ADEGA e a SGO dan 10 raz贸ns polas que se debe de impedir a execuci贸n do Parque E贸lico Serra do Oribio

Ambas entidades presentar谩n recurso de alzada contra a resoluci贸n da Xunta que aproba o proxecto definitivo do Parque E贸lico Serra do Oribio.
Publicado por o d铆a 16/08/2019 na sección de ADEGA,Medio Ambiente,Social

ADEGA e a SGO dan 10 raz贸ns polas que se debe de impedir a execuci贸n do Parque E贸lico Serra do Oribio

Onte, 14 de agosto, sa铆a publicada no DOG a Resoluci贸n do 4 de xullo de 2019, da Direcci贸n Xeral de Enerx铆a e Minas, pola que se fai p煤blico o Acordo do Consello da Xunta, do 27 de xu帽o, polo que se aproba da modificaci贸n a aprobaci贸n definitiva do proxecto sectorial de incidencia supramunicipal do parque e贸lico Serra do Oribio, as铆 como das disposici贸ns normativas no mencionado proxecto. A Asociaci贸n para a Defensa Ecol贸xica de Galiza (ADEGA) e a Sociedade Galega de Ornitolox铆a (SGO) manifestan a s煤a vontade de interpo帽er os recursos que procedan contra esta resoluci贸n, as铆 como loitar a trav茅s de todos os cauces legais dispo帽ibles para frear este proxecto e贸lico que atenta contra un dos espazos naturais protexidos m谩is relevantes do pa铆s.

A continuaci贸n, indicamos 10 RAZ脫NS polas que se debe esixir a paralizaci贸n inmediata das obras de execuci贸n do Parque E贸lico Serra do Oribio e a anulaci贸n do proxecto:

1. Os novos parques e贸licos est谩n prohibidos en Rede Natura.

– O parque e贸lico Serra do Oribio 茅 de nova construci贸n e pret茅ndese instalar na Zona de Especial Conservaci贸n (ZEC) e Zona de Especial Valor Natural (ZEVN) Ancares-Courel (ES 1120001), polo que a s煤a execuci贸n vulnerar铆a toda a normativa que prohibe a construci贸n de novos parques e贸licos en Rede Natura. Esta disposici贸n est谩 recollida xa na Lei galega de aproveitamento e贸lico de 2009, e no Plan Director da Rede Natura aprobado en 2014.

2. A Declaraci贸n de Impacto Ambiental (DIA) do proxecto 茅 fraudulenta e obsoleta.

– A DIA do proxecto e贸lico Serra do Oribio que se pretende facer valer a d铆a de hoxe foi concibida hai 14 anos e tramitada salt谩ndose varios procedementos legais, sendo finalmente aprobada polo 煤ltimo goberno de Fraga Iribarne en funci贸ns e un d铆a despois do nomeamento do novo Executivo. Dita declaraci贸n non tivo en conta a localizaci贸n do parque e贸lico nun espazo natural protexido da Rede Natura, daquela Lugar de Interese Comunitario, nin tampouco realizou unha avaliaci贸n adecuada das especies e h谩bitats de interese comunitario presentes no lugar e que se ver铆an drasticamente afectadas polas instalaci贸ns e贸licas.

3. P贸帽ense en risco especies en Perigo de Extinci贸n, como o Oso Pardo ou a Aguia Real, e outras especies en acusado declive.

– A falta dunha adecuada avaliaci贸n de impacto ambiental do proxecto deixa f贸ra de protecci贸n numerosos h谩bitats e especies de interese comunitario que se atopan na zona, e que forman parte do Cat谩logo Galego de Especies Ameazadas, algunhas delas En Perigo de Extinci贸n, como o Oso Pardo (Ursus arctos) ou a Aguia Real (Aquila chrysaetos). NIngunha das d煤as especies se menciona na Declaraci贸n de Impacto Ambiental do parque e贸lico, malia a estaren consideradas internacionalmente de elevado valor ambiental e de interese prioritario para a UE. No caso do Oso Pardo, o parque e贸lico Serra do Oribio implicar铆a a destruci贸n do seu h谩bitat, nunha zona que a revisi贸n do Plan do Oso Pardo en Galiza considera 谩rea de distribuci贸n potencial da especie e de interese para a conservaci贸n da mesma. Ademais, a Uni贸n Europea est谩 a destinar fondos para a conservaci贸n do Oso Pardo nesta 谩rea, a trav茅s do proxecto Life Oso-Pardo. Malia a todo, tampouco a potencial afecci贸n ao Oso Pardo aparece recollida na modificaci贸n do proxecto definitivo. Igualmente a implantaci贸n do parque eliminar谩 o principal h谩bitat de cr铆a na ZEC Ancares-Courel da Tartara帽a Cincenta (Circus pygargus) e da Gatafornela (Circus cyaneus), d煤as especies ameazadas que no momento actual sofren un acusado declive das s煤as poboaci贸ns a nivel global.

