As escusas do Concello para non solucionar o colpaso na tramitaci贸n das Axudas de Emerxencia Social

Publicado por o d铆a 22/05/2014 na sección de ODS Coia,Social,Vigo

As escusas do Concello para non solucionar o colpaso na tramitaci贸n das Axudas de Emerxencia Social

Unha vez m谩is desexamos denunciar a insoportable demora que nos 煤ltimos meses se est谩 a dar na xesti贸n das Axudas de Emerxencia Municipal (AEM), que te帽en como obxectivo 鈥渟atisfacer necesidades b谩sicas en relaci贸n coa alimentaci贸n, o aloxamento ou calquera outra situaci贸n que poida supo帽er un factor de marxinalidade ou risco de exclusi贸n social鈥. Debido ao 鈥渃olapso鈥 na tramitaci贸n destas axudas, na actualidade preto de 3000 unidades de convivencia est谩n a agardar varias semanas ou mesmo meses por unha resoluci贸n que ata o de agora non se atrasaba moito m谩is de sete d铆as, tardanza que tendo en conta a situaci贸n de extrema necesidade que padecen as persoas e familias demandantes das AEM resulta cruel e inasumible.

Pois ben, os responsables municipais, cando lles esiximos que cumpran coa s煤a obriga de solucionar de xeito inmediato este problema, lim铆tanse a po帽er escusas para eludir a s煤a incuestionable responsabilidade. Recollemos de seguido as falsas raz贸ns que aducen, contraargumentando as mesmas para que quede claro que se non solucionan dunha vez por todas o asunto 茅 porque non queren:

– 鈥淥 GOBERNO ESTATAL NON PERMITE A CONTRATACI脫N DE NOVO PERSOAL鈥

Falso.

Si 茅 certo que dende o 2011 as sucesivas leis de orzamentos xerais do estado conte帽en unha limitaci贸n xeral aos gastos de persoal ao servizo das Administraci贸ns P煤blicas, inclu铆da a administraci贸n local. Pero non 茅 menos certo que, tam茅n dende ese ano, e m谩is concretamente na vixente Lei 22/2013, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2014, perm铆tese no artigo 21.2 a contrataci贸n de persoal temporal ou de funcionarios interinos para cubrir necesidades urxentes e inaprazables para os sectores, funci贸ns e categor铆as profesionais que se consideren prioritarios ou que afecten ao funcionamento dos servizos p煤blicos esenciais.

Pois ben, sen d煤bida algunha, procurar que as familias da cidade poidan chegar a fin de mes, evitar un desafiuzamento ou un corte de luz, dar de comer aos fillos…, e, en fin, subsistir sup贸n dar resposta a unha 鈥渘ecesidade urxente e inaprazable鈥. Do mesmo xeito, resulta indiscutible que o actual estado de atranco e saturaci贸n das UTS e do Departamento de Benestar Social est谩 a afectar moi seriamente ao funcionamento dun 鈥渟ervizo p煤blico esencial鈥 ou que as pol铆ticas de benestar social deben considerarse unha 鈥渇unci贸n prioritaria鈥 para este e todos os Concellos.

En calquera caso, o problema da saturaci贸n debido 谩 falla de persoal non 茅 nada novo no Concello de Vigo, que ven superando dende hai anos a ratio de traballadoras sociais por habitante en m谩is do dobre.

– 鈥淥 CONCELLO NON TEN COMPETENCIA EN MATERIA DE SERVIZOS SOCIAIS. A ADMINISTRACI脫N AUTON脫MICA 脡 A QUE TEN QUE ENCARGARSE DAS SITUACI脫NS DE EMERXENCIA SOCIAL鈥.

Falso.

Ate o 1 de Xaneiro de 2014 os servizos sociais eran competencia case exclusiva dos Concellos. Coa entrada en vigor da Lei 27/2013, de 27 de decembro, de racionalizaci贸n e sostibilidade da Administraci贸n Local, que modificou a Lei Reguladora das Bases de R茅xime Local, lim铆tanse esas competencias, establecendo como competencias propias e obrigadas dos Concellos (artigos 25 e 26): 鈥淎 avaliaci贸n e informaci贸n de situaci贸ns de necesidade social e a atenci贸n inmediata a persoas en situaci贸n ou risco de exclusi贸n social.鈥澛 (Esta disposici贸n entra en vigor o 1 de xaneiro de 2016).

Unha vez m谩is falla a verdade o Concello, xa que a chamada atenci贸n primaria, isto 茅, esa atenci贸n inmediata en situaci贸ns de exclusi贸n social ou risco dela, segue a ser competencia propia e obrigatoria do Concello de Vigo.

– 鈥淓N BREVE ESTAR脕 O CHEQUE SOCIAL鈥.

Falso.

Se tomamos como referencia a experiencia do ano pasado, as persoas m谩is empobrecidas da cidade ter谩n que agardar -no caso de cumprir os requisitos- ata final de ano polos cartos.

Os orzamentos de 2014 est谩n aprobados, pero pendentes dos tr谩mites que permitan a s煤a execuci贸n. Os responsables da conceller铆a de Benestar Social -este ano si vai xestionar a convocatoria- din estar traballando na elaboraci贸n das bases, pero semella que ata finais de ver谩n non abrir谩n a convocatoria.

Este ano o chamado 鈥渃heque social鈥 div铆dese en tres partidas: unha para alugueiro de vivenda, outra para alimentos e a terceira nomeada 鈥渃ontra a carencia enerx茅tica鈥. Lembramos que a partida pasa de 3,2 mill贸ns a 2 mill贸ns de euros e que o ano pasado s贸 algo m谩is de 1200 solicitudes cobraron o cheque.

PRENSA ODS COIA