A DEPO contratar谩 en 2017 actuaci贸ns en estradas provinciais por m谩is de 22 mill贸ns de euros

A presidenta Carmela Silva salientou que o plan de actuaci贸ns cubre todas as comarcas, contando con todos os concellos, 鈥渃unha estratexia clara e global de acci贸n鈥.
Publicado por o d铆a 14/06/2017 na sección de Deputaci贸n de Pontevedra,Vigo

A DEPO contratar谩 en 2017 actuaci贸ns en estradas provinciais por m谩is de 22 mill贸ns de euros

A Deputaci贸n de Pontevedra presentou hoxe un paquete de actuaci贸ns en 29 estradas provinciais que xa est谩 listo para contratar e iniciar neste ano cun investimento que supera os 22 mill贸ns de euros. Estas actuaci贸ns est谩n inclu铆das dentro da Estratexia de Mobilidade 3.0, que a instituci贸n provincial est谩 a aplicar na rede de estradas provinciais cos criterios de seguridade, sustentabilidade, inclusi贸n e participaci贸n, e que ter谩 continuidade nos vindeiros anos nos concellos da provincia.

O deputado de Mobilidade Ux铆o Ben铆tez, encargado de dar a co帽ecer o plan bianual e a Estratexia 3.0, manifestou que esta planificaci贸n 鈥溍 un reto鈥 que marcar谩 unha clara diferencia con respecto ao anterior goberno provincial. 鈥淭ivemos unha herdanza envelenada a golpe de intereses partidistas, moci贸ns de censura鈥 Non hab铆a un criterio t茅cnico para utilizar os cartos p煤blicos nas estradas provinciais鈥, subli帽ou, para indicar que dende a toma de posesi贸n, o novo goberno xa marcou un 鈥渃ambio de sentido claro鈥. En xaneiro de 2016 鈥搇embrou- aprobouse o novo dec谩logo de criterios de actuaci贸ns nas v铆as provinciais que fixou un cambio de concepto: o eixo fundamental 茅 priorizar aos colectivos m谩is vulnerables, coas persoas sempre no centro dos proxectos.

Para po帽er en marcha as infraestruturas que se iniciar谩n este ano 2017, segundo explicou Ben铆tez, p煤xose en marcha un proceso de participaci贸n no que os representantes do departamento de Mobilidade se reuniron con 52 alcaldes (o 84% dos concellos da provincia) e realizaron m煤ltiples visitas sobre o terreo 谩s estradas provinciais. De a铆, resultaron m谩is de 200 solicitudes e demandas de obras singulares que se foron priorizando en funci贸n do seu potencial de conectividade, seguridade, viabilidade e poboaci贸n. 鈥淓ntendemos que os cartos p煤blicos deben investirse para conectar equipamentos, buscar a seguranza viaria, en execuci贸n a curto ou medio prazo e que non corran o risco de atrancos, co obxectivo de que as obras sexan necesarias para o uso da veci帽anza鈥, subli帽ou o deputado.

Estratexia 3.0

Recollendo esas ideas desenvolveuse a Estratexia 3.0, baseada nos criterios de seguridade, sustentabilidade, inclusi贸n e participaci贸n nas que prima, no primeiro apartado, a adaptaci贸n 谩 normativa, o calmado de tr谩fico e a convivencia das mobilidades, as铆 como o mantemento do viario. No segundo punto ap贸stase pola mellora do medio ambiente urbano, por unha estratexia de econom铆a baixa en carbono e polo fomento da mobilidade sustentable co asesoramento aos concellos. A mobilidade inclusiva pretende desenvolver a accesibilidade universal, unha li帽a de cami帽os escolares seguros e apostar pola participaci贸n e acci贸n dentro da Rede de Cidades das nenas e os nenos e, finalmente, en relaci贸n coa participaci贸n, 茅 fundamental o traballo interadministrativo e a colaboraci贸n institucional, a participaci贸n social e a formaci贸n e colaboraci贸n con axentes investigadores.

鈥淒entro da Estratexia Mobilidade 3.0 as actuaci贸n anunciadas hoxe supo帽en 22 mill贸ns de euros en obras que se iniciar谩n este ano con car谩cter inmediato. Fronte a outros que din que non investimos nas estradas provinciais e que non se fai nada, estes 22 mill贸ns de euros son unha realidade que se executar谩 con fondos propios en exclusiva e tam茅n con convenios e cofinanciamento cos concellos鈥, subli帽ou Ben铆tez.