4. Non se avaliaron os impactos acumulativos e sin茅rxicos do proxecto e贸lico no seu conxunto.

O proxecto e贸lico foi fragmentado interesadamente en diferentes expedientes administrativos (poligonal do parque, li帽a de alta tensi贸n e accesos) para ocultar a s煤a interconexi贸n procedemental, co gallo de eludir a avaliaci贸n de impacto ambiental, social e cultural no seu conxunto. Tampouco na modificaci贸n do proxecto se realiza a avaliaci贸n dos efectos sin茅rxicos e acumulativos do proxecto, incumprindo a Lei 21/2013, de 9 de decembro, de avaliaci贸n ambiental. De feito, a Xunta autorizou a Li帽a de Alta Tensi贸n do parque e贸lico Serra do Oribio 132 kV o pasado mes de marzo, de forma independente e previa 谩 aprobaci贸n do proxecto definitivo do parque e贸lico, sen ter en consideraci贸n nin os efectos acumulativos, nin a orde l贸xica de aprobaci贸n dos proxectos.

5. O cambio de trazado dos accesos ao parque carece de autorizaci贸n e foi ocultado do tr谩mite de modificaci贸n do proxecto sectorial.- Non existe a m谩is m铆nima referencia a un cambio do trazado dos accesos ao parque e贸lico do Iribio en todo o expediente de tramitaci贸n da modificaci贸n do proxecto sectorial, a铆nda que a empresa Fergo Galicia Vento S.L. xa est谩 a executar desde o mes de maio unhas obras de acceso ao parque que non est谩n amparadas nin contempladas na modificaci贸n do proxecto sectorial e que difiren do trazado previsto para tal efecto. Coa omisi贸n deste cambio, a empresa poder铆a estar intentando eludir a obriga de someter a exposici贸n p煤blica a modificaci贸n do proxecto sectorial. Ao non incorporarse este cambio no expediente de modificaci贸n do parque e贸lico, as demais modificaci贸ns propostas foron consideradas non substanciais, o que alixeirou o procedemento. Consecuentemente, as obras dos accesos agora en execuci贸n carecen da debida avaliaci贸n ambiental e da autorizaci贸n dos organismos competentes na protecci贸n do patrimonio natural e cultural, malia a afectar a un espazo de Rede Natura e ao BIC do Cami帽o Franc茅s a Santiago.

6. Un inasumible impacto paisax铆stico e sobre o BIC do Cami帽o Franc茅s.

– A altura dos postes dos mu铆帽os e贸licos previstos na modificaci贸n definitiva do proxecto ser谩 de 152 metros, cunhas p谩s un 20% m谩is longas que as anteriores, no cumio dunha serra que se sit煤a a unha altitulde de 1.477 m. O impacto visual do parque e贸lico ser谩 evidente e perceptible a varios quil贸metros ao redor e, nomeadamente, sobre o territorio hist贸rico do Cami帽o de Santiago
Franc茅s, a pouco m谩is dun quil贸metro do parque. Como insulto 谩 intelixencia colectiva, o proxecto aprobado contempla como medida correctora o pintado dos aeroxeradores con motivos xacobeos. Por outro lado, semella incongruente que a Direcci贸n Xeral de Patrimonio Cultural obvie o impacto visual dos mu铆帽os e贸licos sobre o Cami帽o de Santiago, cando, ao mesmo tempo, obriga a soterrar parcialmente a li帽a de alta tensi贸n debido a dito impacto.

7. A destruci贸n dun Cami帽o Real e do patrimonio arqueol贸xico.

– As obras do parque e贸lico e dos accesos, iniciadas irregularmente pola empresa, xa destru铆ron parte do antigo Cami帽o Real e de Arrieiros que discorre polo cumio do Iribio e que conectaba Galiza coa Meseta. Curiosamente, o proxecto designa este cami帽o hist贸rico como a v铆a principal de servizos do parque e贸lico, o que implicar谩 a realizaci贸n de desmontes, terrapl茅ns ou ancheamentos para o transporte e servizo das instalaci贸ns e贸licas. O parque e贸lico pon en risco tam茅n outros bens patrimoniais vinculados ao Cami帽o Real, como son varios puntos de Ventas (Venta do Retorno, Venta das Bra帽as..), o Port谩dego do Iribio, ou antigo lugar de dereito de paso pola Serra, e outros elementos de interese patrimonial que se atopan a car贸n da v铆a como son m谩moas ou antigos neveiros.

