Cidades para a xente, non para os coches

Empeza a Semana Europea da Movilidad, este ano dedicada a camiñar e pedalear de forma segura.
Publicado por o día 16/09/2019 na sección de Ecologistas en Acción,Social

Cidades para a xente, non para os coches

Hoxe comeza a Semana Europea da Movilidad (SEM), este ano dedicada a camiñar e pedalear de forma segura. A Comisión Europea pon así o punto de mira nas formas de desprazarse máis sas, ecolóxicas e económicas. Pero estas son á vez as máis esquecidas, non só nos orzamentos municipais, senón tamén no espazo que llas dedica.
 
Camiñar diariamente 2 km en lugar de ir en coche aforra preto de 90 kg de emisións de CO2 ao ano, ademais de contribuír a manter un peso saudable, mellorar a saúde cardiovascular e mesmo manter baixo control aos niveis de azucre para persoas que sofren diabetes tipo 2. Desprazarse camiñando e vivir sen tráfico contribúe mesmo a mellorar as relacións sociais, a seguridade nas rúas e ata mellora a economía local.
 
Con todo, a aposta xeneralizada de pobos e cidades é a de dedicar a maior parte do espazo urbano aos coches, que ocupan un 60% do espazo público entre calzadas, aparcamentos ou rotondas. Aínda por riba, na maioría dos casos os vehículos de motor teñen prioridade sobre as persoas que camiñan en semáforos e cruces, onde os peóns teñen un espazo e un tempo moi limitado para pasar.
 
Esta aposta por priorizar o coche para todo tipo de desprazamentos fomentou o seu uso e contribuíu a que o transporte por estrada sexa o responsable do 25% das emisións de gases de efecto invernadoiro no Estado español. Ademais, provocou grandes problemas de saúde pública, debido non só á contaminación atmosférica que producen, senón aos múltiples problemas de saúde derivados do sedentarismo e a inactividade (enfermidade cardíaca, obesidade, diabetes tipo 2, problemas articulares, etc).
 
Na Semana da Movilidad, Ecoloxistas en Acción demandou unha actuación rápida e seria por un cambio de modelo que reverta todos estes problemas, redeseñando os espazos urbanos para poñer aos peóns no centro. Neste sentido, a aposta do borrador do Plan Nacional Integrado de Enerxía e Clima de xeneralizar as Zonas de Baixas Emisións en todas as cidades de máis de 50.000 habitantes, supón unha oportunidade para pensar en cidades para as persoas e non para os coches.
 
Así mesmo, débese poñer unha énfase especial nos centros escolares, para mellorar a calidade do aire, a seguridade destas contornas e fomentar os hábitos saudables na infancia. Por iso, Ecoloxistas en Acción sumouse esta semana á iniciativa do Seminario Movilidad e Infancia que propón converter as escolas en Áreas de Protección á Infancia. Proponse priorizar a mobilidade peonil e ciclista, restrinxir a circulación e aparcamento de coches nas proximidades dos centros escolares, ademais de mellorar a calidade dos espazos escolares.
 
En canto aos desprazamentos ao traballo, débense deseñar itinerarios para poder acceder ao traballo andando ou en bicicleta ata polígonos industriais e empresariais e outros lugares con concentración de centros de traballo.

Comentar noticia

Your email address will not be published.