Denuncian a Trivago porque os resultados das súas procuras posicionan mellor aos hoteis que máis lle pagan

A empresa asegura que “compara os prezos de numerosas webs”, pero en realidade os prezos que mostra poden non coincidir cos que aparecen nas páxinas dos establecementos hostaleiros.
Publicado por o día 12/08/2019 na sección de FACUA,Social

Denuncian a Trivago porque os resultados das súas procuras posicionan mellor aos hoteis que máis lle pagan

FACUA-Consumidores en Acción denunciou a Trivago ante as autoridades de consumo por publicidade enganosa. A empresa utiliza como reclamo que “compara os prezos de numerosas webs” e afirma que realiza as procuras en “máis de 1,8 millóns de hoteis de máis de 190 países en máis de 400 webs de reserva”. Pero os seus resultados posicionan mellor aos hoteis que máis lle pagan e os prezos poden non coincidir cos das súas páxinas web, a pesar de que induce aos usuarios para crer que saca a información directamente delas.

A denuncia foi presentada ante a Dirección Xeral de Consumo do Goberno das Illas Baleares, onde Trivago ten a súa sede social en España, entre outras autoridades de protección ao consumidor autonómicas.

FACUA considera que en moitas ocasións, a empresa pode provocar que os usuarios contraten ofertas hostaleiras máis caras que as que aparecen nas súas propias webs, ao facerlles crer que alí atoparían os mesmos prezos. Ademais, ao ordenar por defecto os resultados das súas procuras co criterio “Recomendados”, induce a que se contraten máis os hoteis que aparecen nas primeiras posicións, os cales non son necesariamente os mellores e máis económicos, xa que o posicionamento nos resultados das procuras depende das cantidades que paguen as empresas ao comparador.

Os prezos achéganos os anunciantes

FACUA considera que a publicidade de Trivago pode levar aos usuarios para pensar que rastrexa a información directamente das webs dos distintos establecementos hostaleiros para ofrecer unha combinación cos mellores resultados. Con todo, a empresa dedícase exclusivamente a consultar os datos que lle achegan os seus anunciantes -que denomina “provedores hostaleiros”-, polo que podería darse a circunstancia de que os prezos publicados por Trivago difiran notablemente dos que ofertan os establecementos nas súas propias webs.

En concreto, nas propias “condicións xerais” de Trivago aparece o texto “non garantimos que o contido do provedor, en particular os prezos reflectidos, actualícese en tempo real”, “o prezo que mostre un provedor hostaleiro podería non corresponderse co mostrado na nosa plataforma”. Á súa vez, na sección de “Preguntas Frecuentes” indica que “Trivago traballa con numerosos sitios web diferentes, e as tarifas e dispoñibilidade que nos proporcionan cambian constantemente […] é posible que en ocasións non atopes a mesma oferta na que fixeches clic ao visitar a web de reserva”.

Posicionamento segundo pago

FACUA tamén advirte de que ao mostrar os resultados ordenados segundo o criterio “Recomendados” (o que aparece por defecto), a orde de prioridade vén determinado, entre outros elementos, polos pagos que as webs de reserva e establecementos hostaleiros abonan a Trivago.

A empresa só informa disto no apartado de “Preguntas Frecuentes” ao sinalar que o algoritmo que utilizan para realizar a orde “analiza os filtros de procura, como a localización e as datas de estancia, ademais do prezo e o atractivo xeral da oferta […] Tamén temos en conta a compensación que as webs de reserva págannos cando un usuario fai clic nunha oferta”.

A asociación denuncia, con todo, que o usuario non é informado deste método cando realiza a procura, polo que pode chegar a pensar que a orde no que aparecen os resultados vén realmente determinado por criterios obxectivos (como prezo ou localización) sen saber que inflúe o feito de que pagasen a Trivago por estar nesa posición.

 
Que di a lei
 
FACUA lembra que a Lei de Competencia Desleal recolle, o seu apartado primeiro, que “se considera desleal por enganosa calquera conduta que conteña información falsa ou información que, aínda sendo veraz, polo seu contido ou presentación induza ou poida inducir a erro aos destinatarios, sendo susceptibles de alterar o seu comportamento económico” en relación, entre outros, a “as características principais do ben e servizo” e “a existencia ou natureza” do mesmo.
 

A mesma normativa considera desleal “a omisión ou ocultación da información necesaria para que o destinatario adopte ou poida adoptar unha decisión relativa ao seu comportamento económico co debido coñecemento de causa”.

Comentar noticia

Your email address will not be published.