España encabeza a lista de países máis contaminados por cruceiros de Europa

A federación Transport & Environment, da que forma parte Ecoloxistas en Acción, publicou un estudo que analiza as emisións contaminantes do aire por parte dos cruceiros europeos.
Publicado por o día 05/06/2019 na sección de Ecologistas en Acción,Medio Ambiente,Social

España encabeza a lista de países máis contaminados por cruceiros de Europa

Carnival Corporation, o operador de cruceiros máis grande do mundo, emitiu case dez veces máis óxido de xofre (SOx) nas costas europeas do que emitiron os 260 millóns de coches europeos en 2017. Séguelle Royal Caribbean Cruises, con emisións catro veces maiores que as xeradas polo parque automobilístico europeo. Estas son dous das conclusións ás que chega o novo estudo da federación Transport & Environment, da que forma parte Ecoloxistas en Acción.
 
En termos absolutos, España, Italia e Grecia, seguida de preto por Francia e Noruega, son os países europeos máis expostos á contaminación do aire polas emisións de SOx dos cruceiros. Pola súa banda, Barcelona, Palma de Mallorca e Venecia son as cidades portuarias máis afectadas, seguidas por Civitavecchia (Roma) e Southampton.
 
Segundo o estudo, a maior exposición destes países débese principalmente a que son destinos turísticos importantes. Pero tamén a que teñen regulacións menos estritas sobre a limitación de xofre dos combustibles mariños, que permite aos cruceiros utilizar combustibles altamente contaminantes ao longo das súas costas
 
Faig Abbasov, director de políticas de transporte en Transport & Environment, declarou: “Os cruceiros son cidades flotantes cun alto consumo de enerxía xerada polos combustibles máis tóxicos que existen. Mentres as cidades están a prohibir a circulación de coches diésel para reducir a contaminación que respira a súa poboación, están a dar vía libre ás navieras. Estas provocan grandes concentracións de contaminantes cun alto risco para a saúde dos seus pasaxeiros e das poboacións máis próximas ás terminais de cruceiros. É inaceptable”.
 
Así mesmo, as emisións de óxidos de nitróxeno ( NOx) xeradas polos cruceiros en Europa teñen un impacto alto nas cidades. Equivalen a aproximadamente o 15% dos óxidos de nitróxeno ( NOx) emitidos por frota de vehículos de pasaxeiros de Europa nun ano, segundo mostra o mesmo estudo.
 
En Marsella, por exemplo, 57 cruceiros emitiron en 2017 case tantos NOx como unha cuarta parte dos 340.000 vehículos de pasaxeiros da cidade. Ao longo das costas de países como Noruega, Dinamarca, Grecia, Croacia e Malta, un puñado de cruceiros son tamén responsables de emisións de NOx maiores que o conxunto do que emiten as súas frotas de vehículos.
 
No seu informe, Transport & Environment afirma que Europa debería implementar unha regulación de emisións cero para os cruceiros nos portos tan pronto como sexa posible, que podería estenderse a outros tipos de naves. O informe recomenda á súa vez ampliar as áreas de control de emisións (ECAs, polas súas siglas en inglés), actualmente en vigor unicamente no mar do Norte, o Báltico e a canle da Mancha, ao resto dos mares europeos.
 
Así mesmo, desde as organizacións ambientais recoméndase limitar as emisións de NOx dos buques existentes, que actualmente están exentos do control deste contaminante nas ECAs existentes.
 
Faig Abbasov ha concluído: “Hai tecnoloxías o suficientemente maduras para descarbonizar o transporte marítimo. A conexión á rede eléctrica en terra pode axudar a reducir as emisións no porto, as baterías son unha solución para as naves que realizan travesías de curta distancia e a tecnoloxía do hidróxeno pode alimentar de enerxía mesmo aos barcos grandes. Ao parecer, o sector de cruceiros non está disposto a facer o cambio voluntariamente, así que necesitamos que os gobernos interveñan cun mandato que leve á industria naviera a estándares de emisión cero”.