A deputaci贸n presenta tres alternativas para a construci贸n dun novo acceso ao Porto da Guarda

O deputado de Mobilidade Ux铆o Ben铆tez destaca que a instituci贸n provincial redactar谩 o proxecto para a nova estrada, que 鈥溍 factible e realizable鈥
Publicado por o d铆a 26/12/2017 na sección de Deputaci贸n de Pontevedra

A deputaci贸n presenta tres alternativas para a construci贸n dun novo acceso ao Porto da Guarda

A 聽Deputaci贸n de Pontevedra presentou hoxe en A Guarda as tres alternativas de trazado para o proxecto de construci贸n dun novo acceso ao Porto. O deputado de Mobilidade Ux铆o Ben铆tez explicou que a nova estrada 鈥溍 factible e realizable鈥 e, xunto co deputado David Regades e o alcalde da vila, fixo un chamamento 谩 Xunta de Galicia para que se involucre na s煤a creaci贸n, posto que se trata dunha infraestrutura da s煤a competencia. 鈥淣outros portos do pa铆s xa se fixeron novos accesos, sen embargo, a Xunta non deu a importancia que deb铆a ao Porto de A Guarda. A vontade da Deputaci贸n 茅 colaborar, por iso nos abr铆monos a redactar n贸s o proxecto, pero 茅 precisa a implicaci贸n do Goberno galego鈥, salientou Ben铆tez.

O deputado nacionalista lembrou que o novo acceso ao Porto de A Guarda foi cualificado no Plan de Mobilidade que a Deputaci贸n elaborou para o municipio como 鈥渆strat茅xico鈥 para o desenvolvemento da vila, xa que a nova v铆a retirar谩 do centro urbano todo o tr谩fico portuario e permitir谩 recuperar a r煤a Concepci贸n Arenal para o uso da veci帽anza, d谩ndolle un cartacter prioritario 谩s persoas.

鈥淣on 茅 preciso agardar 谩 tramitaci贸n do PXOM. Unha administraci贸n supramunicipal pode executar unha infraestrutura digna de acceso ao Porto. 脡 viable, factible, realizable鈥, dixo Ben铆tez, para engadir que a vontade da Deputaci贸n de Pontevedra 茅 colaborar para que a estrada sexa unha realidade. En calquera caso, destacou que 茅 imprescindible facer un chamamento 谩 Xunta para que se involucre con seriedade no proxecto de A Guarda, xa que os accesos ao portos, en xeral, son infraestruturas portuarias e competencias propias do Goberno galego, ademais de afectar, neste caso concreto, a viario auton贸mico xa existente.

Ben铆tez lembrou que no seu d铆a a Deputaci贸n de Pontevedra creou a actual estrada de Concepci贸n Arenal porque a铆nda non exist铆an as autonom铆as. Ent贸n a estrada trazouse polo borde do n煤cleo urbano, onde apenas hab铆a construci贸ns ao outro lado. 鈥淗oxend铆a esa estrada provincial, Concepci贸n Arenal, 茅 unha r煤a m谩is do casco urbano e ten outros cometidos como unha r煤a urbana de vida, comercial, pero non de sorporte do tr谩fico portuario鈥.

O deputado destacou que as tres alternativas de trazado propostas no estudo presentado hoxe ter谩n que ser avaliadas polos t茅cnicos e o Concello para despois elexir unha, facer o proxecto definitivo no que se dese帽ar谩n as caracter铆sticas concretas da v铆a, e iniciar a tramitaci贸n correpondente (avaliaci贸n ambiental e paisax铆stica, de Patrimonio, ante Portos, o Ministerio de Medio Ambiente, etc.).

Tres variantes

O enxe帽eiro redactor do estudo, Javier Zubia Fern谩ndez, foi o encargado de explicar as tres propostas m谩is viables. Destacou que xa se descartaron outros catro trazados polos problemas que presentaban.

A primeira proposta, dixo, 茅 a que est谩 prevista no actual PXOM de A Guarda, sa铆ndo da rotonda de Santa Catarina na r煤a Fern谩ndez Albor, entroncando coa PO-552 nun cruce. Segundo dixo o t茅cnico a proposta ten varios problemas e non 茅 funcional, xa que non est谩 prevista rotonda de enlace o que acarrexar铆a problemas de visibilidade no acceso. Supor铆a tam茅n a creaci贸n de noiros de ata 6 metros de altura e pendentes de ata o 8%, que crear铆an dificultades para o tr谩fico pesado, moi habitual no acceso ao Porto.

Na segunda proposta, o arranque ser铆a o mesmo en Fern谩ndez Albor e transcorrer铆a durante un quil贸metro por unha plataforma de nova creaci贸n (que requirir铆a de bastantes expropiaci贸ns), pasando por detr谩s da EDAR e enlazando coa PO-552 nunha nova glorieta. Segundo o t茅cnico, crear铆ase un efecto barreira con moita afecci贸n paisax铆stica polos taludes xerados, adem谩is de tam茅n afectar ao mu铆帽o de vento existente. Finalmente, a terceira proposta aproveitar铆a a plataforma existente no paseo actual pola costa, non ter铆a apenas pendentes e desniveis para o tr谩fico pesado, pasar铆a tam茅n por detr谩s da EDAR e rematar铆a na PO-552 nunha glorieta, se ben ter铆a o h谩ndicap de pasar ao lado do mar.

Na presentaci贸n celebrada hoxe quedou practicamente descartada a primeira opci贸n, sendo a segunda e a terceira as m谩is viables cara a futuro. Calquera delas ter谩 unha cuneta dun metro na marxe esquerda, dous arc茅ns dun metro, d煤as calzadas de tres metros, unha cuneta de 0,80 na marxe dereita eunha senda peonil ao mesmo nivel de 2,5 metros, o que sup贸n un total de 12.30 metros.

Aposta pola mobilidade e a econom铆a da vila

Pola s煤a banda, o deputado de Cooperaci贸n cos Municipios, David Regades destacou que hoxe foi un d铆a hist贸rico para A Guarda. Sinalou que as opci贸ns presentadas son 鈥渂oas tanto para a mobilidade como para a econom铆a鈥 da vila e do Porto e indicou que o proxecto de redacci贸n do novo acceso 谩 ona portuaria 鈥溍 煤nico proxecto desta singularidade鈥 que a Deputaci贸n vai facer neste mandato 鈥渁nte a falta de iniciativa da Xunta鈥. 鈥淗ab铆a unha d茅beda coa Guarda e facemos unha excepci贸n por unha causa xusta鈥, dixo, instando a que todas as administraci贸ns te帽an 鈥渃onfluencia e conciliaci贸n鈥 para que o proxecto poida ser unha realidade.

Por 煤ltimo, o alcalde de A Guarda destacou que haber谩 que reflexionar cal ser谩 a mellor opci贸n para o acceso, valorando cuesti贸ns econ贸micas, paisax铆sticas e de expropiaci贸n. Agradecu o traballo feito pola Deputaci贸n e indicou que o dese帽o desta nova v铆a est谩 moi vinculado 谩 remodelaci贸n integral de Concepci贸n Arenal, prevista para o ano 2018, xa que permitir谩 retirar do centro urbano moito tr谩fico.