Denuncian ante Consumo os termos e condicións de AliExpress por consideralos abusivos

A Organización denuncia que AliExpress afirma nos seus termos que, en caso de non haber acordo amigable entre comprador e vendedor, a disputa debe dirixirse a un tribunal de arbitraxe de Hong Kong, o que supón unha clara violación da lexislación da UE.
Publicado por o día 18/05/2019 na sección de Internet,OCU,Social

A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) remitiu unha carta á Dirección Xeral de Consumo para solicitarlle que investigue os termos e condicións aplicados pola plataforma de compra online Alibaba/AliExpress, con sede en China, e que aplica aos consumidores europeos, por considerar que algunhas das súas cláusulas son problemáticas ou abusivas para os consumidores e non se axustan a dereito.
 
En concreto, OCU denuncia que o problema máis grave está relacionado co procedemento de liquidación utilizado pola compañía en caso dunha disputa entre un consumidor e un vendedor na plataforma. Segundo detállase no artigo 10.3 do “Acordo de servizos de transacción”, AliExpress afirma que, se non se atopa un acordo amigable entre eles, a disputa debe dirixirse a un tribunal de arbitraxe de Hong Kong.
 
A Organización considera que esta cláusula é unha clara violación da lexislación da UE, onde os consumidores teñen dereito a emprender accións legais ante un tribunal do seu propio país.
 
Doutra banda, OCU denuncia que, segundo o contrato de Aliexpress, os consumidores non poden devolver o produto sen xustificación dentro dos 14 días seguintes á compra, algo que é un dereito en toda a UE no caso das compras online. Ademais, tampouco consta entre os seus termos unha referencia clara ao período de garantía mínimo de dous anos, que debería comunicarse aos consumidores.
 
Por último, a Organización de Consumidores critica que os termos e condicións non sempre se mostren no idioma nacional, senón só en inglés, e que neles incluíuse recentemente información legal adicional para os consumidores aínda máis confusa e contraditoria.
 
OCU puxo en marcha esta acción xunto a outras 6 organizacións que forman parte da Organización Europea de Consumidores (BEUC), e que solicitaron ás correspondentes autoridades nacionais que investiguen os termos e condicións de Alibaba/AliExpress co fin de protexer os dereitos dos consumidores.
 
Así, as Organizacións consideran que, se Alibaba opera no mercado da UE, ten que respectar as normas de consumo da UE e que, de non facelo, depende das autoridades nacionais intervir e facer que cumpra.