As denuncias de FACUA derivaron en máis de 4 millóns de euros en multas durante 2018

A máis altas foron as impostas por Andalucía a Movistar (1,53 millóns), Vodafone (797.502 euros) e Orange (767.602 euros). Tras elas, os 600.000 euros cos que a AEPD multou a Facebook e WhatsApp.
Por o 12/02/2019 | Sección: FACUA,Social
As denuncias de FACUA derivaron en máis de 4 millóns de euros en multas durante 2018
Compartir en:
As denuncias de FACUA-Consumidores en Acción ante distintas administracións públicas por fraudes masivas e prácticas ilícitas cometidas por empresas contra os usuarios derivaron en máis de 4 millóns de euros en multas durante 2018.
 
FACUA realizou un balance sobre as sancións que lle comunicaron as administracións ou que transcenderon publicamente ao longo do último ano como consecuencia das súas denuncias. Neste sentido, a asociación critica que a maioría das autoridades autonómicas de protección ao consumidor adoitan ocultarlle que accións levan a cabo ante esas denuncias, co que protexen os intereses das empresas que defraudan ao manter en segredo se acaban impoñéndolles multas.
 
Tan só os ingresos que representarán para as administracións públicas as sancións económicas impostas o ano pasado como consecuencia das denuncias de FACUA supoñen máis de catro veces o importe das subvencións recibidas pola organización e as súas asociacións territoriais para o desenvolvemento de actividades en defensa dos consumidores.
 
En calquera caso, FACUA considera excesivamente reducido tanto o número de multas como a contía da maioría das que se impoñen, co que xeralmente non disuaden ás empresas de continuar vulnerando os dereitos dos consumidores. Na inmensa maioría dos casos, as multas das autoridades autonómicas de consumo nin sequera inclúen o comiso das cantidades defraudadas, a pesar de que as leis autonómicas de defensa dos consumidores contemplan que poden impoñerse sancións accesorias que representen entre unha e dez veces o beneficio ilícito obtido.
 

Autoridades autonómicas de consumo

 
As sancións máis elevadas que transcenderon en 2018 como consecuencia de denuncias de FACUA foron impostas pola autoridade de consumo da Junta de Andalucía: 3,1 millóns a Movistar (1,53 millóns), Vodafone (797.502 euros) e Orange (767.602 euros) por irregularidades que foran denunciadas por FACUA en 2013. Trátase do cobro abusivo de penalizacións por recibos devoltos, atrasos no pago ou restablecementos de servizo.
 
A multa da Xunta a Movistar é a oitava máis alta imposta na historia por unha autoridade autonómica de protección ao consumidor. Unha análise realizada por FACUA sobre as dez multas máis elevadas revela que todas elas tiveron a súa orixe en investigacións e denuncias presentadas pola asociación.
 
Pola súa banda, o Instituto Vasco de Consumo ( Kontsumobide) multou a Bankinter con 45.000 euros e a EspañaDuero (propiedade de Unicaja Banco) con 15.000 euros tras as denuncias presentadas por FACUA como consecuencia de que as entidades se negaban a devolver a dous usuarios as cantidades cobradas ilicitamente pola aplicación da cláusula adoito e gastos da formalización das súas hipotecas.
 
A autoridade de consumo de Baleares impuxo unha multa a Air Berlín polo uso dun teléfono 902 no seu servizo de atención ao cliente. Na notificación a FACUA, que denunciou os feitos en xaneiro de 2017, a Dirección Xeral de Consumo da Consellería de Saúde non aclarou a contía da multa.
 
Doutra banda, a Delegación do Goberno da Xunta en Córdoba aplicou unha multa de 35.000 euros á empresa Eventos Cor Sur SL por cuadriplicar o aforamento permitido no cotillón que celebrou a Noitevella de 2017 no hotel Atalaia do municipio cordobés de La Rambla. Tamén en Andalucía, a Delegación do Goberno da Xunta en Sevilla multou á empresa Entradasdisponibles SL cunha contía que non deu a coñecer a FACUA pola revenda de entradas para a praza de touros da Maestranza na Feira de Abril a través da web entradastorosmaestranza. com.
 

