Cetelem devolve case 3.500 euros a un socio de FACUA afectado pola fraude de iDental

O afectado contratou un tratamento vinculado a un crédito de financiamento que quedou practicamente sen realizar polo peche da clínica dental, pero seguíuselle cobrando o préstamo.
Publicado por o día 17/03/2019 na sección de FACUA,Social

Cetelem devolve case 3.500 euros a un socio de FACUA afectado pola fraude de iDental

FACUA-Consumidores en Acción conseguiu que Cetelem devolva 3.419,92 euros dun préstamo asociado a un tratamento dental contratado con iDental que quedou practicamente sen atender despois do peche das clínicas.
 
Francisco M.A., veciño de Madrid, acudiu á clínica de Idental de Méndez Álvaro en marzo de 2017 atraído pola publicidade que defendía contar con axudas sociais que lles rebaixaba o prezo final do tratamento. Nela valoróuselle o estado da súa dentadura e recomendóuselle un tratamento con numerosas intervencións dentais. Como o orzamento seguía sendo demasiado elevado, iDental ofreceulles a posibilidade de financiar o tratamento a través dun crédito coa financeira Cetelem, por importe de 4.005 euros.
 
En abril de 2017, Francisco comezou a pagar o seu tratamento. Con todo, deseguido comezaron a atrasarlle ou cancelarlle as citas previstas, polo que apenas atenderon as necesidades dentais que tiña. Cando xa levaba un ano pagando, e coa case totalidade do tratamento pendente, pechou a clínica en maio de 2018.
 
Dada a imposibilidade de contactar con iDental, o afectado decidiu acudir a FACUA Madrid. A asociación tentou reclamar ante a cadea de clínicas dentais sen éxito, e entón dirixiuse á financeira. Cetelem negou a cancelación do préstamo co argumento de que podía seguir o seu tratamento con outro dentista. Con todo, Francisco non aceptou esa opción.
 
FACUA Madrid volveu dirixirse á financeira para reclamar a cancelación do contrato de crédito. No seu escrito, a asociación lembrou a Cetelem que o crédito contratado por Francisco estaba vinculado a un servizo concreto, o de iDental, e que de acordo á normativa vixente, se se cancela o servizo, inmediatamente débese cancelar o crédito. Así o recolle o artigo 29 da Lei 16/2011, do 24 de xuño, de contratos de crédito ao consumo, que entende como crédito vinculado aquel “que serve exclusivamente para financiar un contrato relativo á prestación de servizos específicos” e especifica que “ambos os contratos constitúen unha unidade comercial”, polo que a interrupción dun supón a resolución do outro. “O consumidor, ademais de poder exercitar os dereitos que lle corresponden fronte ao provedor dos bens ou servizos adquiridos mediante un contrato de crédito vinculado, poderá exercitar eses mesma dereitos fronte ao prestamista”, conclúe.
 
Finalmente, Cetelem aceptou a reclamación de FACUA Madrid en nome de Francisco e resolveu cancelar o crédito e devolverlle 3.419,92 euros, correspondentes á parte do tratamento que iDental non chegou a ofrecer.