Feij贸o avanza a posta en marcha dunha rede dixital de vixilancia forestal para apoiar os sistemas de prevenci贸n, detecci贸n e seguimento dos lumes

A rede basearase na incorporaci贸n de c谩maras de videovixilancia en 34 instalaci贸ns de Retegal, de modo que axude a detectar novos focos coa m谩xima rapidez posible.
Publicado por o d铆a 18/11/2017 na sección de Galicia,Medio Ambiente,Xunta de Galicia

Feij贸o avanza a posta en marcha dunha rede dixital de vixilancia forestal para apoiar os sistemas de prevenci贸n, detecci贸n e seguimento dos lumes

聽O presidente do Goberno galego, Alberto N煤帽ez Feij贸o, anunciou hoxe na rolda de prensa do Consello a posta en marcha dunha rede dixital de vixilancia forestal para apoiar os sistemas de prevenci贸n, detecci贸n e seguimento dos lumes de xeito que os novos focos poidan detectarse coa m谩xima rapidez posible.

Logo de lembrar que este sistema xa se puxo en marcha de xeito piloto nos 煤ltimos anos, Feij贸o explicou que a rede se basear谩 na instalaci贸n de c谩maras de videovixilancia dun xeito proporcional 谩 actividade incendiaria de cada lugar. Esta rede despregarase nas infraestruturas das que disp贸n o operador p煤blico de telecomunicaci贸ns, Retegal. Nunha primeira fase, instalaranse c谩maras en 34 centros de Retegal, que facilitar谩n cobertura visual de 1,4 mill贸ns de hect谩reas, que representan o 48% do territorio galego.

O presidente da Xunta subli帽ou que nesta superficie se incluir谩n terreos das 73 parroquias de alta actividade incendiaria (PAAI), as zonas de alto risco que recolle o Pladiga. 鈥淎 xesti贸n da rede dixital de vixilancia forestal realizarase a trav茅s dunha plataforma tecnol贸xica que permitir谩 a observaci贸n remota dos montes desde un centro de control que estar谩 operativo as 24 horas do d铆a鈥, engadiu, incidindo en que, deste xeito, os axentes e t茅cnicos forestais poder谩n acceder en tempo real 谩s imaxes, incluso a trav茅s de dispositivos m贸biles.

C贸mpre subli帽ar, ademais, que nesta primeira fase se outorgar谩 prioridade ao obxectivo de apoiar a extinci贸n dos lumes. As铆, cando se detecte un incendio, o sistema ofrecer谩 imaxes en directo sobre o xeito no que avanza e as s煤as condici贸ns e permitir谩 xeoposicionar o punto exacto que se est谩 a visualizar en cada momento. O obxectivo 茅 que este convenio se asine e se licite no vindeiro mes de xaneiro, de tal xeito que o sistema sexa adxudicado nun m谩ximo de dous meses e medio desde a licitaci贸n.

鈥淓sta medida poder谩 ampliarse con base nas necesidades que detecten os equipos forestais鈥, explicou. Esta segunda fase perfeccionar谩 a rede ampliando a s煤a cobertura e incorporando as novas soluci贸ns que vaia permitindo a evoluci贸n tecnol贸xica a trav茅s dunha consulta p煤blica ao mercado.

鈥淗oxe damos, polo tanto, un paso m谩is na incorporaci贸n dos recursos tecnol贸xicos ao labor de detecci贸n e extinci贸n dos lumes, coa creaci贸n dunha rede que ofrece un potencial moi importante e que se ir谩 calibrando en funci贸n da avaliaci贸n que nos vaian trasladando os equipos de extinci贸n鈥, abundou.

Paquete de medidas cos concellos

Por outra banda, o presidente da Xunta precisou, na rolda de prensa, que o Consello analizou tam茅n o paquete de medidas no que est谩n involucrados os concellos e que xa foi presentado pola Conseller铆a do Medio Rural nun encontro coa Fegamp, co obxectivo de que se incorporen como emendas 贸 Proxecto de lei de medidas fiscais e administrativas, que est谩 tramitando o Parlamento xunto co Proxecto de lei de orzamentos para o 2018.