O deputado tam茅n aclarou que neste plan 2027-2019 non se contemplan algunhas das obras nas que os t茅cnicos provinciais tam茅n est谩n a traballar e sobre as que faltan alg煤ns matices por resolver, como o caso de Campelo ou Moa帽a. 鈥淓sas estradas seguramente poidan estar execut谩ndose este ano ou a principios do pr贸ximo: est谩n na nosa planificaci贸n. Temos unha planificaci贸n a 2020 con todas as petici贸ns que nos fixeron os alcaldes, pero as actuaci贸ns que presentamos hoxe son as que salvo por causa de forza maior iniciaremos de xeito inminente. Van vir outras que tam茅n ser谩n realidade no futuro pr贸ximo鈥, finalizou.

As铆, nestes momentos est谩n en fase de contrataci贸n cinco proxectos de mellora de intersecci贸ns, o acceso a Pr铆ncipe Felipe, e outros seis proxectos de rehabilitaci贸ns estruturais de firme, as铆 como -en diferentes estados de tramitaci贸n- 14 proxectos de mellora de medio ambiente urbano e calidade de vida (os de Tui, Tomi帽o, Baiona, O Grove e Mos ir谩n 谩 Xunta de Goberno deste venres), dous grandes proxectos de novos viais de conexi贸n e outro de accesibilidade. Todos eles (29) distrib煤ense entre 20 concellos da provincia (ver PDF anexo).

A estas actuaci贸ns singulares hai que engadir os Plans M贸vese e o de Sinalizaci贸n Horizontal (que suman uns 5,5 mill贸ns de euros), as铆 como outras moitas actuaci贸ns menores.

Decisi贸ns 鈥渞igorosas e serias鈥

A presidenta da Deputaci贸n de Pontevedra, Carmela Silva, subli帽ou que o plan vai cubrir a totalidade de comarcas da provincia 鈥渃on decisi贸ns rigorosas e serias contando con todos os concellos e actuando en toda a provincia cunha forma distinta sen ter en conta as cores pol铆ticas pero si cunha estratexia clara e global de acci贸n nas infraestruturas da provincia鈥.

Silva incidiu en que se trata dun modelo distinto de actuaci贸n nas estradas provinciais 鈥渜ue se concreta nunha Estratexia de Mobilidade 3.0 que pensa, por riba de todo, nas persoas, e que ten claramente dese帽adas os tipos de acci贸ns鈥. A presidenta recordou que o novo goberno provincial conta cun modelo claro de actuaci贸n nas v铆as provincias 鈥 e non como ate de agora que so respond铆a 谩s demandas dalg煤ns鈥. O compromiso 茅 claro do goberno provincial, recordou a presidenta, de m谩ximo respecto 谩 autonom铆a local pero de consenso cos concellos dentro dos criterios obxectivos que temos fixados na nosa estratexia, 鈥減ero sempre as actuaci贸ns responden as solicitudes dos propios concellos鈥.

Proxectos 鈥渆n cascada鈥

Pola s煤a banda, o vicepresidente C茅sar Mosquera, fixo fincap茅 no traballo realizado polos traballadores e t茅cnicos provinciais para resolver os problemas e deficiencias dos proxectos herdados do goberno anterior e definir unha nova estratexia de mobilidade.

鈥淔oi un traballo dur铆simo, xordo, e 谩s veces aguantando cr铆ticas totalmente inxustas dos mesmos que funcionaban de xeito absolutamente irregular, por tildalo de maneira suave, aguantando cun obxectivo moi claro que 茅 sacar adiante un novo modelo de mobilidade e unha nova maneira de funcionar. Podemos dicir que as actuaci贸ns desta casa nas estradas provinciais cambiaron radicalmente e para sempre. O anterior era realmente inaguantable e insostible. Esa fase est谩 superada para ben鈥, subli帽ou.

Nestes momentos, indicou, 鈥渦nha vez chegados ao Turmalet, que non foi f谩cil, todo ir谩 a favor da corrente, costa abaixo. Pasamos xa ese muro tremendo que parec铆a inacabable e que non dabamos rematado de ir corrixindo defectos e problemas que hab铆a, e comezamos a costa abaixo: os proxectos para executar ir谩n en cascada鈥,聽asegurou.