Carmen Pomar pide aos reitores das tres universidades galegas homoxeneidade nos criterios, f贸rmulas e calendario de avaliaci贸n

A conselleira valorou positivamente o labor realizado nas ultimas semanas polas tres universidades e o seu profesorado para adaptarse 谩 nova situaci贸n xerada polo Covid-19
Publicado por o d铆a 21/04/2020 na sección de Coronavirus,Educaci贸n

Carmen Pomar pide aos reitores das tres universidades galegas homoxeneidade nos criterios, f贸rmulas e calendario de avaliaci贸n

A conselleira de Educaci贸n, Universidade e Formaci贸n Profesional, Carmen Pomar, e o secretario xeral de Universidades, Jos茅 Alberto D铆ez de Castro, reun铆ronse esta ma帽谩 por videoconferencia cos reitores das tres universidades galegas, Antonio L贸pez (USC), Manuel Reigosa (UVigo) e Julio Abalde (UDC); aos que pediron homoxeneidade nos criterios, nas f贸rmulas e no calendario de avaliaci贸n deste fin de curso 2019/2020. Na xuntanza participou tam茅n o director da Axencia para a Calidade do Sistema Universitario de Galicia (ACSUG), Eduardo L贸pez.

Carmen Pomar puxo en valor o labor das tres universidades galegas, que nas 煤ltimas semanas formularon unha enorme cantidade de normativa relacionada co Covid-19. As铆 mesmo, valorou o esforzo realizado para mellorar as capacidades tecnol贸xicas do sistema e de formaci贸n do profesorado; as铆 como a adaptaci贸n do persoal docente investigador 谩s novas necesidades.

Unha vez realizado este traballo, e de acordo coa li帽a de estreita colaboraci贸n e coordinaci贸n que ve帽en mantendo a Conseller铆a e o SUG nas 煤ltimas semanas, a conselleira sinalou que 茅 necesario unir criterios no referido aos sistemas de avaliaci贸n (presencial, non presencial), calendario de exames, prazos para a entrega dos traballos finais de grao e de m谩ster (TFG e TFM, respectivamente), ou realizaci贸n das pr谩cticas, entre outras cuesti贸ns.

Tendo en conta que as tres instituci贸ns acad茅micas aprobar谩n nos vindeiros d铆as nos seus respectivos Consellos de Goberno as diferentes instruci贸ns de avaliaci贸n, Pomar insistiu en que 茅 necesario garantir que todo o alumnado que cursa estudos no Sistema Universitario de Galicia (SUG) sexa tratado dunha forma equitativa. M谩is se se considera que hai titulaci贸ns que se imparten nos diferentes campus das tres universidades e que deber铆an axustarse a criterios similares.

Isto implica, tal e como explicou a conselleira, que os tres Reitorados po帽an en com煤n cuesti贸ns como os modelos de exame, a viabilidade de que as avaliaci贸ns sexan virtuais ou as alternativas que se poden ofrecer ao alumnado, para acadar medidas cun alto grao de coincidencia. As铆 mesmo, record贸uselles aos reitores que se poden empregar os meses de xullo e setembro completos para as probas de avaliaci贸n; evitando en calquera caso a acumulaci贸n e a saturaci贸n dos estudantes nunha situaci贸n que 茅 totalmente nova para eles.

Pomar explicou que, da mesma maneira que na docencia non universitaria, o principio xeral das materias do segundo cuadrimestre deber铆a ser flexibilizar, aumentando as posibilidades de elecci贸n do estudantado. 脡 necesario, ademais, que o profesorado e os departamentos te帽an en conta 谩 hora de avaliar os contidos impartidos e explicados presencialmente nas aulas, co fin de buscar un equilibrio e evitar que os estudantes se vexan prexudicados polas consecuencias derivadas da suspensi贸n das clases.

A conselleira interesouse tam茅n polo desenvolvemento da teledocencia e do seu axuste 谩s Instruci贸ns da Secretar铆a Xeral de Universidades de aseguramento da calidade da docencia non presencial nas universidades do SUG. Ademais, recordou que a data m谩xima de env铆o 谩 Conseller铆a e 谩 ACSUG das modificaci贸ns de gu铆as docentes 茅 o 6 de maio.

ABAU

Por outra banda informouse aos tres reitores de que, na li帽a de evitar que o alumnado se vexa prexudicado pola actual situaci贸n, a Conseller铆a v茅n de solicitarlle 谩 Comisi贸n Interuniversitaria de Galicia (CIUG) que flexibilice a铆nda m谩is os modelos de exame para a ABAU que elaborou como primeira proposta. Neste sentido, o departamento educativo da Xunta de Galicia aposta pola maior opcionalidade posible, dentro dun tipo de exercicios similar ao que se vi帽a realizando.

C贸mpre sinalar que esta 茅 a li帽a suxerida polo Ministerio e que van a seguir outras Comunidades Aut贸nomas. Non axustarse a ela supor铆a someter o alumnado galego a un nivel de esixencia maior que o pode prexudicar no acceso a determinadas titulaci贸ns.

Comentar noticia

Your email address will not be published.