FACUA reclama medidas a Garz贸n para evitar que negocios fraudulentos simulen ser asociaci贸ns de usuarios

Durante d茅cadas mirouse cara a outro lado ante organizaci贸ns que recibiron irregularmente di帽eiro de empresas ou que inflaron as s煤as cifras de socios para acceder a subvenci贸ns p煤blicas.
Publicado por o d铆a 25/02/2020 na sección de Espa帽a,FACUA,Social

FACUA reclama medidas a Garz贸n para evitar que negocios fraudulentos simulen ser asociaci贸ns de usuarios

FACUA-Consumidores en Acci贸n solicitou ao ministro de Consumo, Alberto Garz贸n, que leve a cabo cambios regulatorios para potenciar que Espa帽a conte cun movemento de consumidores forte e independente e evitar que negocios fraudulentos simulen ser asociaci贸ns de usuarios. A asociaci贸n advirte de que durante d茅cadas mirouse cara a outro lado ante organizaci贸ns que recibiron irregularmente di帽eiro de empresas ou que inflaron as s煤as cifras de socios para acceder a subvenci贸ns p煤blicas.

Tras o caso Ausbanc, que estalou fai xa catro anos, ning煤n dos responsables ministeriais con competencias en protecci贸n dos consumidores emprendeu unha mellora de calado na normativa e nos protocolos de control, cuxas enormes carencias quedaron ent贸n ao descuberto, advirte FACUA.

Nun escrito dirixido ao ministro, a secretaria xeral de FACUA, Olga Ruiz, tam茅n lle pide que os requisitos para que unha organizaci贸n de consumidores sexa considerada representativa -e participe as铆 en 贸rganos consultivos- ou acceda a subvenci贸ns p煤blicas incl煤an que conte con m谩is de 10.000 socios con dereito a participar nos seus 贸rganos de goberno e que acheguen anualmente cotas para contribu铆r ao seu sostemento. “Requisitos que deben ser auditados de forma rigorosa para detectar se determinadas organizaci贸ns achegan datos falsos”, sinala.

Descontrol durante d茅cadas

A secretaria xeral de FACUA critica que “durante d茅cadas permitiuse e mesmo fomentado que se sostivesen case en exclusiva 谩 conta do di帽eiro p煤blico entidades que non s贸 careceron dunha aut茅ntica base afiliativa, sen贸n que nunca tiveron o obxectivo de contar con ela”. Entidades que para acceder 谩s subvenci贸ns e 谩 participaci贸n en 贸rganos consultivos inflaban as s煤as cifras de socios aproveit谩ndose da ausencia de controis por parte dos organismos competentes na defensa dos consumidores.

“Ausencia de controis”, advirte Ruiz, “que tam茅n favoreceu que certas entidades vulnerasen a lexislaci贸n que regula 谩s asociaci贸ns de consumidores no que se refire 谩s relaci贸ns co sector empresarial, salt谩ndose a obrigaci贸n de actuar con independencia fronte a este e chegando a dedicarse a publicitar produtos e servizos e elaborar estudos financiados por empresas co obxectivo de promocionalas”.

Tam茅n en comunidades aut贸nomas

Tr谩tase dunha situaci贸n que tam茅n se reproduciu en determinadas comunidades aut贸nomas, polo que FACUA considera igualmente de enorme importancia que o Ministerio impulse entre as autoridades auton贸micas de consumo tanto a mellora da lexislaci贸n como a posta en marcha de protocolos de inspecci贸n para verificar os datos que achegan as asociaci贸ns de consumidores que concorren a subvenci贸ns p煤blicas ou a ser reco帽ecidas como representativas para ter participaci贸n en 贸rganos consultivos.

As铆 mesmo, FACUA lamenta que poucos meses antes da configuraci贸n do novo Goberno entrou en vigor unha nova regulaci贸n que en determinadas cuesti贸ns resulta a铆nda m谩is laxa, mentres ademais a ausencia de controis eficaces sobre o seu cumprimento. Ata o ano pasado, as asociaci贸ns ti帽an que contar con polo menos 10.000 socios para acceder 谩s subvenci贸ns da Direcci贸n Xeral de Consumo, nesta lexislatura adscrita ao Ministerio de Consumo. A partir de agora, a cifra reduciuse 谩 metade.

Comentar noticia

Your email address will not be published.