Citan como investigados a técnicos municipais e do Porto polo accidente de O Marisquiño 2018

O xulgado empraza a Porto e Concello como responsables civís, e constata que ningún fixo mantemento ou conservación do peirao
Publicado por o día 04/10/2019 na sección de Galicia,Vigo

Citan como investigados a técnicos municipais e do Porto polo accidente de O Marisquiño 2018

O Xulgado de Instrución número 3 de Vigo, que investiga a causas do derrube dun peirao durante a celebración dun concerto no festival O Marisquiño de 2018 (que causou máis de 400 feridos) citou como investigados a dous técnicos do Concello olívico, o enxeñeiro xefe de Vías e Obras, J.C.C., e o xefe de Urbanización e Infraestruturas, J.A.G.; e instou ao Porto a que identifique o técnico ou técnicos encargados do control e supervisión do estado de infraestruturas portuarias, aos que tamén se tomará declaración como investigados.

Así mesmo, no marco deste procedemento (que se segue por un suposto delito de lesións por imprudencia) a xuíza emprazou á Autoridade Portuaria como responsable civil para que achegue a súa póliza, e citou á súa directora, Beatriz Colunga, para que aclare as circunstancias da firma do contrato de cesión de uso do devandito terreo á empresa que celebraba O Marisquiño.

No caso dos técnicos municipais investigados, deberán achegar xustificacións documentais en caso de realizar obras de mantemento e conservación antes de que producise o accidente, na madrugada do 12 de agosto de 2018.

Así mesmo, empraza ao Concello tamén como responsable civil, e requíreselle para que achegue póliza de responsabilidade civil (para os efectos de emprazar posteriormente á súa compañía aseguradora).

No seu auto, o xulgado de instrución conclúe de forma indiciaria, tras examinar os informes dos peritos e a documentación, que “a día de hoxe non consta que nin o Porto, como asinante da acta de entrega das obras e do convenio no que se fai cargo do mantemento, realizasen ningunha actuación nin inspección para o mantemento e conservación das devanditas obras nin se haxan requirido un ao outro para iso, a pesar dos moitos anos transcorridos desde a súa construción inicial e a súa remodelación co proxecto Abrir Vigo al Mar”.

COLAPSO POR FALTA DE MANTEMENTO

A ese respecto, lembra que ese peirao construíuse hai máis de 30 anos e, desde entón, nin as entidades titulares nin as cesionarias ou usuarias realizaron “actividade algunha de conservación ou mantemento”, a pesar de que os paneis de formigón e aceiro atopábanse a pouca altura sobre o nivel do mar e están expostos a unhas condicións concretas de corrosión polas salpicaduras, o que causou “maiores danos” sobre esas estruturas.

Esas circunstancias provocaron, segundo recóllese no auto, a rotura da estrutura “por colapso”, como consecuencia do “avanzado estado de corrosión do armazón de aceiro dos paneis prefabricados que a sostiñan durante a celebración do evento”.

Ademais, a xuíza incide en que, a pesar da falta de mantemento, tanto Porto como Concello de Vigo concederon as autorizacións para o festival, polo “dedúcese indiciariamente” a posible comisión dun delito de lesións por imprudencia.

O xulgado empraza á Autoridade Portuaria como responsable civil, “dada a cesión de uso sobre o terreo da súa titularidade realizada sen ter constancia da existencia de revisións ou inspeccións levadas a cabo por calquera cesionario desde que se construíu a estrutura colapsada” e cita á directora do organismo.

Así mesmo, reclama tamén diversa información, tanto ao Concello (sobre as actas de inspección da zona sinistrada) como ao Porto (sobre posibles labores de mantemento na zona esborrallada) e ao Real Club Náutico de Vigo (sobre posibles queixas de usuarios do porto deportivo sobre o estado das instalacións).