Como deixar de recibir publicidade non desexada no teu smartphone | Contamoste como evitar chamadas ou correos lixo

Como deixar de recibir publicidade non desexada na túa smartphone Acósanche por terra, mar e aire con e-mails, cartas e chamadas nas que tentan endilgarte tarifas, seguros, descontos… Pídeslles que paren e non o fan. Dislles que non che interesa e non che escoitan. Contamoste como evitar chamadas ou correos lixo e as obrigacións, límites e horarios das empresas en comunicacións comerciais
Por o 13/12/2017 | Sección: Social,Telefonía
Como deixar de recibir publicidade non desexada no teu smartphone | Contamoste como evitar chamadas ou correos lixo

Claves para librarte do spam

1. A Lista Robinson

Nunca te levarías a un teleoperador a unha illa deserta. Para cortar amarras co acoso comercial existe a Lista Robinson, un rexistro no que se apunta quen non quere recibir publicidade.

Funciona, pero con 2 matices importantes:

1) A Lista Robinson protéxete das entidades coas que nunca tiveches relación. Se se trata dunha empresa coa que tes ou tiveches contrato, tes que contactarlles directamente para esixirlles que deixen de enviarte publicidade.

2) Teñen que pasar 3 meses desde o momento en que che apuntas para que a Lista Robinson empezo a facer efecto.

Non o dubides: apúntache aquí agora mesmo. Faise en 5 minutos.

Primeiro terás que rexistrarte: dás os teus datos, recibes un e-mail para confirmar e xa tes o teu nome de usuario (o DNI ou NIE) e unha clave numérica.

Despois bastará picar en “Acceso ao servizo“: pídenche nome e clave para acto seguido preguntarte por que vía queres deixar de recibir publicidade.

As opcións son e-mail, teléfono (móbil e fixo), correo postal e mensaxes SMS/ MMS. Actívanse por separado, indicando a túa dirección/número.

Cada paso que deas será confirmado cun e-mail: convén gardar estes correos como proba.

Para as empresas coas que tes ou tiveches contrato: envía e-mail ou carta pedindo que deixen de enviarte publicidade. A web da Lista Robinson facilítache un buscador de entidades para facerlles chegar a túa petición. Conserva todo o que envíes.

2. Denunciar na Axencia de Protección de Datos

É o lugar no que denunciar se as empresas pasan de ti e seguen acosándoche. Podes denunciar se:

Xa pasaron 3 meses desde que te apuntaches á Lista Robinson e aínda así séguenche chamando ou escribindo entidades coas que nunca tiveches relación.

Empresas coas que tes ou tiveches contrato ignoran as túas peticións de deixar de recibir publicidade.

Na web da Axencia atoparás todo o que necesitas para escribir a túa denuncia.

Poderás presentala por Internet (se contas con firma electrónica)

As multas da Axencia de Protección de Datos fan tremer ás empresas. Se moita máis xente reclamase, as cousas cambiarían.

O que di a Lei A Lei Orgánica de Protección de Datos (LOPD) fixa os límites para as empresas.

Di que se queren usar os teus datos para mandarche publicidade, deben cumprir un destes requisitos:

Que os teus datos estean en bases de datos públicas: a estas alturas os teus datos están en tantas partes que resulta difícil aclararse. Por iso a Lei obrígalles a dicirche en cada comunicación de onde sacaron os teus datos.

Que lles deras os teus datos voluntariamente: para atallar isto tes tanto a Lista Robinson como as peticións de non recibir máis publicidade que debes facer ás empresas coas que tes ou tiveches contrato.

Que obrigacións teñen as empresas?

A Lei Xeral de Defensa dos Consumidores e Usuarios regula os dereitos dos consumidores nas comunicacións comerciais a distancia e establece o seguinte:

En cada chamada, e ao principio da comunicación, a empresa deberá informar claramente o consumidor de: a identidade do vendedor; a finalidade comercial, as características esenciais do produto ou servizo, o prezo e o dereito de desistencia do usuario.

As comunicacións comerciais por vía telefónica non poderán realizarse por sistemas automatizados sen intervención humana, salvo que o consumidor autorizouno expresamente.

Están prohibidas as chamadas que se efectúen desde un número oculto, polo que só serán legais aquelas que se realicen desde números de teléfono identificables para que o consumidor poida exercitar o seu dereito a non recibir comunicacións comerciais.

O consumidor deberá ter a posibilidade de opoñerse ás comunicacións comerciais recibidas por fax, teléfono, correo electrónico ou outros medios equivalentes. Se xa existise relación contractual, o consumidor deberá ser informado, en cada unha das comunicacións comerciais que reciba, das formas coas que conta para non recibilas.

Na primeira comunicación comercial que realice a empresa, deberá informar o consumidor, tanto do seu dereito para opoñerse a recibir novas ofertas como a obter o número de referencia da devandita oposición. A solicitude de consumidor e usuario, o empresario estará obrigado a facilitarlle o xustificante de manifestar oposición, que deberá remitirlle no prazo máis breve posible e, en todo caso, no prazo, máximo dun mes.

A empresa que realice a oferta publicitaria deberá conservar durante un ano os datos relativos aos usuarios que se opuxeron ao tratamento dos seus datos, xunto co número de xustificante facilitado.

Horarios de contacto para fins comerciais

A modificación do Texto Refundido de Defensa de Consumidores e Usuarios veu regular os horarios nos que as empresas podían ofrecer os seus produtos aos usuarios por vía telefónica. A norma sinala que as chamadas comerciais:

Só poderán realizarse entre as 9 da mañá e as 21 da noite.

Nunca en festivos, nin en fins de semana.

Recorda tamén antes de coller calquer chamada, visitar webs onde outras persoas xa fixeron denuncias previas, como quienes.es.

Noticias de última hora en Vigo