Advirten: “zero” non sempre significa “sen azucre”

A Organización de Consumidores e Usuarios aclara que, a pesar de que a palabra “ zero” asóciase á ausencia de azucres ou calorías, este termo tamén se utiliza para facer alusión á ausencia doutro tipo de substancias
Publicado por o día 17/12/2018 na sección de Alimentación,OCU,Social

Advirten: “zero” non sempre significa “sen azucre”

Ante a proliferación cada vez máis abundante de alimentos e bebidas “Zero”, a Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) aclara que este termo non sempre se refire á ausencia de azucre, senón que, en moitos casos, o adxectivo utilízase só como mensaxe publicitaria.
 
Segundo OCU, desde o lanzamento da Coca Cola Zero no ano 2006, a maioría dos usuarios entende e utiliza a palabra “zero” para referirse á ausencia de azucre en calquera tipo de alimentos e bebidas. Con todo, actualmente non existe ningunha normativa que obrigue aos fabricantes para vincular a palabra “zero” que aparece nas etiquetas dos seus produtos cun valor concreto de azucre.
 
Segundo a normativa sobre declaracións nutricionais e propiedades saudables dos alimentos, unicamente algunhas expresións como “sen”, “baixo contido en”, “baixo valor en” ou “valor reducido en”, están permitidas á hora de referirse ao azucre, as graxas, a achega enerxética ou o sal.
 
Con todo, e a pesar de non ser ilegal acompañar calquera alegación nutricional co termo “zero”, OCU considera que facelo con outras substancias que non sexan o azucre resulta confuso para o consumidor e indúcelle a erro, ao non poder asociar sempre una mesma alegación cunha substancia concreta.
 
OCU cre, ademais, que non debería estar permitido que os fabricantes utilicen nas súas etiquetas unha tipografía catro ou cinco veces máis grande para a calidade que buscan destacar e un tamaño moito menor para a substancia á que se refire esta alegación, ou ben utilizar esta mesma técnica xogando con cores de tonalidades moi similares en lugar de con o tamaño.
 
OCU pon de manifesto esta aclaración no marco da iniciativa #NoCuela, unha proposta coa que OCU quere desmentir e aclarar calquera tipo de información ou rumor falso en materia de consumo. Os usuarios poden colaborar facendo chegar á Organización calquera información dubidosa para que sexa investigada a través do hashtag #nocuela ou do correo electrónico [email protected]