Endesa protagonizou 6 de cada 10 reclamacións contra compañías enerxéticas en FACUA durante 2018

As denuncias contra o sector foron motivadas principalmente por cargos erróneos ou abusivos nas facturas e fraudes na contratación, consecuencia de ofertas enganosas e irregularidades de comerciais.
Publicado por o día 11/03/2019 na sección de FACUA,Hogar,Social

Endesa protagonizou 6 de cada 10 reclamacións contra compañías enerxéticas en FACUA durante 2018

Endesa protagonizou seis de cada dez reclamacións contra compañías enerxéticas en FACUA-Consumidores en Acción durante 2018. Así o pon de manifesto o seu balance Que denuncian os consumidores?, onde a empresa propiedade da italiana Enel encabezou un ano máis o ránking de queixas no sector con máis do triplo que a segunda na clasificación, Iberdrola.
 
Ao longo do último ano, Endesa foi obxecto do 61,5% de reclamacións expostas polos usuarios en FACUA a compañías enerxéticas. Seguiulle, a gran distancia, Iberdrola, co 16,8%. En terceiro lugar, Naturgy -antes Gas Natural Fenosa-, co 13,9%. A continuación, EDP Enerxía, co 3,6%, e Viesgo, co 2,2%.
 
As denuncias contra empresas do sector estiveron motivadas principalmente por cargos erróneos ou abusivos nas facturas e fraudes na contratación, consecuencia de ofertas enganosas e irregularidades cometidas por comerciais.
 
En outubro do ano pasado, o Goberno prohibiu por fin as visitas de comerciais porta a porta, cuxos enganos provocaron multitude de altas en tarifas do mercado libre que inflaron os recibos dos afectados. En 2018, as denuncias de FACUA por estas irregularidades deron lugar a dúas multas de 12.000 e 30.000 euros a Endesa Enerxía impostas pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia ( CNMC) por dar de alta de forma fraudulenta en tarifas de mercado libre a dous usuarios.
 

Falsas manipulacións de contadores

 
FACUA advirte de que un dos problemas que están a destacar nos últimos anos nas reclamacións é a imposición de penalizacións de centos ou mesmo miles de euros por supostas manipulacións de contadores para o roubo de luz que os usuarios en realidade non efectuaron. As denuncias da asociación provocaron en 2018 un bo número de resolucións das administracións competentes nas comunidades autónomas polas que obrigaron ás eléctricas a anular eses cargos ao non demostrar que os afectados cometesen as fraudes dos que os acusaban.
 
A asociación critica que a falta de sancións contundentes por parte dos organismos competentes do Goberno e as autoridades de protección ao consumidor das comunidades autónomas ante as numerosas fraudes cometidas no sector. As multas polas irregularidades das empresas enerxéticas son escasas, de moi reducida contía e na inmensa maioría de ocasións son silenciadas polas administracións.
 

Cuarto sector en denuncias

 
As reclamacións contra as compañías de electricidade e gas representaron o 5,9% do total de casos abertos polos equipos xurídicos de FACUA. O sector repite en cuarta posición, pero cunha subida dun punto e medio con respecto ao ano anterior, cando provocou o 4,4% das queixas.
 
O primeiro posto no balance anual de reclamacións da asociación ocupouno a sanidade, co 27,4%, debido ás irregularidades e o peche das clínicas iDental. FACUA exerce a acusación particular e representa a numerosos afectados na causa aberta na Audiencia Nacional. En terceira posición, a banca, co 16,1% das reclamacións.
 

Comentar noticia

Your email address will not be published.