Experimentos con fluídos para sacar da rutina a nenas e nenos hospitalizados

A actividade ter√° lugar os d√≠as 2, 16 e 23 de abril no Hospital √Ālvaro Cunqueiro
Publicado por o d√≠a 28/02/2020 na sección de Galicia,Universidade de Vigo,Vigo

Experimentos con fluídos para sacar da rutina a nenas e nenos hospitalizados

Un flu√≠do √© calquera substancia l√≠quida ou gasosa que cumpre cun comportamento el√°stico, comprensible e que ten fluidez. Por tanto, a Mec√°nica de Flu√≠dos √© a parte da F√≠sica que estuda a forma na que se comportan estes flu√≠dos en distintas condici√≥ns, as√≠ como as s√ļas propiedades. Sobre esta tem√°tica versa o proxecto¬†Flu√≠dos Divertidos¬†dentro da convocatoria de proxecto Aprendizaxe- Servizo (ApS), impulsada pola √Ārea de Formaci√≥n e Innovaci√≥n Educativa da Universidade de Vigo. A√≠nda que te√Īen as caracter√≠sticas dun voluntariado, estes proxectos son unha metodolox√≠a de ensino que se encadra dentro dunha materia e, polo tanto, o alumnado √© avaliado. O obxectivo destas actividades √© que o alumnado po√Īa en pr√°ctica co√Īecementos e desenvolva habilidades e actitudes mediante un servizo √° comunidade, neste caso formando de maneira l√ļdica a nenas e nenos hospitalizados.

O proxecto desenvolverase no Servizo de Pediatr√≠a do Hospital √Ālvaro Cunqueiro baixo a coordinaci√≥n de Eduardo Su√°rez, profesor do Departamento de Enxe√Īar√≠a Mec√°nica, M√°quinas e Motores T√©rmicos e Flu√≠dos. A actividade procura, por un lado, mellorar as competencias do alumnado en materias relacionadas coa Mec√°nica de Flu√≠dos, como por exemplo Sistemas Flu√≠domec√°nicos para o Transporte, Dese√Īo de M√°quinas Hidr√°ulicas e Oleoneum√°tica Industrial e M√°quinas de Flu√≠dos de Enxe√Īar√≠a Industrial. Por outro pretende distraer das rutinas m√©dicas a nenas e nenos hospitalizados.

Beneficioso para nenas e nenos, estudantado e profesorado

O proxecto, a√≠nda que destinado a ofrecer un servizo √° comunidade, √© beneficioso para todos os participantes, dende as cativas e cativos ata o estudantado e profesorado, como explica Eduardo Su√°rez. Destaca o docente que, en xeral, √© ‚Äúun feito contrastado que, en xeral, reducir a ansiedade e manter un estado de √°nimo positivo nos pacientes mellora ou acelera os resultados dos tratamentos e reduce a duraci√≥n das estancias hospitalarias‚ÄĚ. Polo tanto, calquera actividade que mante√Īa aos cativos entretidos e os afaste, a√≠nda que sexa por un instante, da situaci√≥n na que se atopan ser√°, como indica o profesor, beneficioso para eles. Neste sentido fai referencia √°¬†Carta Europea dos Dereitos de Nenos e Nenas Hospitalizados, aprobada en 1986 polo Parlamento Europeo, a cal enumera, entre outros, ‚Äúo dereito dos pequenos a recibir formaci√≥n escolar l√ļdica durante a s√ļa hospitalizaci√≥n‚ÄĚ, explica o profesor.

No que respecta ao estudantado universitario, a actividade permitiralles perfeccionar habilidades como o traballo en grupo e mellorar a exposici√≥n en p√ļblico, neste caso diante dos pacientes. Ademais, ‚Äútraballar√°n competencias asociadas coa enxe√Īar√≠a como o manexo de equipos, t√©cnicas e m√©todos aplicables, limitaci√≥ns de sa√ļde e seguridade, responsabilizarse da toma de decisi√≥ns, comunicaci√≥n eficaz e implicaci√≥ns sociais asociadas coa realidade hospitalaria e coa sociedade en xeral‚ÄĚ, engade o coordinador.

No caso do profesorado, Su√°rez explica que lle gusta innovar na docencia e non usar sempre as mesmas metodolox√≠as. Por iso lle parece unha actividade de grande utilidade tam√©n para o persoal docente xa que lle axuda a repensar nos seus propios m√©todos para as√≠ poder ‚Äúmodificar as inercias adquiridas ao longo dos anos‚ÄĚ, o cal comenta, ‚Äúsempre √© positivo‚ÄĚ.

A orixe da tem√°tica

A idea de po√Īer en marcha este proxecto tomou como referencia o MOOC¬†A mec√°nica de flu√≠dos √© divertida, que botou a andar hai tres anos, co obxectivo de explicar dunha forma m√°is sinxela e l√ļdica a trav√©s de distintos experimentos a Mec√°nica de Flu√≠dos, unha materia que ‚Äúten fama de ser dif√≠cil ‚ÄĚ. As√≠, contando con esta experiencia previa, Eduardo Su√°rez decidiu dese√Īar este proxecto de Aprendizaxe-Servizo que d√° un paso m√°is e achega unha vertente solidaria acercando a ciencia e a enxe√Īar√≠a √°s enfermas e enfermos pedi√°tricos. Para tratar con este tipo de pacientes, o alumnado recibir√° asesoramento previo ‚Äúcoa intenci√≥n de que sexan un pouco m√°is conscientes da actividade na que van a participar e para que se involucren m√°is na mesma‚ÄĚ, sinala o profesor. A maiores, tam√©n co√Īecer√°n as patolox√≠as dos pacientes e, durante o transcurso das sesi√≥ns, contar√°n co apoio do persoal sanitario, que estar√° en todo momento presente dando indicaci√≥ns en caso de ser necesario.

Organización da actividade

A actividade desenvolverase os xoves¬†2, 16 e 23 de abril. Cada d√≠a acudir√°n ao hospital diferentes grupos de alumnos con distintos experimentos que ser√°n expostos diante dos nenos e nenas do hospital. Ademais, ‚Äúa maior parte dos cativos est√°n poucos d√≠as ingresados na planta, co que previsiblemente moitos dos pacientes- espectadores ser√°n diferentes‚ÄĚ, engade Su√°rez. Para a realizaci√≥n destes proxectos, o alumnado deber√° ‚Äúdese√Īar, constru√≠r e probar dispositivos en base a co√Īecementos t√©cnicos da mec√°nica de Flu√≠dos‚ÄĚ, explica. Os experimentos est√°n especialmente pensados para un p√ļblico infantil, polo que non son perigosos e te√Īen unha clara vertente l√ļdica. Nas sesi√≥ns, explica Su√°rez, dispor√°n de diferentes flu√≠dos, colorantes e outros materiais, e tomarase como referencia experiencias previas con globos, paraca√≠das, avi√≥ns de papel, etc.

Avaliación

A diferencia entre un programa de voluntariado e estes proxectos de Aprendizaxe-Servizo √© que estes √ļltimos se enmarcan no programa acad√©mico dunha materia, polo tanto, o alumnado universitario ser√° avaliado atendendo a criterios como o grao de dificultade t√©cnica, a creatividade do experimento e a adecuaci√≥n aos requisitos‚ÄĚ, concl√ļe Su√°rez.

Comentar noticia

Your email address will not be published.