Alexandra Fdez demanda a Fomento que aumente os servizos ferroviarios do Eixo Atl√°ntico porque “a√≠nda estamos sen tren de cercan√≠as”

A portavoz de En Marea no Congreso lembra ao Ministerio que Galiza √© das poucas CC.AA que carece de servizos de cercan√≠as, de ‚Äúa√≠ a necesidade de configurar un mapa de frecuencias do Eixo m√°is completo e √ļtil para as necesidades dos usuarios de Vigo, Santiago ou A Coru√Īa‚ÄĚ.
Publicado por o d√≠a 03/10/2016 na sección de En Marea,Pol√≠tica,Vigo

Alexandra Fdez demanda a Fomento que aumente os servizos ferroviarios do Eixo Atl√°ntico porque “a√≠nda estamos sen tren de cercan√≠as”

A portavoz de En Marea no Congreso, Alexandra¬†Fern√°ndez, presentou esta ma√Ī√° en rolda de prensa unha proposici√≥n non de lei¬†rexistrada na C√°mara Baixa na que insta a Fomento a incrementar os servizos¬†ferroviarios do Eixo Atl√°ntico entre Vigo, Santiago e A Coru√Īa ‚Äúporque a estas alturas¬†a√≠nda estamos sen tren de cercan√≠as‚ÄĚ.

Alexandra Fern√°ndez puxo de manifest√≥ que Galiza √© das poucas CC.AA que carecen¬†de servizos ferroviarios de cercan√≠as, ‚Äúa pesar de que √© unha reclamaci√≥n hist√≥rica e a¬†pesar de contarmos coa infraestrutura ferroviaria necesaria‚ÄĚ. Considera a deputada de¬†En Marea que ‚Äúesta carencia debe ser subsanada configurando un mapa de¬†frecuencias do Eixo m√°is completo e √ļtil para as necesidades dos usuarios‚ÄĚ.

Nese sentido, sinalou que o tren √© un medio de transporte que debe ser potenciado,¬†‚Äúun medio sost√≠bel e ecol√≥xico, que quita coches das estradas, e deber√≠a funcionar¬†como un servizo p√ļblico aos cidad√°ns co prop√≥sito de facilitar as comunicaci√≥ns para¬†as rutinas diarias e os desprazamentos laborais‚ÄĚ. Alexandra Fern√°ndez afirmou que¬†unha cidade como Vigo precisa de frecuentes conexi√≥ns ferroviarias en todas as¬†franxas horarias. Desetacou que que actualmente ‚Äúhai lagoas importantes en franxas¬†horarias que son horas punta en Vigo, ou noutras cidades e vilas galegas. Na oferta¬†actual podemos atoparnos con baldeiros de case d√ļas horas nas frecuencias do Eixo¬†en horarios de moita demanda‚ÄĚ.

A parlamentar de En Marea exemplificou o explicado salientando que desde Vigo-Urz√°iz entre as 6,40 e as 8,50h non hai servizos ferroviarios cara Santiago ou A¬†Coru√Īa, ‚Äúunha deficiencia que obriga aos usuarios a coller o primeiro tren. ‚ÄúO cal √©¬†unha mostra clara da falla de adecuaci√≥n dos servizos ferroviarios √°s necesidades¬†diarias dos usuarios‚ÄĚ. De igual xeito, sucede o mesmo coas franxas horarias do¬†mediod√≠a ou da noite, non est√°n pensadas para os usuarios do tren.

Alexandra Fern√°ndez defende a potenciaci√≥n do transporte ferroviario, especialmente¬†para vertebrar o territorio e facilitar a movilidade interior, ‚Äúmoito m√°is necesario para¬†a vida diaria da xente que a alta velocidade‚ÄĚ, e critica ‚Äúa pasividade da Xunta de¬†Feijo√≥ e do Ministerio de Fomento para p√≥r en marcha un servizo de cercan√≠as. Nunca¬†se pasou da fase de ‚ÄúEstudos‚ÄĚ, √© un proxecto abandoado polo PP cuxa aposta foi¬†sempre a estrada‚ÄĚ.

Outra das deficiencias que Fern√°ndez salientou, √© a dos ‚Äútrens masificados dos venres¬†pola tarde e dos domingos, coincidindo cos traslados de estudantes universitarios. ‚ÄúA¬†pesar das queixas, das imaxes de persoas sentadas no ch√°n, Renfe contin√ļa sen¬†reforzar as frecuencias nestes d√≠as‚ÄĚ.

Nesta li√Īa, Alexandra Fern√°ndez enfatiza que ‚Äúestamos ante un dos corredores¬†ferroviarios m√°is rent√°beis do estado. √Č dif√≠cil de entender que non se axuste a oferta¬†√° demanda, tratando de ofrecer un servizo de calidade‚ÄĚ.

A deputada de En Marea pide a Fomento que ‚Äúreforce os servizos do Eixo de modo¬†que se cubra parcial e temporalmente a falla dos servizos de proximidade,¬†convert√≠ndoo nun tren √ļtil para os cidad√°ns, e tam√©n solicita que arranxe a¬†lament√°bel situaci√≥n de masificaci√≥n dos venres e dos domingos‚ÄĚ.

Alexandra Fern√°ndez lembra que o Eixo Atl√°ntico quedouse en A Coru√Īa-Vigo, cando¬†orixinariamente deb√≠a cubrir Ferrol-Tui, at√© a frontera portuguesa co obxectivo ‚Äúde¬†avanzar e promover a conexi√≥n ferroviaria na Eurorexi√≥n Galiza ‚Äď Portugal, nunha das¬†zonas de maior actividade econ√≥mica e industrial que comprender√≠a Vigo e Porto.