AER pide informaci贸n e o alcalde responde con insultos e descualificaci贸ns

AER solicitamos unha comparecencia do alcalde coa finalidade de que nos dera explicaci贸ns e informaci贸n sobre as seguintes cuesti贸ns referidas ao servizo de abastecemento e saneamento municipais, que desenvolve a empresa Aqualia
Publicado por o d铆a 03/11/2017 na sección de Eventos

AER pide informaci贸n e o alcalde responde con insultos e descualificaci贸ns

No 煤ltimo pleno ordinario, dende AER solicitaron unha comparecencia do alcalde coa finalidade de que nos dera explicaci贸ns e informaci贸n sobre as seguintes cuesti贸ns referidas ao servizo de abastecemento e saneamento municipais, que desenvolve a empresa Aqualia:

– Comprobaci贸n das inversi贸ns comprometidas: cales se fixeron, cando e custe de cada unha.
– Evoluci贸n dos abonados nos derradeiros anos.
– Canon aportado pola concesionaria ao Concello. De non telo aportado, xustificaci贸n dese feito.
– Se hai alg煤n estudo en marcha para auditar o servizo desta concesionaria.

A pesar de que o representante de AER xa anticipou na s煤a primeira exposici贸n que non esperaba respostas claras, como as铆 foi, o que non nos esperabamos 茅 que as respostas do Sr. Alcalde derivaran en descualificaci贸ns e insultos.

O Alcalde s贸 resultou bastante claro expo帽endo que na s煤a intenci贸n est谩 manter no futuro o servizo externalizado por conta dunha empresa privada. Pero non amosou nin o m谩is m铆nimo interese en analizar o incumprimento de Aqualia respecto das s煤as obrigas, coas repercusi贸ns econ贸micas que puidera ter. A pesar da advertencia do representante de AER, que estima os sobrecustes en centos de miles de euros.

S贸 analizando a cuesti贸n das inversi贸ns comprometidas no contrato, pode que esteamos diante dun sobrecuste importante que o se帽or alcalde quere pasar por alto. As inversi贸ns comprometidas de 458.250.870 ptas (2.749.505鈧) est谩n a ser cargadas na tarifa dos abonados desde 1997. Cos poucos datos que puidemos recompilar nestes anos, podemos dicir que s贸 coa recadaci贸n por este concepto nos anos 2011 e 2015 ter铆an amortizado o 20 % da inversi贸n, s贸 en dous anos. O peor desta cuesti贸n non 茅 que non se fixera a inversi贸n. O peor 茅 que, fix茅rase ou non, estamos a pagala.

Outros datos demostran igualmente que Aqualia minte nos seus informes e non pasa nada. Mesmo respecto do que lle factura ao Concello, f谩cil de contrastar, declara ingresos menores dos que realmente constan como pagados desde o propio Concello.

Non 茅 unha cuesti贸n menor o tema dos abonados, posto que cada un sup贸n un beneficio extra para a empresa pola exclusividade das conexi贸ns e pola cota fixa que pasa a percibir Aqualia, e ascende a m谩is de dez mil euros anuais por cada cen novos usuarios, independentemente dos consumos. Cada novo abonado colabora igualmente na s煤a tarifa coa parte correspondente de amortizaci贸n dunhas inversi贸ns que desco帽ecemos.

No contrato asinado entre Concello e concesionaria consta que na tarifa se incluir铆a unha parte como canon que deber谩 abonarse ao Concello. Non nos consta. Aqualia s贸 cobra, non paga. S贸 hai un xeito de saber a verdade, cos datos obxectivos 谩 nosa disposici贸n. Pero semella que o se帽or alcalde non est谩 pola labor. Debe ser por que
supor铆a un exceso de transparencia.

En vindeiras datas ampliaremos a documentaci贸n cos datos cos que contamos e coa an谩lise m谩is polo mi煤do. Que cada quen xulgue despois se a resposta m谩is adecuada 茅 descualificarnos e insultarnos ou deber铆a escoitarnos e, xuntos, t贸dolos membros da corporaci贸n, facer unha an谩lise en profundidade desta concesi贸n.