O Diario Oficial de Galicia publicou onte a aprobaci贸n da primeira Lei de Portos auton贸mica para a xesti贸n dos 122 peiraos da Xunta

A Conseller铆a do Mar impulsou a nova norma que entrar谩 en vigor nun prazo de 6 meses
Publicado por o d铆a 15/12/2017 na sección de Xunta de Galicia

O Diario Oficial de Galicia publicou onte a aprobaci贸n da primeira Lei de Portos auton贸mica para a xesti贸n dos 122 peiraos da Xunta

O Diario Oficial de Galicia publica onte a aprobaci贸n da Lei de Portos, a primeira con car谩cter auton贸mico, que rexer谩 a xesti贸n dos 122 peiraos dependentes da Administraci贸n auton贸mica. A Conseller铆a do Mar impulsou esta norma centrada na realidade portuaria galega e que entrar谩 en vigor nun prazo de seis meses.

A nova lei ser谩 de aplicaci贸n no conxunto dos portos dependentes da Xunta de Galicia. Dada a extensi贸n e complexidade do seu 谩mbito de aplicaci贸n, o texto foi consensuado pola Conseller铆a do Mar cos principais representantes do sector mar铆timo e portuario as铆 como coas administraci贸ns e instituci贸ns implicadas.

A nova normativa mellora a oferta de servizos portuarios e axiliza a tramitaci贸n administrativa en todo o relativo ao peiraos que xestiona a Conseller铆a do Mar a trav茅s de Portos de Galicia. O articulado do texto fai referencia 谩 regulamentaci贸n de todas as actividades que conviven nos peiraos galegos: profesional, n谩utico recreativa, comercial e de recreo ou complementarios vinculados ao litoral.

Co obxectivo de establecer un marco regulador organizativo e de colaboraci贸n que abarque todas estas actividades a modo de infraestrutura portuaria en rede, a lei recolle aspectos relativos a accesibilidade e adaptaci贸n constante das infraestruturas e servizos, a relaci贸n dos portos coa vila e a intermodalidade entre v铆as de transporte, entre outros. Entre os principais puntos do seu contido destaca tam茅n a promoci贸n da competitividade e reactivaci贸n da actividade econ贸mica e a apertura progresiva dos servizos portuarios a inversores. Entre o reforzo das garant铆as de cara aos inversores, cont茅mplase a ampliaci贸n do prazo das concesi贸ns, de 30 a 50 anos, e a transparencia no procedemento de concesi贸n dos servizos recuperando o tr谩mite de competencia.

Polo que respecta 谩 ordenaci贸n do solo portuario cont茅mplase a creaci贸n de plans especiais que recollen a planificaci贸n espec铆fica de cada peirao e a zonificaci贸n das actividades que se desenvolven nel. Ademais, impulsarase a coordinaci贸n 谩xil cos concellos para dotar aos portos dos instrumentos necesarios de planificaci贸n e ordenamento. Finalmente, rec贸llese, as铆 mesmo, a figura dos plans directores de infraestruturas que planificar谩n a dotaci贸n de obras necesarias en cada caso nun horizonte temporal m铆nimo de 5 anos.