Bota de menos algún informe médico? Pida a súa historia clínica

OCU recomenda reunir os principais informes médicos. É unha información importante se visita a un novo especialista, cambia de domicilio ou lle sucede algo estando de viaxe
Publicado por o día 27/01/2020 na sección de Salud,OCU,Sanidad,Social

Bota de menos algún informe médico? Pida a súa historia clínica

OCU lembra a importancia de conservar os seus principais informes médicos. Son vitais á hora de pedir unha segunda opinión, visitar a un novo especialista, cando se cambie de domicilio (e de centro de saúde de referencia) ou, simplemente, cando se vai a estar un tempo lonxe por traballo ou vacacións. Estes informes axudarán ao profesional sanitario que lle atenda por primeira a avaliar de maneira máis rápida e exacta o seu estado de saúde.

Lamentablemente, non é raro perder un informe médico ou necesitar información adicional. Nestes casos a solución pasa por solicitar a historia clínica. Ademais dos datos administrativos do paciente, a historia contén todo tipo de informes médicos: exploracións e probas realizadas, anestesia, quirófano, anatomía patolóxica, aplicación de tratamentos… Contámoslle como proceder:

1. Diríxase ao centro onde lle atenderon. Non sempre hai unha única historia clínica. As da sanidade pública poden complementarse e compartirse entre diferentes centros e consultas, pero non sempre é así. E desde logo non se fai entre centros públicos e privados. Cada un pode ter a súa propia historia clínica, derivada das visitas que fixese o paciente.

2. Pida a historia clínica. Pode facelo en persoa, acudindo á Oficina de Atención ao Paciente e presentando unha solicitude acompañada de copia do seu DNI. No Sistema Nacional de Saúde pode acceder telemáticamente a través dos servizos de saúde autonómicos, pero só se se identifica con firma electrónica, DNI dixital ou Cl@ve (a través de www.mscbs.gob.es/). A copia é gratuíta, salvo que elixa un soporte que teña un custo elevado, como un disco duro externo. E non é necesario que xustifique o motivo da súa solicitude. Se se negasen a facilitala, reclame ás autoridades sanitarias autonómicas e á Axencia de Protección de Datos.

3. E non facilite os seus datos a terceiros. Falamos de información privada e confidencial, cuxa custodia compete ao profesional sanitario que lle atendeu e ao centro sanitario. Ninguén pode usar os seus datos máis aló do que teña que ver co seu tratamento, salvo que vostede dese o seu consentimento expreso. Así que procure non facilitalos, especialmente en apps deportivas, de actividade ou de aseguradoras.