8. A declaraci贸n da Reserva da Biosfera Ribeira Sacra e Serra do Oribio e do Courel 茅 incompatible co novo parque e贸lico.

Tan s贸 5 d铆as antes de publicarse a resoluci贸n da aprobaci贸n do proxecto e贸lico definitivo Serra do Oribio nun espazo da Rede Natura 2000, a Xunta lanzaba a exposici贸n p煤blica, sen ning煤n tipo de reparo ou vergo帽a, a proposta para a declaraci贸n da 鈥淩eserva da Biosfera Ribeira Sacra e Serras do Oribio e Courel鈥. Desde ADEGA e a SGO consideramos que o proxecto e贸lico Serra do Oribio 茅 absolutamente incompatible coa declaraci贸n desta Reserva da Biosfera, por ir en contra do principio fundamental no que se sost茅n tal reco帽ecemento outorgado pola UNESCO: 鈥渁 harmon铆a da conservaci贸n da diversidade biol贸xica e cultural co desenvolvemento econ贸mico e social, a trav茅s da relaci贸n das persoas coa natureza鈥. O parque e贸lico Serra do Oribio, non s贸 non 茅 harm贸nico coa conservaci贸n da natureza e do patrimonio cultural, sen贸n que, como xa indicamos, vai en contra da s煤a preservaci贸n. Ao tempo, consideramos que a Reserva da Biosfera debera servir para reforzar a importancia dos valores ambientais e culturais da zona e para promover formas de desenvolvemento econ贸mico sostibles e compatibles coa preservaci贸n do espazo.

9. A empresa comezou as obras do parque e贸lico sen a autorizaci贸n da Xunta e sen a licenza municipal.

Tanto as obras do parque e贸lico no cumio da serra como as dos cami帽os de acceso ao parque tiveron que ser paralizadas cautelarmente pola Xunta e polo Concello de Samos, ben por iniciarse sen as autorizaci贸ns preceptivas, ou ben por incumprir os condicionantes de execuci贸n. Estas obras ter铆an destru铆do xa grande parte do espazo natural protexido e do territorio hist贸rico do BIC Cami帽o de Santiago Franc茅s se non fose pola denuncia efectuada por entidades sociais como ADEGA, a SGO, a Fundaci贸n Oso Pardo e outros colectivos locais, como a Asociaci贸n sociocultural do Iribio. Lamentablemente, daquela, as escavadoras e buld贸zers de Fergo Galicia Vento xa ti帽an destru铆do parte do Cami帽o Real, un antigo neveiro, e eliminado parte de h谩bitats protexidos, al茅n de ter alterado de forma considerable os tradicionais cami帽os de acceso ao monte desde Airapdr贸n. Pero, no canto de castigar a empresa pola s煤a intervenci贸n infractora neste espazo protexido, manter as debidas cautelas e obrigala a reparar os danos, a Xunta favor茅celle o indulto obsequi谩ndoa coa aprobaci贸n acelerada do proxecto e贸lico definitivo.

10. Opacidade na tramitaci贸n da modificaci贸n do proxecto e atrancos no acceso 谩 informaci贸n p煤blica.

A Direcci贸n Xeral de Enerx铆a e Minas da Consellar铆a de Industria, 贸rgano substantivo na tramitaci贸n do expediente de modificaci贸n do proxecto e贸lico, remitiu copia de dito expediente a ADEGA tan s贸 5 d铆as antes da s煤a publicaci贸n no DOG, e case 8 meses despois de ter sido solicitada. Durante este per铆odo, a Consellar铆a de Industria impediu a ADEGA acceder ao expediente e a admitila聽 como parte interesada no procedemento, ao tempo que lle outorgaba 谩 empresa o dereito de presentar recurso contra a resoluci贸n favorable de acceso a dita informaci贸n. Paralelamente, tanto este departamento, como a Direcci贸n Xeral de Patrimonio Natural, ou a Direcci贸n Xeral de Patrimonio Cultural da Xunta eludiron responder a todas as denuncias presentadas por ADEGA ou pola SGO contra as obras que se estaban a executar ilicitamente por parte da empresa na Serra do Iribio.

Comentar noticia

Your email address will not be published.