FACUA denuncia a Ryanair por manter a 200 pasaxeiros españois dentro dun avión durante máis de 6 horas

A asociación lembra que o Regulamento Europeo 261/2004 establece unha serie de compensacións por cancelación de voo e aconsella aos afectados que reclamen por todos os danos que puidesen sufrir.
Por o 04/02/2019 | Sección: FACUA,Social
FACUA denuncia a Ryanair por manter a 200 pasaxeiros españois dentro dun avión durante máis de 6 horas
Compartir en:

FACUA-Consumidores en Acción denunciou a Ryanair ante a Axencia Estatal de Seguridade Aérea (AESA) por manter a douscentos pasaxeiros españois dentro dun avión durante máis de seis horas antes de anunciar que o voo, que cubría o traxecto Praga-Madrid, fora cancelado debido a un temporal de neve.

Segundo comunicaron os afectados, a compañía, ademais, non se fixo cargo en ningún momento dos custos extra de aloxamento, comidas e desprazamento que lles supuxo ter que permanecer en Praga máis dun día ata poder voar de volta noutro avión.

Neste sentido, FACUA lembra que o Regulamento Europeo 261/2007 establece no seu artigo 9, entre outras cuestións, que en caso de cancelacións de voos os pasaxeiros teñen dereito a que a aerolínea lles proporcione de forma gratuíta “aloxamento nun hotel”, “comida e bebida suficientes” e “transporte entre o aeroporto e o lugar de aloxamento”.

Dita normativa tamén recolle unha serie de compensacións automáticas en caso de cancelacións. Así, o artigo 7 do Regulamento establece que “os pasaxeiros recibirán unha compensación por valor de 250 euros para voos de ata 1.500 quilómetros, 400 euros para os intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para todos os demais entre 1.500 e 3.500, e 600 euros para o resto de voos”.

FACUA considera, ademais, que a aerolínea non pode alegar que o temporal de neve entra dentro das “circunstancias extraordinarias” que recolle o Regulamento Europeo debido a que en Praga son bastantes comúns as baixas temperaturas nesta época do ano. Ryanair debeu tomar todas as medidas posibles para asegurar que ditas condicións metereológicas non afectasen o voo.

En calquera caso, a asociación deixa constancia de que as “circunstancias extraordinarias” do Regulamento non xustifican en ningún caso manter aos pasaxeiros dentro do avión durante máis de seis horas sen permitirlles baixar.

Indemnizacións por danos e prexuízos

Así mesmo, con independencia das compensacións establecidas no Regulamento Europeo, FACUA lembra que todos os usuarios poden reclamar ademais outro tipo de indemnizacións por danos e prexuízos, tanto morais como patrimoniais, que puidesen padecer derivados da cancelación do voo ou de non poder baixar do avión durante as seis horas.

Así, a sentenza do 13 de outubro de 2011 do Tribunal de Xustiza da Unión Europea ( TJUE) aclara que todo pasaxeiro afectado por un atraso poderá reclamar, ademais das compensacións taxadas que contempla a normativa, unha indemnización polos danos e prexuízos, incluídos os morais, polo incumprimento do contrato de transporte aéreo que sufrisen.

Comentar noticia

Your email address will not be published.