Comisi√≥n Alvia: O T√©cnico Villarino reco√Īece presi√≥ns en Adif e Renfe para non falar das responsabilidades no accidente de Angrois

A deputada de En Marea, Alexandra Fernández, preguntou este mércores ao técnico de Renfe, José Enrique Villarino, por varias cuestións, entre outras, polas presións que poden existir en Renfe e Adif e o medo a falar das causas e responsabilidades no accidente de Angrois.
Publicado por o d√≠a 19/09/2018 na sección de En Marea,Pol√≠tica

Comisi√≥n Alvia: O T√©cnico Villarino reco√Īece presi√≥ns en Adif e Renfe para non falar das responsabilidades no accidente de Angrois

A deputada de En Marea, Alexandra Fernández, preguntou este mércores ao técnico de Renfe, José Enrique Villarino, e ao técnico da Dirección Xeral de Infraestruturas Ferroviarias, José Luis González Navarro, na Comisión de Investigación do Accidente do Alvia.

“Pensa que houbo presi√≥ns¬†ap√≥s¬†o accidente de Angrois dentro de¬†Renfe ou Adif? Hai medo a falar das posibles causas e responsabilidades dentro das compa√Ī√≠as”, preguntou a deputada.

O t√©cnico de Renfe asegurou ter co√Īecemento¬†“en conversaci√≥ns con compa√Īeiros” que “hai xente dentro de¬†Renfe¬†que quere¬†falar do acontecido pero que non quixeron ou non¬†poideron para non po√Īer en risco o seu posto de traballo. Si hai medo a falar”, concluiu.

Villarino asegurou que “√© imposible que nunha empresa onde hai 7000 persoas¬†todos os empregados opinen o mesmo dun accidente destas caracter√≠sticas”.

CULPA AO MINISTRO

O técnico non dubida en sinalar ao ministro de Fomento no momento da inauguración do Tramo, José Blanco.

“O responsable pol√≠tico da instituci√≥n, con¬†d√ļas compa√Ī√≠as publicas RENFE e ADIF, √© o Ministro. O¬†enxuizamento pol√≠tico l√©vame a pensar que o responsable pol√≠tico √© quen tomou decisi√≥n para que se fixeran chapuzas para que se inaugurase a alta velocidade a Galicia antes de que se producise un cambio de Goberno. Hay unha clara responsabilidade pol√≠tica”, asegurou o t√©cnico en resposta a Fern√°ndez.

Ademais, ante a pregunta da deputada sobre unha preseunta “trama de ocultaci√≥n” para evitar a Comisi√≥n de Investigaci√≥n do accidente, o t√©cnico asegurou que “non parece l√≥xico que se sustancie unha investigaci√≥n cinco anos despois do accidente” porque “as responsabilidades pol√≠ticas,¬†penais¬†e¬†funcionais deben¬†esixirse desde¬†o primeiro d√≠a”.

Por outra banda, a deputada preguntou a Gonz√°lez Navarro se a li√Īa e o tren ti√Īan o certificado europeo requerido, traendo √° comisi√≥n as declaraci√≥ns do director da ERA, Josef Doppelbauer, nas que cita a falta de probas en canto √°¬†aplicaci√≥n da directiva de interoperabilidade tanto na v√≠a como no tren.

Jos√© Luis Gonz√°lez Navarro respostou que o cumplimento da normativa europea era considerado pola Direcci√≥n Xeral de Infraestruturas Ferroviarias como un “plus”, algo que a deputada calificou de “vergo√Īa”.