo da UVigo, todos eles con un interese común polo mundo da música e a súa historia.

Dun primeiro achegamento a unha nova proposta

O obradoiro, que dende o minuto un tivo como obxectivo “achegar ao alumnado inscrito á historia da música do século XX, rescatar do esquecemento a personaxes que buscaron un mundo mellor a través da música, fomentar a creatividade e permitir un espazo para que os participantes gozasen das interpretacións en directo de temas clave na referida historia”, explica Bosco, rematou por dar lugar a unha nova proposta de taller. E é que “foi tal o interese expresado polo alumnado durante a docencia da actividade”, asegura Bosco, que tanto el como  Susana decidiron presentar unha nova proposta de taller sobre música e creación literaria para o próximo cuadrimestre. A piques de rematar, o músico asegura que o taller foi unha experiencia moi positiva, “especialmente pola resposta das persoas matriculadas que mostraron moito interese por afondar na historia da música”.

Comentar noticia

Your email address will not be published.