Endesa Enerxía faise pasar pola súa comercializadora de tarifa regulada: FACUA denuncia ante a CNMC

Ao buscar “Endesa Enerxía XXI” en Google, aparece un anuncio no que a comercializadora de mercado libre preséntase coa mesma denominación e asegura ter o “mellor prezo”, outra mensaxe enganosa.
Por o 22/03/2019 | Sección: FACUA,Social
Endesa Enerxía faise pasar pola súa comercializadora de tarifa regulada: FACUA denuncia ante a CNMC
FACUA-Consumidores en Acción denunciou a Endesa Enerxía ante a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia ( CNMC) por unha fraude publicitaria co que tenta confundir aos usuarios para evitar que volvan contratar as tarifas semirreguladas ou accedan ao bono social a través da súa comercializadora de referencia, Endesa Enerxía XXI.
 
Ao buscar en Google “Endesa Enerxía XXI”, aparece como primeiro resultado un anuncio co reclamo “mellor prezo” e que en realidade enlaza a unha páxina web onde se ofertan tarifas da comercializadora de mercado libre Endesa Enerxía.
 
Pero as irregularidades van máis aló, xa que Endesa non só se aproveita das procuras relacionadas coa súa comercializadora de tarifa semirregulada para publicitar á de mercado libre. A empresa simula que se trata dun anuncio de Endesa Enerxía XXI e que, por tanto, ao pulsar na ligazón entrarase na web onde se contrata a tarifa semirregulada, denominada actualmente Prezo Voluntario para o Pequeno Consumidor ( PVPC). O texto do anuncio deixa moi clara a intencionalidade da empresa de confundir aos usuarios: “Endesa Energia XXI | Mellor Prezo Oline de Endesa”.
 

Tampouco ofrece “o mellor prezo”

 
Ademais, FACUA advirte de que as tarifas de luz Endesa One non representan nin moito menos “o mellor prezo”, como promete na súa publicidade. O termo de potencia é exactamente o mesmo que coa tarifa semirregulada ( PVPC). En canto ao prezo do kWh, son 15,2492 céntimos (11,9893 máis impostos), un 4,9% por encima dos 14,5433 céntimos (11,4343 máis impostos) que representou a tarifa media PVPC dos primeiros 21 días de marzo. Evidentemente, a diferenza á alza dispárase se se compara esta tarifa de mercado libre co prezo que pagan os usuarios acollidos ao bono social.
 
Na súa denuncia, FACUA sinala que no seu artigo 7, relativo aos “actos de engano”, a Lei 3/1991, do 10 de xaneiro, de Competencia Desleal establece que se consideran desleais, entre outras prácticas, calquera que “sexa susceptible de inducir a erro ás persoas ás que se dirixe ou alcanza” sobre cuestións como a “natureza”, “características” e “as vantaxes realmente ofrecidas”.
 
Ademais, no seu artigo 6, dedicado aos “actos de confusión”, a citada lei expón que “se considera desleal todo comportamento que resulte idóneo para crear confusión coa actividade, as prestacións ou o establecemento alleos. O risco de asociación por parte dos consumidores respecto da procedencia da prestación é suficiente para fundamentar a deslealdade dunha práctica”. Pola súa banda, a Lei 34/1988, do 11 de novembro, Xeneral de Publicidade, indica no seu artigo 3 que as prácticas de publicidade enganosa “terán o carácter de actos de competencia desleal”.

Comentar noticia

Your email address will not be published.