Ethel V√°zquez anuncia a licitaci√≥n dos estudos para a 2¬™ fase do Plan de transporte, cun investimento de 2,7 mill√≥ns de euros destinado a que Galicia te√Īa en 2020 un servizo moderno e acorde √°s necesidades reais

V√°zquez Mourelle avanza que en abril se abrir√° a participaci√≥n p√ļblica para que as Administraci√≥ns, colectivos ou particulares fagan achegas ao Plan, continuando da man do sector e das forzas sindicais a trav√©s da Comisi√≥n de Seguimento
Publicado por o d√≠a 16/02/2018 na sección de Xunta de Galicia

Ethel V√°zquez anuncia a licitaci√≥n dos estudos para a 2¬™ fase do Plan de transporte, cun investimento de 2,7 mill√≥ns de euros destinado a que Galicia te√Īa en 2020 un servizo moderno e acorde √°s necesidades reais

A conselleira de Infraestruturas, Ethel V√°zquez, xunto co director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, anunciou nunha rolda de prensa a licitaci√≥n hoxe dos estudos para a 2¬™ fase do Plan de Transporte, cun investimento de 2,7 mill√≥ns de euros destinado a que Galicia te√Īa en 2020 un servizo moderno e acorde √°s necesidades reais.

Vázquez Mourelle explicou que a Xunta, con esta licitación dos estudos dá a saída da 2ª fase do Plan de Transporte. Concretou que a próxima semana se dará outro paso, cumprindo a normativa vixente, anunciando a Europa con 12 meses de antelación que en 2019 se sacarán a licitación as novas concesións de transporte para os vindeiros dez anos.

Posteriormente, en abril se abrir√° un proceso de participaci√≥n p√ļblica para que calquera Administraci√≥n, colectivo, ou particular poida facer as achegas ao Plan. Este traballo se realizar√° da man do sector e das forzas sindicais a trav√©s da Comisi√≥n de Seguimento do Plan, que ser√° un foro de debate clave.

A responsable de Infraestruturas indicou que no 2¬ļ semestre do ano se efectuar√° o traballo de campo e a definici√≥n de li√Īas e elaboraci√≥n dos proxectos de explotaci√≥n das concesi√≥ns, de xeito que no 1¬ļ trimestre de 2019 se poidan someter a informaci√≥n p√ļblica. Precisou que este proceso ten como obxectivo que en ver√°n de 2019 se poidan aprobar os proxectos e iniciar a contrataci√≥n para que a finais dese ano poidan po√Īerse en marca os servizos.

Resposta √°s necesidades reais

O Goberno galego, para avanzar cara a 2ª fase do plan, levará a cabo un fondo estudo da situación e das necesidades actuais e futuras mediante un traballo de campo rigorosamente planificado. Analizaranse con detalle os servizos que se prestan na actualidade, mantendo encontros cos responsables municipais e facendo enquisas nos centros de demanda para coordinar os horarios dos autobuses cos dos servizos que prestan neles.

Por exemplo, nos centros sanitarios, se identificar√°n d√≠as e horas de anal√≠ticas ou consultas para garantir que o m√°ximo n√ļmero de persoas usen o transporte p√ļblico para chegar a elas. No caso dos centros educativos, a informaci√≥n sobre a mobilidade dos estudantes de infantil, primaria e ESO est√° perfectamente identificada na Conseller√≠a de Educaci√≥n, polo que a Xunta se centrar√° nos centros de Bacharelato e de FP para dar soluci√≥ns que garantan que os estudantes que o precisen poidan chegar √°s aulas nos horarios adecuados.

No marco destes estudos, seguiranse de preto as paradas e √°s estaci√≥ns as√≠ como aos autobuses en ruta para falar cos usuarios actuais e que dean as s√ļas impresi√≥ns sobre o servizo. Tam√©n se recoller√°n opini√≥ns nos principais centros administrativos e de servizos como a Xunta, instalaci√≥ns municipais, centros penais, BRILAT, cuxas necesidades acutais e futuras tam√©n ser√°n tidas en conta.

V√°zquez Mourelle indicou que con esta informaci√≥n comezar√° a formulaci√≥n de alternativas baixo o criterio de rede xerarquizada: con li√Īas de longo percorrido, que unir√°n as 7 grandes cidades; intercomarcais; comarcais, conectando as vilas secundarias coa capitalidade comarcal; e rurais, que rematar√°n a vertebraci√≥n entre n√ļcleos de menor entidade.

En todos os casos, terase en conta a posibilidade de seguir establecendo servizos a demanda naqueles casos nos que se xustifique e o transporte compartido, definindo sempre as li√Īas de xeito que garantan o servizo aos centros educativos e a seguridade, mantendo a figura do monitor acompa√Īante, tal e como est√° funcionando a d√≠a de hoxe.

Incremento de viaxeiros e servizos

No que se refire √° 1¬™ fase do Plan de Transporte, a conselleira sinalou que nestes meses de funcionamento se ten rexistrado un incremento dun 4% no n√ļmero de viaxeiros do transporte p√ļblico de uso xeral.

O pasado 8 de agosto, dando continuidade aos contratos renunciados, 800 novas li√Īas pux√©ronse a conectar aos galegos. Tras 6 meses de funcionamento, o balance √© positivo, xa que se incrementaron o n√ļmero de km percorridos polos autobuses un 36% e triplicouse o n√ļmero de paradas, o que significou unha mellor cobertura en moitas partes de Galicia.

O plan tam√©n posibilitou a rebaixa das tarifas, con baixadas de prezo en practicamente t√≥dalas novas li√Īas e das que hai exemplos de ata o 80% de reduci√≥n.

Esta iniciativa contemplou a implantaci√≥n de novos modelos de transporte como os servizos a demanda, autobuses que s√≥ circulan no caso de que alg√ļn usuario o solicite na central de reservas, que recibiu preto de 500 chamadas nestes meses, especialmente durante o Nadal, por ser en per√≠odo non lectivo no que se incrementan este tipo de servizos.

Outra nova modalidade tam√©n foi o sistema de transporte compartido, no que o mesmo autob√ļs que leva aos rapaces √° escola sempre cun monitor acompa√Īante e, as prazas que queden baleiras poden aproveitalas o p√ļblico en xeral. Este modelo sup√≥n un uso eficiente dos recursos p√ļblicos, posto que incrementa a oferta aos usuarios, ao tempo que elimina autobuses baleiros das nosas estradas.

Nas 491 li√Īas integradas, xa foron m√°is de 40.000 persoas as que aproveitaron estes autobuses escolares para facer os seus desprazamentos, un sistema eficiente que ademais incide na calidade de vida do rural de Galicia, posto que √© a√≠ onde este sistema funciona. Por este motivo, este modelo que xa est√° funcionando en gran parte dos concellos de Galicia, en Asturias, Castela e Le√≥n, Pa√≠s Vasco e Navarra, est√° en fase de implantaci√≥n tam√©n en Estremadura, Castela A Mancha e Arag√≥n.