Afirman que estas son o nadal máis caro dos últimos anos

Terceiro control do Observatorio de prezos de nadal de OCU
Por o 30/12/2018 | Sección: Alimentación,OCU,Social
Afirman que estas son o nadal máis caro dos últimos anos
A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) levou a cabo o terceiro e último control o seu “observatorio de prezos do Nadal”. Recolléronse os prezos dunha selección de 15 destes produtos en mercados municipais, supermercados e hipermercados de Madrid, Barcelona, Bilbao e Sevilla.
 
Na semana previa ao Nadal, 12 dos produtos analizados soben de prezo, 1 mantense e dous baixan. As maiores subidas déronse no marisco e o peixe, os percebes galegos son o produto que máis sobe, (44%) seguida da pescada (12,7%). As carnes tiveron subidas moderadas esta semana, do mesmo xeito que a froita e a verdura. As aves, pavo e pularda, son os únicos produtos dos 15 que conforman o estudo que baixaron de prezo na semana previa ao Nadal.
 
Se se ten en conta todo o período, as subidas de prezos foron moi importantes. Destacan as recoiro e o ollomol con subidas do 26%, pola contra, as angulas, o pavo, e o xamón de ibérico de cebo son os produtos que máis baixaron.
 
O estudo de OCU pon de manifesto que as subidas de prezos dos produtos típicos do Nadal son unha tradición máis nestas datas. Con todo, OCU advirte que o Nadal do 2018 é bastante máis cara que as dos últimos anos. Se se compara co ano pasado, que xa de por se foi caro os produtos onde as subidas foron máis relevantes. Son os percebes (+86,6%,), as recoiro (30%), a piña (21,8%) e a pescada (18,9%). Mentres, a maior baixada, a robaliza, apenas foi do 10,1%.
 
Pero OCU resalta que, se se comparan cos prezos de 2015, 13 dos produtos que conforman o estudo aumentaron de forma notable os seus prezos, as subidas foi moito maiores. Destacan, por encima de todos, os mariscos e o peixe. As recoiro subiron un 87%, seguidos dos percebes 77% e a pescada, 60,7%. Só dous produtos baixaron de prezo, o pavo (6,7%) e o redondo de tenreira (3,1%). O resto sufriu importantes subidas nestes anos.
 
Como no resto do ano as diferenzas de prezos entre establecementos son importantes. Mercadona e Carrefour eran os establecementos máis baratos a finais de novembro. Un mes despois, en vésperas de Nadal Esclat e Simply Market foron os establecementos con prezos máis baratos. No mes de duración do estudo, Ahorramás, Carrefour e Mercadona son os establecementos que máis subiron o seu nivel de prezos. Pola contra, Mais é o establecemento que máis baixou o seu nivel de prezos seguido de Esclat, SimplyMarket e os mercados municipais.

Comentar noticia

Your email address will not be published.