Hoxe venres 15 de marzo conmemórase o Día Mundial dos Dereitos dos Consumidores. Os activistas de FACUA-Consumidores en Acción sairán á rúa nunhas 18 cidades de toda España, onde distribuirán un folleto informativo que chama aos consumidores para loitar contra os abusos cometidos por multitude de empresas.
Na publicación, a asociación convida os consumidores a unirse á asociación para defender os seus dereitos e loitar contra os abusos. FACUA supera xa os 220.000 socios, que a converten nunha das principais asociacións de consumidores da Unión Europea, e conta con organizacións e delegacións territoriais nas dezasete comunidades autónomas.
A pasividade do Goberno e as comunidades autónomas ante as fraudes masivas facilita que sigan repetíndose ano tras ano, lexislatura tras lexislatura, denuncia FACUA. Ante isto, reclama máis controis e sancións que transcendan publicamente e resulten disuasorias, con contías proporcionais ás millonarias cantidades que moitas empresas embólsanse mediante as súas fraudes masivas. A pasividade e a morneza nas escasas multas que se impoñen polas fraudes masivas obriga a xudicializar moitos dos casos.
Para a asociación, resulta bochornoso ver cada ano como os mesmos políticos que pechan os ollos ante as crecentes fraudes masivas protagonizan actos ao redor da conmemoración do 15 de marzo para aparecer nos medios de comunicación facendo gala dunha finxida preocupación pola protección dos consumidores.
Que denuncian os consumidores?
Sanidade, telecomunicacións e banca foron os sectores máis denunciados polos usuarios en FACUA durante 2018. O seu informe anual Que denuncian os consumidores? pon de manifesto que ao longo do ano expuxéronse 58.919 consultas e reclamacións en FACUA e as súas organizacións territoriais (ver táboas).
Así, os equipos xurídicos de FACUA abriron 13.175 expedientes en defensa dos seus asociados para reclamar a devolución de cantidades cobradas de forma irregular, o pago de indemnizacións, a anulación de débedas incorrectas ou o cumprimento de ofertas publicitarias, obrigacións contractuais e legais, entre outras cuestións. En canto ás consultas formuladas polos consumidores nas oficinas das organizacións territoriais de FACUA, a través do teléfono e na web FACUA. org, a cifra alcanzou as 45.744.
iDental encumbra á sanidade ao primeiro posto
O balance pon de manifesto que en 2018 o peche das clínicas odontolóxicas iDental provocou que o sector sanitario liderase por primeira vez na historia o ránking de reclamacións en FACUA. As telecomunicacións mantivéronse na segunda posición que tamén ocuparon o ano anterior. Pola súa banda, a banca baixou ao terceiro posto, tras situarse no primeiro en 2017.
O 27,4% das reclamacións enmarcouse no sector sanitario, na inmensa maioría de casos polas irregularidades e o peche iDental. Das 3.605 iniciadas por FACUA o ano pasado por problemas na sanidade pública e a privada, 3.380 corresponderon ás citadas clínicas odontolóxicas. A asociación está acudida como acusación particular na causa penal que se instrúe na Audiencia Nacional.
No caso do segundo sector do ránking, a porcentaxe de reclamacións contra compañías de telecomunicacións representou o 19,4%. Xunto ás subidas fraudulentas de tarifas aplicadas polas principais compañías, destacaron as denuncias por incumprimentos de ofertas comerciais, envíos de facturas despois de que os usuarios solicitasen a baixa ou ameazas con penalizacións abusivas por anular contratos antes de finalizar os compromisos de permanencia. Así mesmo, o cobro de chamadas non realizadas ou o alta en servizos de mensaxes non solicitadas ou publicitados de forma fraudulenta son outras das queixas expostas polos consumidores.
Tras as telecos, a banca foi o terceiro sector máis denunciado
Os casos abertos polos equipos xurídicos de FACUA contra bancos e entidades financeiras representaron o 16,1% do total de reclamacións, na súa maioría polas fraudes da cláusula adoito e a imposición ao consumidor do pago de todos os gastos da formalización da hipoteca. As comisións abusivas tamén motivaron boa parte das denuncias.
O cuarto sector en porcentaxe de reclamacións foi o enerxético. As compañías de electricidade e gas deron lugar ao 5,9% das queixas, motivadas principalmente por irregularidades nas facturas e fraudes na contratación. En outubro do ano pasado, o Goberno prohibiu por fin as visitas de comerciais porta a porta, cuxos enganos provocaron multitude de altas en tarifas do mercado libre que inflaron os recibos dos afectados.
En quinto lugar no ránking de queixas, case co mesmo porcentaxe que as compañías enerxéticas, situouse o sector do transporte, co 5,8%. As compañías aéreas protagonizan a maioría de reclamacións neste ámbito debido aos incumprimentos das súas obrigacións de abonar compensacións económicas e pagar a comida, hoteis e o resto de gastos que sofren os afectados por cancelacións e grandes atrasos.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.