FACUA reclama medidas a Garzón para evitar que negocios fraudulentos simulen ser asociacións de usuarios

Durante décadas mirouse cara a outro lado ante organizacións que recibiron irregularmente diñeiro de empresas ou que inflaron as súas cifras de socios para acceder a subvencións públicas.
Publicado por o día 25/02/2020 na sección de España,FACUA,Social

FACUA reclama medidas a Garzón para evitar que negocios fraudulentos simulen ser asociacións de usuarios

FACUA-Consumidores en Acción solicitou ao ministro de Consumo, Alberto Garzón, que leve a cabo cambios regulatorios para potenciar que España conte cun movemento de consumidores forte e independente e evitar que negocios fraudulentos simulen ser asociacións de usuarios. A asociación advirte de que durante décadas mirouse cara a outro lado ante organizacións que recibiron irregularmente diñeiro de empresas ou que inflaron as súas cifras de socios para acceder a subvencións públicas.

Tras o caso Ausbanc, que estalou fai xa catro anos, ningún dos responsables ministeriais con competencias en protección dos consumidores emprendeu unha mellora de calado na normativa e nos protocolos de control, cuxas enormes carencias quedaron entón ao descuberto, advirte FACUA.

Nun escrito dirixido ao ministro, a secretaria xeral de FACUA, Olga Ruiz, tamén lle pide que os requisitos para que unha organización de consumidores sexa considerada representativa -e participe así en órganos consultivos- ou acceda a subvencións públicas inclúan que conte con máis de 10.000 socios con dereito a participar nos seus órganos de goberno e que acheguen anualmente cotas para contribuír ao seu sostemento. “Requisitos que deben ser auditados de forma rigorosa para detectar se determinadas organizacións achegan datos falsos”, sinala.

Descontrol durante décadas

A secretaria xeral de FACUA critica que “durante décadas permitiuse e mesmo fomentado que se sostivesen case en exclusiva á conta do diñeiro público entidades que non só careceron dunha auténtica base afiliativa, senón que nunca tiveron o obxectivo de contar con ela”. Entidades que para acceder ás subvencións e á participación en órganos consultivos inflaban as súas cifras de socios aproveitándose da ausencia de controis por parte dos organismos competentes na defensa dos consumidores.

“Ausencia de controis”, advirte Ruiz, “que tamén favoreceu que certas entidades vulnerasen a lexislación que regula ás asociacións de consumidores no que se refire ás relacións co sector empresarial, saltándose a obrigación de actuar con independencia fronte a este e chegando a dedicarse a publicitar produtos e servizos e elaborar estudos financiados por empresas co obxectivo de promocionalas”.

Tamén en comunidades autónomas

Trátase dunha situación que tamén se reproduciu en determinadas comunidades autónomas, polo que FACUA considera igualmente de enorme importancia que o Ministerio impulse entre as autoridades autonómicas de consumo tanto a mellora da lexislación como a posta en marcha de protocolos de inspección para verificar os datos que achegan as asociacións de consumidores que concorren a subvencións públicas ou a ser recoñecidas como representativas para ter participación en órganos consultivos.

Así mesmo, FACUA lamenta que poucos meses antes da configuración do novo Goberno entrou en vigor unha nova regulación que en determinadas cuestións resulta aínda máis laxa, mentres ademais a ausencia de controis eficaces sobre o seu cumprimento. Ata o ano pasado, as asociacións tiñan que contar con polo menos 10.000 socios para acceder ás subvencións da Dirección Xeral de Consumo, nesta lexislatura adscrita ao Ministerio de Consumo. A partir de agora, a cifra reduciuse á metade.

Comentar noticia

Your email address will not be published.