Cetelem devolve máis de 5.000 euros a unha socia de FACUA Málaga afectada pola fraude de iDental

A usuaria tiña un contrato de crédito vinculado á prestación do tratamento, que abonou case por completo a pesar de que só lle realizaron dúas intervencións mínimas.
Publicado por o día 05/04/2019 na sección de FACUA,Social

Cetelem devolve máis de 5.000 euros a unha socia de FACUA Málaga afectada pola fraude de  iDental

FACUA Málaga conseguiu que Cetelem devolva a unha socia 5.444 euros dun préstamo vinculado a un tratamento dental contratado con iDental que quedou practicamente sen atender despois do peche das clínicas.
 
María Desireé Got Pradera, veciña de Málaga, acudiu en xullo de 2016 á clinica iDental da súa cidade atraída pola publicidade que usaba como reclamo contar con “axudas sociais” que rebaixaban o prezo dos seus tratamentos. Alí, valorouse o estado da súa dentadura e recomendouse que se lle practicasen ata doce intervencións dentais. Debido ao elevado do orzamento, ofrecéuselle a posibilidade de financialo a través dun crédito con Cetelem, por un importe de 5.926 euros.
 
A partir de entón, María Desireé empezou a pagar o seu tratamento. Con todo, foi sufrindo numerosos atrasos e cancelacións continuadas nas citas previstas e, preto de dous anos despois do inicio, só lle realizaban dous implantes cirúrxicos. En 2018, finalmente a cadea iDental pechou e deixo de prestarlle ningún tipo de atención.
 
Dada a imposibilidade de contactar con iDental, a afectada decidiu acudir a FACUA Málaga. O equipo xurídico da asociación dirixiuse á financeira para reclamar a cancelación do contrato de crédito e a devolución do que xa abonara María Desireé, que ascendía a 5.444 euros.
 

Crédito vinculado

 
No seu escrito, a asociación lembrou a Cetelem que o préstamo estaba vinculado a un servizo concreto, o de iDental, e que de acordo á normativa vixente, se se cancela o servizo, inmediatamente débese cancelar o crédito. Así o recolle o artigo 29 da Lei 16/2011, do 24 de xuño, de contratos de crédito ao consumo, que entende como vinculado aquel “que serve exclusivamente para financiar un contrato relativo á prestación de servizos específicos” e especifica que “ambos os contratos constitúen unha unidade comercial”, polo que a interrupción dun supón a resolución do outro. “O consumidor, ademais de poder exercitar os dereitos que lle corresponden fronte ao provedor dos bens ou servizos adquiridos mediante un contrato de crédito vinculado, poderá exercitar eses mesma dereitos fronte ao prestamista”, conclúe.
 
Nun primeiro momento, a financeira só quixo anular a parte do contrato que María Desireé aínda non abonara, sen devolverlle nada. Tras unha segunda reclamación de FACUA Málaga aceptou abonarlle 1.922 euros, menos da metade do que pagara.
 
Ante isto, o equipo xurídico da asociación insistiu alegando que o prezo dos dous únicos implantes que colocaran á usuaria era de tan só 533 euros. Por tanto, a financeira debía reintegrarlle o diñeiro de todas aquelas intervencións que non lle realizaron.
 
Finalmente, Cetelem aceptou as alegacións de FACUA Málaga, resolveu cancelar o crédito e terminou abonando a María Desireé a totalidade dos 5.444 euros.