Consideran ridículo que o bono social térmico destinado ao inverno estea a entregarse no verán

A asociación critica que esta medida, cuxa finalidade é financiar o gasto en calefacción e auga quente, é un simple parche que non soluciona os problemas dos usuarios que non poden pagar as facturas.
Publicado por o día 04/06/2019 na sección de FACUA,Social

Consideran ridículo que o bono social térmico destinado ao inverno estea a entregarse no verán
FACUA-Consumidores en Acción considera ridículo que o pago do novo bono social térmico, unha axuda destinada a financiar o gasto en calefacción e auga quente durante os meses de inverno, comece en xuño, en pleno verán, segundo anunciou o Goberno.
 
“Axudas directas para facer fronte ao pago da calefacción en pleno mes de xuño e temperaturas estivais. Isto é España”, comentou a secretaria xeral de FACUA, Olga Ruiz, ao coñecer o anuncio. A asociación critica que unha axuda para facer fronte ao pago de calefacción e auga quente durante o inverno chegue con meses de atraso, cando xa non achega ningunha solución ás persoas que tiveron problemas para pagar as súas facturas.
 
O Goberno anunciou que comezará esta semana a repartir a axuda a todos aqueles consumidores que o solicitaron durante o pasado ano. En concreto entregaranse 1.091.455 cheques de entre 25 e 123,94 euros, segundo o grao de vulnerabilidade. Trátase dun pago único destinado a financiar o gasto en enerxía para calefacción, auga quente e cociña durante o inverno. Segundo o Executivo, o plan inicial era entregar o bono en xaneiro ou febreiro.
 
FACUA critica que non se aborde en profundidade o procedemento da medida e as rídiculas contías deste novo bono social térmico, que non van solucionar en ningún caso os problemas daqueles consumidores vulnerables que teñen problemas para poder pagar as súas facturas. Un bono único de entre 25 e 124 euros resulta insuficiente para facer fronte aos altos custos da enerxía.
 
A asociación considera esta medida un simple parche, de xeito evidente insuficiente, e reclama ao actual Goberno en funcións, e a aquel que se constitúa para a nova lexislatura, a intervención do sector, de maneira que sexa o Executivo o que fixe periodicamente os prezos sobre a base do custo real da produción enerxética; e comprométase de forma clara e sen ambigüidades a adoptar medidas contundentes para abaratar as infladísimas facturas que sofren os usuarios.
 
Os requisitos para acceder a esta nova axuda son ser beneficiarios do bono social eléctrico ou completar a solicitude antes do 31 de decembro de 2018. En total, tramitáronse máis de 1,4 millóns de peticións, das que finalmente se aprobaron formalmente un total de 1,09 millóns.
 
Segundo comunicou o Goberno, a demora na execución da axuda debeuse, en gran medida, ao atraso na aprobación dos Orzamentos Xerais do Estado ( PGE) para 2019, o que impediu que se utilicen os 80 millóns de euros que os PGE recollían para a posta en marcha desta medida. Así, o Ministerio para a Transición Ecolóxica ha tido que levar a cabo un longo proceso burocrático co Ministerio de Facenda e a Intervención Xeral do Estado para iniciar a entrega do bono.