FACUA aconsella aos afectados pola folga de combustible de Barajas que reclamen ás aerolíneas

Os traballadores da empresa SIS, unha das que fornece carburante aos avións no aeroporto madrileño, convocou paros parciais os xoves e sábados desde este 18 de xullo.
Publicado por o día 18/07/2019 na sección de FACUA,Social

FACUA aconsella aos afectados pola folga de combustible de Barajas que reclamen ás aerolíneas
FACUA-Consumidores en Acción aconsella a todos os usuarios que se vexan afectados pola folga de combustible no aeroporto Adolfo Suárez Madrid-Bajallas que teñen dereito a reclamar compensacións, a devolución do importe do billete ou un voo alternativo no caso de que o seu sexa cancelado.
 
Os traballadores de Spanish Intoplane Services (SIS), propiedade de Cepsa e unha das tres empresas que presta o servizo de reposición de combustible aos avións en Barajas, convocaron paros parciais durante dúas horas por quenda (de 10:00 a 12:00, de 16:00 a 18:00 e de 3:00 a 5:00) de forma indefinida todos os xoves e sábados a partir deste 18 de xullo. A folga podería afectar ás principais compañías que operan no aeroporto madrileño, como Iberia, British Airways, Vueling e Ryanair.
 
O Ministerio de Industria fixou uns servizos mínimos que inclúen o 100% dos voos a Canarias, Baleares, Ceuta e Melilla, o 50% dos traxectos de máis de 500 quilómetros ou dunha duración superior ás 5 horas de voo, e o 25% de traxectos de menos de 500 quilómetros ou dunha duración inferior ás 5 horas.
 
FACUA defende o lexítimo dereito dos traballadores á folga como medida para defender os seus dereitos e reivindicacións laborais, aínda que ao mesmo tempo, lembra que as aerolíneas non poden desentenderse dos prexuízos que poidan supoñer aos usuarios os atrasos e cancelacións nos voos debido aos paros do persoal de terra.
 
Neste sentido, a asociación incide na sentenza que publicou o Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TJUE) en abril de 2018, onde alegaba que unha folga de traballadores non se considera dentro do concepto “circunstancias extraordinarias”, polo que as aerolíneas non poden negarse a pagar as indemnizacións que se lle esixan. Neste caso en concreto, ademais, o conflito laboral entre SIS e o seu persoal de traballadores leva producíndose durante algún tempo, polo que as compañías non poden argumentar que a folga foi sobrevinda.
 
A asociación advirte de que as aerolíneas están obrigadas a prestar asistencia aos afectados por cambios ou cancelacións no caso de que a necesiten. Deste xeito, deberán proporcionarlles comida e bebida suficientes para o tempo que sexa necesario esperar un voo e o aloxamento gratuíto nun hotel cando sexa necesario pernoitar unha ou varias noites, ademais de reintegrar o custo do transporte de volta desde o hotel ata o aeroporto.
 

De 250 a 600 euros de compensación

 
FACUA sinala que miles de pasaxeiros poderían verse afectados pola folga, perdendo a totalidade ou parte dos seus días de vacacións, estancias en hoteis ou voos de conexión, entre outros. Así, lembra aos usuarios afectados que o Regulamento Europeo 261/2004 establece unha serie de compensacións en caso de cancelación dos voos. O artigo 7 da normativa recolle que “os pasaxeiros recibirán unha compensación por valor de 250 euros para voos de ata 1.500 quilómetros, 400 euros para os intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para todos os demais entre 1.500 e 3.500, e 600 euros para o resto de voos”.
 
A estas compensacións, a normativa europea establece no seu artigo 5 unhas excepcións cando se cumpran tres requisitos na comunicación da cancelación: cando se informe aos afectados con “polo menos con dúas semanas de antelación con respecto á hora de saída prevista”; cando esta comunicación realícese cunha anticipación “de entre dúas semanas e sete días con respecto á hora de saída prevista e ofrézaselles un transporte alternativo que lles permita saír con non máis de dúas horas de antelación con respecto á hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de catro horas de atraso con respecto á hora de chegada prevista”; ou cando se comunique “con menos de sete días antes da hora de saída prevista e ofrézaselles tomar outro voo que lles permita saír con non máis dunha hora de antelación con respecto á hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de dúas horas de atraso con respecto á hora de chegada prevista”.
 
Ademais, o Regulamento Europeo tamén recolle, no seu artigo 8, o dereito ao reembolso do custo íntegro do billete nun prazo de sete días ou o traslado ao destino final “en condicións de transporte comparables”, mentres que o artigo 9 do mesmo regulamento establece que se debe ofrecer aos pasaxeiros afectados “comida e refrescos suficientes”, aloxamento nun hotel se fose necesario e traslado desde o aeroporto ata o devandito hotel.
 
Con independencia das compensacións establecidas no Regulamento Europeo, FACUA insiste en que todos os usuarios afectados por un atraso poden reclamar ademais outro tipo de indemnizacións por danos e prexuízos, tanto morais como patrimoniais, que puidesen padecer, tal e como sinala a sentenza do 13 de outubro de 2011 do TJUE, polo incumprimento do contrato de transporte aéreo que sufrisen.