FACUA considera que o Concello de Sevilla reduciu indebidamente a categoría de risco de Magrudis

A Inspección de xullo de 2017 considerou que a empresa deixara de distribuír os seus alimentos a provincia de Sevilla e que xa só o facía na capital.
Publicado por o día 03/09/2019 na sección de Alimentación,FACUA,Social

FACUA considera que o Concello de Sevilla reduciu indebidamente a categoría de risco de Magrudis

FACUA-Consumidores en Acción considera que o Concello de Sevilla reduciu indebidamente a categoría de risco de Magrudis (La Mechá) en xullo de 2017 ao nivel C, o que provocou que o prazo para a seguinte inspección fose de dezaoito meses en lugar dos seis ou doce que se establecen para as dúas categorías de risco superior, A e B.
 
Unha análise realizada por FACUA sobre a documentación que lle facilitou o propio Concello pon de manifesto que na inspección pola que se visitou a fábrica de Magrudis a mediados de 2017 considerouse que a empresa deixara de distribuír os seus produtos nunha “escala superior á localidade (Dentro Distrito Sanitario)”, como determinou durante a visita anterior, de novembro de 2016, e que xa só o facía a “escala local (Municipio)”. Ambos os controis foron realizados pola mesma inspectora municipal.
 
O administrador único da empresa responsable do brote de listeriosis, Sandro José Marín Rodríguez, declarou ao programa de Canle Sur Televisión Andalucía Directo o pasado 16 de agosto que distribuían os seus produtos “por toda Andalucía”. Posteriormente, a documentación revisada pola Consellería de Saúde puxo de manifesto que o estaban facendo a escala nacional.
 

Pide aclaracións ao Concello

 
FACUA espera que o Concello de Sevilla aclare baixo que criterio decidiu a Inspección municipal en xullo de 2017 que os produtos de Magrudis deixaran de distribuírse noutras localidades da provincia. Isto provocou que ao encher o “Modelo de avaliación para a clasificación dos establecementos alimentarios en base ao risco”, a inspectora determinase que o “risco potencial” en función do “risco para os consumidores” segundo o ámbito de distribución avaliásese con 5 puntos en lugar dos 10 que se lle asignaron na visita anterior.
 
A puntuación total que se lle asignou a Magrudis na inspección de xullo de 2017 foi de 70 puntos, o que provocou que pasase á categoría de risco C. Se se mantivo o Distrito Sanitario -a provincia e non só a capital- como o seu ámbito de distribución, a puntuación total sería de 75 puntos, o que implicaría que se clasificase coa categoría de risco B. E con iso, a seguinte inspección tería que realizarse aos 12 meses, en xullo de 2018. E de non cumprirse o prazo pola “flexibilidade” que toleran os plans inspectores, a visita tería que efectuarse, de maneira prioritaria, a comezos de 2019.
 
Tras a visita de xullo de 2017, a Inspección Muncipal non regresou á fábrica de Magrudis ata agosto de 2019, como consecuencia da alerta alimentaria.
 

Os plans inspectores

 
Os plans inspectores da Consellería de Saúde sobre empresas alimentarias apróbanse en desenvolvemento da Lei de Seguridade Alimentaria de 2011 e permiten “flexibilidade” nos prazos nos que as autoridades sanitarias teñen que realizalas. Iso si, aínda que non aclaran ata onde chega esa flexibilidade, si establecen que a comezos de cada ano deben efectuarse, de maneira prioritaria, controis sobre os establecementos que non fosen visitados no exercicio anterior.
 
Ao reducir o nivel de risco, á inspección de xullo de 2017 tería que seguirlle outra en xaneiro de 2019, aínda que coa flexibilidade que permite a norma este prazo podía demorarse. Esa redución do risco provocou que o Concello non tivese que asumir a obrigación, establecida no plan autonómico, de visitar Magrudis a comezos de 2019 de maneira prioritaria por non facelo en 2018, xa que ese ano non estaba prevista ningunha inspección á empresa.
 
Se a Inspección municipal non reducise o nivel de risco á categoría C e fixéseo á B, a periodicidade -flexible- das súas inspeccións fose de 12 meses. Isto implicaría que a seguinte visita tería que facerse en xullo de 2018. E de non facerse nesa data nin nos seguintes meses do ano pasado, a comezos de 2019 debería efectuarse a inspección de maneira prioritaria.
 

A clasificación por risco

 
A Instrución 118-2021 da Consellería de Saúde establece o Procedemento para a clasificación dos establecementos alimentarios en base ao rtesgo en Andalucía. Faio sobre a base de catro parámetros en cada un dos cales se valoran distintos elementos e outórgaselle unha puntuación á empresa. Estes parámetros son o risco potencial: asociado ao tipo de alimento, a actividade da empresa e o risco aos consumidores; o nivel de cumprimento in situ dos requisitos legais; a confianza na xestión da empresa a través do seu sistema de autocontrol; e o historial da empresa.