Advirten: “Non sempre Un coche con etiqueta Eco ou Cero contamina menos”

Moitos utilitarios de gasolina contaminan menos que os híbridos non enchufables máis potentes.
Publicado por o día 24/02/2019 na sección de Eventos

Advirten: “Non sempre Un coche con etiqueta Eco ou Cero contamina menos”

A Organización de Consumidores e Usuarios ( OCU) advirte que ao contrario do que sinalan as etiquetas ambientais, hai vehículos que a pesar de non contar con distintivo Eco ou Cero Emisións, contaminan menos que outros que si gozan destas etiquetas, xa que para a súa concesión só téñense en conta a tecnoloxía que usan e non o impacto real das emisións que producen. Estas son as principais conclusións dun estudo levado a cabo pola organización que se publica no número de febreiro da revista OCU-Compra Mestra.
 
OCU considera que o actual sistema de concesión de etiquetas é un sistema inxusto. Primeiro, porque os novos motores de gasolina de vehículos de pequena potencia contaminan igual ou menos que moitos coches híbridos non enchufables de alta potencia. E segundo, porque mesmo contaminan menos que os híbridos enchufables de gran cilindrada, cando estes esgotan a súa batería, o que sucede pasados uns 40 quilómetros. Ocorre o mesmo cos modelos con Gas ( GLP ou GNC), unha vez na estrada non existe forma de comprobar se están a usar estes combustibles ou están a funcionar con gasolina e por tanto o seu impacto é o mesmo, ou máis elevado, en función da cilindrada.
 
Para OCU o sistema de etiquetas ambientais supón un avance, posto que as vantaxes asociadas a elas (como o acceso ás grandes urbes en días de alta contaminación) contribúen a impulsar a compra de coches con motores de tecnoloxías máis limpas, como os eléctricos ou os híbridos. Con todo, os prezos destes vehículos son neste momento moi elevados. Un coche eléctrico costa de media 2.000 € máis que híbrido enchufable, 10.000 € máis que un híbrido non enchufable e ata 12.500 € máis que un modelo con motor gasolina equivalente. A isto hai que engadir que, aínda que a pasada semana aprobáronse unhas axudas á compra de coches eléctricos e híbridos enchufables, non sempre están dispoñibles, e con frecuencia esgótanse rapidamente.
 
Ante este panorama, moitos condutores ven limitado o seu acceso ás grandes cidades por non poder comprar un coche cunha tecnoloxía máis limpa. OCU advirte que a incerteza sobre a tecnoloxía que finalmente se impoñerá, e como afectasen as restricións de circulación aos diferentes tipos de vehículos esta provocando que moitos consumidores apracen a substitución do seu vello coche, o que acrecenta os problemas de contaminación.
 
OCU considera que debe revisarse o sistema de concesión de etiquetas ambientais para que estas poidan cumprir o seu obxectivo, que non é outro que clasificar aos vehículos de acordo co seu impacto ambiental real.
 
OCU levou a cabo este estudo no marco da iniciativa #NoCuela, unha proposta coa que OCU quere desmentir e aclarar calquera tipo de información ou rumor falso en materia de consumo. Os usuarios poden colaborar facendo chegar á Organización calquera información dubidosa para que sexa investigada a través do hashtag #nocuela ou do correo electrónico [email protected]