FACUA valora a decisión da Audiencia Nacional e pide sancións contra as financeiras de iDental

O xuíz instrutor ordena preventivamente que deixen de reclamar o diñeiro aos afectados. Moitas vítimas foron incluídas irregularmente en rexistros de morosos.
Publicado por o día 06/02/2019 na sección de FACUA,Social

FACUA valora a decisión da Audiencia Nacional e pide sancións contra as financeiras de iDental

FACUA-Consumidores en Acción valora positivamente a medida cautelar adoptada hoxe polo xuíz da Audiencia Nacional José da Mata, que instrúe a causa aberta neste tribunal pola fraude de iDental, de suspender as reclamacións das financeiras aos afectados que contraeron créditos para pagar os tratamentos dentais que foron suspendidos co peche das clínicas.
 
Da Mata, titular do Xulgado Central de Instrución número 5, investiga a iDental polos delitos de estafa continuada, apropiación indebida, falsidade documental, administración fraudulenta, lesións, contra a saúde pública, alzamento de bens e branqueo de capitais.
 
A medida adoptada polo xuíz implica suspender as reclamacións que as dez entidades involucradas puidesen presentar ante créditos non pagados polos prexudicados e pide a que cesen nas devanditas reclamacións, así como a absterse de incluír nos ficheiros de información patrimonial a aqueles clientes de iDental que cesasen no pago e procedan a retirar dos rexistros a aquelas persoas cuxa inscrición se solicitou por falta de pagamento. O auto refírese, polo menos, a dez entidades: Sabadell Consumer Finance SAU, Banco Cooperativo Español SA; Evo Finance; Santander Consumer Finance; Banco Cetelem SAU; Banco Pichincha; Un-e- Banka; BBVA Consumer Finance; Finanmadrid SAU Pepper EFC e Montjuic EFC SA.
 
Neste sentido, FACUA reclama sancións para aquelas entidades que están a incluír aos prexudicados pola fraude en rexistros de morosos e lembra que denunciou a algunhas destas financeiras ante a Axencia Española de Protección de Datos por levar a cabo esta práctica.
 
A asociación denunciou tamén ante as autoridades de Consumo ás financeiras que seguían reclamando os pagos dos tratamentos a pesar de que as clínicas os habían interrompido e, mesmo en moitos casos, nin sequera chegaran a comezar. FACUA lembra que a Lei Xeral de Defensa dos Consumidores e Usuarios “se o empresario non cumpre a súa obrigación de entrega dos bens no prazo acordado co consumidor e usuario ou no prazo fixado, o consumidor e usuario terá dereito a resolver o contrato de inmediato e o empresario deberá proceder a reembolsar, sen ningunha demora indebida, todas as cantidades abonadas polo consumidor e usuario en virtude do mesmo”. Este dereito pode exercerse tamén fronte á financeira, tal e como establece a Lei de Contratos de Créditos ao Consumo.
 
Segundo expón o maxistrado instrutor no seu auto coñecido este mércores, quedou acreditado que “os contratos constitúen unha unidade comercial e, por tanto, o incumprimento do contrato de servizos comporta a resolución do contrato de préstamo”.