Protección de Datos

 
A Axencia Española de Protección de Datos sancionou con 300.000 euros a Whatsapp por comunicar datos a Facebook sen obter un consentimento válido dos usuarios e impuxo outra multa do mesmo importe a Facebook por tratar eses datos para os seus propios fins sen consentimento. En outubro de 2016, FACUA trasladou as irregularidades á AEPD tras a reclamación dun socio de Sevilla por este asunto. O expediente incoado por Protección de Datos tamén inclúe senllas denuncias presentadas por OCU, o avogado Luís Gervas de Písaa e outro particular.
 
Así mesmo, a AEPD multou a Jazztel ( Orange Espagne SAU) con 18.000 euros polas decenas de chamadas publicitarias recibidas por unha socia de FACUA nos seus dous teléfonos a pesar de que esta lle solicitou que deixase de facelo. As compañías de telecomunicacións coas que a afectada tiña contratadas as súas liñas confirmaron a Protección de Datos que se produciron as chamadas comerciais denunciadas. Pola súa banda, Jazztel non acreditou á Axencia que notificase ás empresas de telemarketing coas que tiña subcontratadas as súas campañas de captación de clientes que a denunciante manifestara a súa oposición para recibir chamadas. Unha desas empresas, Sueli e Gerardo, tamén foi sancionada con 4.000 euros por non recepcionar os escritos que lle remitiu a AEPD para aclarar se Jazztel comunicáralle a negativa da usuaria para recibir as chamadas comerciais.
 
Outra multa de Protección de Datos foi para Altaia Capital, por importe de 42.000 euros, produciuse tras unha denuncia presentada por FACUA Xaén. A empresa non eliminara os datos persoais dun usuario do rexistro de morosos Asnef en relación a unha suposta débeda con Orange, a pesar de que un laudo da Xunta Arbitral de Consumo da Junta de Andalucía declaráraa inexistente. Orange vendera a inexistente débeda a Altaia Capital e esta continuaba reclamando ao usuario que a pagase facendo caso omiso do laudo arbitral, que ten o mesmo valor que unha sentenza xudicial.
 
A AEPD tamén impuxo unha multa de 2.000 euros á empresaria María Rosa Díez Flaquer por spammear durante meses a usuarios a pesar das súas peticións de que deixase de enviarlles publicidade sobre os seus cursos de redes sociais. Aínda que a súa resposta a Protección de Datos foi que os correos comerciais saían desde unha suposta empresa de Reino Unido, o organismo investigou as IPs desde as que se enviaban os correos e constatou que pertencían á liña dunha asociación presidida por Díez, situada no seu propio domicilio de Madrid e “que non ten actividade algunha”, o que segundo a Axencia “parece indicar o intento da denunciada por velar e escurecer a súa actividade tras entidades que non teñen actividade ou disoltas”.
 

Competencia

 
A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia ( CNMC) multou cun total de 89.800 euros a catro provedores de servizos de telecomunicacións por proporcionar un beneficio económico ás empresas que contrataban con elas numeracións con prefixo 902. As denuncias presentadas en FACUA en 2015 derivaron nunha investigación que concluíu con multas ás empresas Dixital Virgo España SA (37.000 euros), Eagertech 21 SL (20.800 euros), Masvoz Telecomunicacións Interactivas SL (20.000 euros) e Telecoming SA (12.000 euros).
 
Competencia tamén impuxo dúas multas a Endesa Enerxía, de 12.000 e 30.000 euros, por dar de alta de forma fraudulenta en tarifas de mercado libre a dous usuarios.
 
O Ministerio de Fomento impuxo senllas micromultas de 1.200 e 15.000 euros a Abertis e as súas filiais polo caos que deixou atrapados a máis de 3.000 vehículos nas autoestradas AP-6, AP-51 e AP-61 a comezos de xaneiro de 2018. FACUA foi unha das organizacións que presentou denuncias polas irregularidades.
 
A suma de todas estas multas representa un importe de 4.004.104 euros, aínda que no balance elaborado por FACUA só puideron terse en conta as sancións que lle notificaron distintas administracións ou que estas fixeron públicas. A opacidade das autoridades autonómicas de protección ao consumidor impide coñecer a contía real da totalidade de multas aplicadas como consecuencia de denuncias presentadas pola asociación.

Comentar noticia

Your email address will not be published.