FACUA lembra aos afectados pola folga de pilotos de Air Nostrum que poden pedir compensacións

Os paros están convocados polo sindicato de pilotos Sepla para os días 15, 16, 17, 22, 23 e 24 de abril.
Publicado por o día 08/04/2019 na sección de FACUA,Social

FACUA lembra aos afectados pola folga de pilotos de Air Nostrum que poden pedir compensacións
FACUA-Consumidores en Acción lembra aos afectados pola folga de pilotos de Air Nostrum, que pertence ao mesmo grupo empresarial que Iberia, que teñen dereito a solicitar compensacións e a devolución do importe do billete no caso de que sexa cancelado.
 
A folga foi convocada polo Sindicato Español de Pilotos de Liñas Aéreas (Sepla) en Air Nostrum e afectará os voos que se realicen os próximos días 15, 16, 17, 22, 23 e 24 de abril, datas de gran tránsito de pasaxeiros debido á Semana Santa.
 
A asociación advirte de que a aerolínea está obrigada a prestar asistencia aos afectados por cambios ou cancelacións no caso de que a necesiten. Deste xeito, deberá proporcionarlles comida e bebida suficientes para o tempo que sexa necesario esperar un voo e o aloxamento gratuíto nun hotel cando sexa necesario pernoitar unha ou varias noites, ademais de reintegrar o custo do transporte de volta ata o aeroporto.
 
FACUA sinala que miles de pasaxeiros poderán verse afectados pola folga, perdendo a totalidade ou parte dos seus días de vacacións, estancias en hoteis ou voos de conexión, entre outros. Así, lembra aos usuarios afectados que o Regulamento Europeo 261/2004 establece unha serie de compensacións en caso de cancelación dos voos. Así, o artigo 7 da normativa recolle que “os pasaxeiros recibirán unha compensación por valor de 250 euros para voos de ata 1.500 quilómetros, 400 euros para os intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para todos os demais entre 1.500 e 3.500, e 600 euros para o resto de voos”.
 
A estas compensacións, a normativa europea establece no seu artigo 5 unhas excepcións cando se cumpran tres requisitos na comunicación da cancelación: cando se informe aos afectados con “polo menos con dúas semanas de antelación con respecto á hora de saída prevista”; cando esta comunicación realícese cunha anticipación “de entre dúas semanas e sete días con respecto á hora de saída prevista e ofrézaselles un transporte alternativo que lles permita saír con non máis de dúas horas de antelación con respecto á hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de catro horas de atraso con respecto á hora de chegada prevista””con menos de sete días antes da hora de saída prevista e ofrézaselles tomar outro voo que lles permita saír con non máis dunha hora de antelación con respecto á hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de dúas horas de atraso con respecto á hora de chegada prevista”.
 
Ademais, o Regulamento Europeo tamén recolle, no seu artigo 8, o dereito ao reembolso do custo íntegro do billete nun prazo de sete días e o traslado ao destino final “en condicións de transporte comparables”, mentres que o artigo 9 do mesmo regulamento establece que se debe ofrecer aos pasaxeiros afectados “comida e refrescos suficientes”, aloxamento nun hotel se fose necesario e traslado desde o aeroporto ata o devandito hotel.
 
Con independencia das compensacións establecidas no Regulamento Europeo, FACUA insiste en que todos os usuarios afectados por un atraso poden reclamar ademais outro tipo de indemnizacións por danos e prexuízos, tanto morais como patrimoniais, que puidesen padecer, tal e como sinala a sentenza do 13 de outubro de 2011 do Tribunal de Xustiza da Unión Europea ( TJUE), polo incumprimento do contrato de transporte aéreo que sufrisen.
 
Ademais, FACUA tamén incide na sentenza que publicou o TJUE en abril de 2018, onde alegaba que unha folga de traballadores non se considera dentro do concepto “circunstancias extraordinarias”, polo que a aerolínea non pode negarse a pagar as indemnizacións que se lle esixan.
 
FACUA lembra aos pasaxeiros afectados polos cambios de voos ou cancelación dos mesmos que poden dirixir as súas reclamacións á propia compañía, Air Nostrum Liñas Aéreas do Mediterráneo.

Comentar noticia

Your email address will not be published.