Carmen Pomar salienta a importancia das bibliotecas escolares no impulso da innovaci贸n educativa

Os Encontros re煤nen a responsables e coordinadores das 679 bibliotecas escolares que participan no Plan de Mellora
Publicado por o d铆a 22/03/2019 na sección de Educaci贸n

Carmen Pomar salienta a importancia das bibliotecas escolares no impulso da innovaci贸n educativa

A conselleira de Educaci贸n, Universidade e Formaci贸n Profesional, Carmen Pomar, inaugurou hoxe a xornada conxunta dos Encontros do Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares (PLAMBE), correspondente ao curso 2018/2019, onde salientou o impulso que estes espazos supo帽en para a innovaci贸n educativa. 鈥淥nde unha biblioteca inicia o seu proceso de transformaci贸n, comezan a modificarse tam茅n algunhas pr谩cticas educativas e as metodolox铆as innovadoras van ga帽ando terreo no d铆a a d铆a do centro鈥, de tal forma que funcionan como 鈥渕otores de innovaci贸n nos centros educativos鈥.

As铆 mesmo, salientou o papel das bibliotecas escolares en relaci贸n coa adquisici贸n das competencias b谩sicas do alumnado, que cualificou como 鈥渋ncontestable鈥. 鈥淪on centros de recursos para a lectura, a informaci贸n e a aprendizaxe, que axudan 谩 consecuci贸n dos obxectivos educativos鈥, sinalou.

Carmen Pomar fixo ademais fincap茅 na aposta por un modelo de Biblioteca Inclusiva, 鈥減ara que o alumnado atope a s煤a oportunidade de crecemento persoal e de aprendizaxe continuada鈥, para que estes espazos 鈥渞espondan, de xeito real, 谩s necesidades de todo o alumnado e que enfronte os retos que a diversidade presenta鈥.

Tras a intervenci贸n da conselleira, a conferencia inaugural corre a cargo de Constanza Mekis, bibliotecaria e especialista en literatura infantil e xuvenil. Actualmente 茅 presidenta da Organizaci贸n Internacional para el Libro Juvenil en Chile (IBBY Chile) e foi durante 22 anos Coordinadora Nacional das Bibliotecas Escolares CRA Nivel Ensino B谩sico e Secundario do Ministerio de Educaci贸n de Chile (1994 a 2016). Baixo o t铆tulo Bibliotecas escolares para o s茅culo XXI. Desenvolvemento de comunidades de lectura, a relatora abordar谩 os pasos para proxectar unha visi贸n coherente na escola ao redor da lectura, que integre o 谩mbito dixital e que actualice a mirada existente sobre as actividades de aula ligadas 谩 lectura, favorecendo o desenvolvemento de lectores que elixan o que necesitan e queren ler.

Os Encontros, que se celebran no Pazo de Congresos e Exposici贸ns de Santiago de Compostela, re煤nen a responsables e coordinadores de bibliotecas escolares dos 679 centros educativos galegos que est谩n integrados no PLAMBE. A primeira xornada,

celebrada onte, contou coa participaci贸n dos centros que se incorporaron este ano 谩 iniciativa, mentres que este venres xa se xuntaron todos os participantes.

Ao longo de ambas xornadas desenvolveranse diferentes relatorios de expertos relacionados coas bibliotecas, a literatura, a comunicaci贸n, o patrimonio, a mediaci贸n lectora, as competencias informacionais e medi谩ticas, a tecnolox铆a educativa e a produci贸n audiovisual. Ademais, presentaranse un total de 26 experiencias de centro de moi diverso contido (funcionamento da biblioteca escolar, “hora de ler”, voluntariado, biblioteca inclusiva, espazo creativo, proxecto lector, Radio na biblio, clubs de lectura, traballo por proxectos e outros). Neste ano, dedicado nas bibliotecas escolares galegas 谩s po茅ticas diversas, a poes铆a estar谩 presente da man de Mar Benegas, Montse Pena e Carlos Negro.

PLAMBE

O Plan de Mellora das Bibliotecas Escolares, enmarcado no o Plan L脥A de bibliotecas escolares para o per铆odo 2016-2020, ten como obxectivo incentivar e impulsar o desenvolvemento de proxectos de biblioteca escolar que persigan a dinamizaci贸n deste espazo como un centro de recursos de lectura, informaci贸n e aprendizaxe, na que se incorporen espazos para a creaci贸n, a aprendizaxe manipulativa, a investigaci贸n, o traballo colaborativo e a construci贸n do co帽ecemento de xeito compartido. As铆 mesmo, as bibliotecas integradas no Plambe deber谩n traballar no dese帽o e desenvolvemento de programas para a adquisici贸n de competencias informacionais e medi谩ticas, as铆 como integrar as novas tecnolox铆as e o concepto de alfabetizaci贸n m煤ltiple (ou multialfabetismo) 谩 hora de abordar a formaci贸n lectora do alumnado.

Por outra banda, este modelo de biblioteca debe ter tam茅n un enfoque inclusivo, contribu铆r 谩 compensaci贸n das desigualdades sociais e 谩 calidade do ensino que se imparte no centro e implicarse en actividades de extensi贸n cultural destinadas a toda a comunidade escolar.