Consellos de OCU se che rouban ou perdes o móbil

Hoxe en día perder o móbil pode ser case tan desastroso como perder a carteira, xa que no smartphone adóitanse levar non só direccións e teléfonos, senón tamén fotos, vídeos, datos confidenciais dos cartóns de crédito, aplicacións para pago de compras…
Por o 22/01/2018 | Sección: Telefonía
Consellos de OCU se che rouban ou perdes o móbil

Hoxe en día perder o móbil pode ser case tan desastroso como perder a carteira, xa que no smartphone adóitanse levar non só direccións e teléfonos, senón tamén fotos, vídeos, datos confidenciais das tarxetas de crédito, aplicacións para pago de compras… moita información persoal da que se pode facer un mal uso ou causarnos un prexuízo económico se cae en mans doutras persoas con mala intención.

Na maioría dos casos, os móbiles perdidos ou roubados non se adoitan recuperar, xa con frecuencia acaban en tendas de segunda man ou vendidos a outros países. Con todo, OCU recomenda ser previsor e minimizar os danos se chega o caso, tomando as seguintes medidas antes e despois.

Despois de comprar un móbil… protéxeo!

Solicita a factura. Non só para facer valer os dereitos da garantía do produto, senón para acreditar no caso de que sexa necesario a propiedade dese terminal co seu número de serie.

Apunta e garda o seu IMEI. É a pegada dixital única de cada teléfono móbil, é dicir, o código que o identifica (15 números). Móstrase na embalaxe do móbil e tamén podes coñecelo pulsando *#06#.

Bloquea a pantalla. Cun código PIN ou cun patrón de bloqueo: así, se cho rouban, non poderán usalo, aínda que estea encendido.

Instala unha aplicación antirrobo. Descárgate: “Buscar o meu iPhone”, de Apple ou “Atopar o meu dispositivo”, de Android. Así poderás localizar o teu móbil e bloquealo en caso de perda ou roubo. Existen outras aplicacións de rescate con funcións extra.

Activa a opción cifrado. Se tes un iPhone ou un Android 6.0 ou superior, os teus datos xa están cifrados. Se non, ve a Axustes> seguridade>cifrado; deberás poñer un contrasinal, PIN ou patrón, que deberás introducir cada vez que acendas o smartphone. O proceso de cifrado tarda aproximadamente unha hora (hai que telo en conta pola batería).

Fai copias de seguridade. Ás veces o que máis doe non é perder o smartphone, senón todo o que garda dentro: contactos, fotos, vídeos… Por iso, OCU recomenda facer unha copia de seguridade do contido noutro dispositivo cada certo tempo. Cos móbiles Android pódese utilizar a a túa conta de Google para facelo. Se é un iPhone, pódese utilizar iCloud.

Despois do roubo ou perda do móbil… pon a salvo os teus datos!

Tenta localizar o móbil. Coa función GPS da aplicación de rescate verás nun mapa onde está. Chama ao teu número, quizais alguén llo atopou e queira devolvercho. Dependendo da túa aplicación de rescate, hai outras maneiras de contactar con quen ten o teu teléfono: mensaxes, alarmas…

Chama ao teu operador para que bloquee a SIM. Chama ao teu operador para que bloqueen a liña. Así ninguén gastará o teu diñeiro. Ata que non o solicites á túa compañía, responderás polos consumos que poida realizar o autor do roubo, salvo que contes con algún seguro que o cubra.

Borra todo o importante. Coa aplicación de rescate, elimina todo que non queiras que outros vexan (emails, fotos, mensaxes…), así como os contrasinais e claves de acceso aos servizos que teña desde o móbil. Estas aplicacións permiten resetear a distancia, aínda que ao facelo xa non poderán localizar nin seguir ao teu teléfono.

Denuncia a perda. Ve á comisaría máis próxima ao teu domicilio e denuncia a perda ou roubo, para iso necesitarás levar o código IMEI. Ten precaución ao redactar a denuncia, pois é fundamental á hora de reclamar ao seguro no caso de que o teu cúbrao (antes debes comprobar a túa póliza).

Inhabilita o móbil. Se xa sabes que non o vas a recuperar, inhabilita o teu teléfono. Para iso deberás chamar de novo ao teu operador e dar o código IMEI (necesitarás unha copia da denuncia). Ao facelo, o teu móbil xa non poderá usarse con ningún cartón SIM en España (os operadores bloqueasen o seu acceso á rede). Ademais, OCU recomenda cambiar todas as contrasinais.

Uso fraudulento do teu móbil? A Lei protéxete

Se ademais de ter a mala sorte de perder o móbil, leste cae en malas mans e fan un uso fraudulento con el (por exemplo, realizaron unha compra antes de que o denuncies) OCU lembra que a Lei de Servizos de Pago protéxete.

Segundo a Lei, se o móbil almacena os datos do tarxeta de crédito ou de débito ou dispón de aplicacións para o pago, o usuario é responsable dos cargos que lle fixeran por uso fraudulento ata un límite de 150 euros. Este límite debería reducirse a 50 euros a partir do 13 de xaneiro de 2018, pero o goberno incumpriu o prazo de trasposición da normativa europea que o regula, polo que haberá que esperar a que se aprobe a nova lei do mercado de servizos de pago para que os consumidores poidan beneficiarse desta mellora.

No caso de que a entidade non queira facerse cargo das cantidades defraudadas, OCU recomenda reclamar ante o servizo de atención ao cliente do banco, e lembra que algunhas entidades financeiras ofrecen seguros asociados aos cartóns con cobertura por uso fraudulento.

Noticias de última hora en Vigo

Comentar noticia

Your email address will not be published.