As铆, Feij贸o enumerou e detallou estas 12 emendas, que ve帽en a complementar 谩s 30 medidas que anunciou no Parlamento de Galicia a semana pasada e que son as seguintes:

1. Cando os propietarios incumpran a obriga de limpar o monte, as distancias m铆nimas que establece a lei ou mante帽an en estado de abandono predios que fosen concentrados e estes incumprimentos provoquen ou agraven un incendio forestal, os gastos de extinci贸n tam茅n poder谩n ser repercutidos aos propietarios na parte proporcional 谩 extensi贸n da s煤a finca.

2. Inclu铆r nas redes primarias de xesti贸n de biomasa as subestaci贸ns el茅ctricas e estaci贸ns de telecomunicaci贸ns. De tal xeito que nos cinco metros de per铆metro destas instalaci贸ns non se poder谩n plantar especies pirof铆ticas e deber谩 xestionarse a biomasa.

3. Inclu铆r nas faixas secundarias de xesti贸n as vivendas illadas en solos r煤sticos a m谩is de 400 metros do monte. Na lei actual s贸 se contemplaban as que estaban a menos destes 400 metros de distancia.

4. Ampliar a prohibici贸n de plantar especies pir贸fitas -basicamente pi帽eiros, eucaliptos e acacias- en toda a faixa de 50 metros dentro das redes secundarias. Ata o momento, fac铆anse distinci贸ns sobre as obrigas 谩s que estaban suxeitos estes 50 metros ou os primeiros 30 metros destes 50. Agora elim铆nanse estas distinci贸ns, de tal xeito que non se poder谩n plantar especies pirof铆ticas en toda a faixa. Ademais, ampl铆ase a obrigatoriedade de limpar e retirar as especies prohibidas naquelas parcelas de car谩cter agrario que se atopen sen explotar e poidan ser declaradas en estado de abandono.

5. Adiantarase o prazo para executar as obrigas de xesti贸n da biomasa, que inicialmente estaba establecida para finais do mes de xu帽o, ata finais do mes de maio.

6. Cando se requira xestionar a biomasa a propietarios de parcelas desco帽ecidos e ilocalizables, bastar谩 cunha publicaci贸n no BOE e no DOG que dar谩 un prazo de 15 d铆as para a s煤a aparici贸n. A partir dese momento, a Administraci贸n poder谩 entrar a limpar sen necesidade de notificarllo ao propietario.

7. Incautar a madeira que prov茅n da execuci贸n subsidiaria da obriga de xestionar a biomasa. Deste xeito, cando sexa a Administraci贸n quen limpe o monte, ser谩 a Administraci贸n quen poida vender a madeira. Se o que se obt茅n desta venda 茅 superior ao que custou a limpa, o importe restante se incorporar谩 a un fondo de nova creaci贸n que permitir谩 ter sempre cartos dispo帽ibles para cando a Administraci贸n deba limpar o monte.

8. Estableceranse zonas de actuaci贸n prioritaria e urxente, nas cales a Administraci贸n, tanto a Xunta como os concellos, deber谩 limpar o monte como execuci贸n subsidiaria de xeito inmediato.

9. 脕brese a posibilidade de limpar os montes m谩is descoidados sen que te帽a que existir consentimento das persoas responsables nin autorizaci贸n xudicial, sempre que estas parcelas non te帽an a condici贸n de domicilio.

10. Cando un propietario incumpra a s煤a obriga de xestionar a biomasa das s煤as parcelas, 谩brese a porta a expropiar os predios de titular desco帽ecido nas que se incumpre a lei, baixo d煤as condici贸ns: cando te帽a que ser a Administraci贸n quen limpe o monte en reiteradas ocasi贸ns e cando o custo da limpa supere o valor catastral do terreo.

11. Os montes veci帽ais en man com煤n que non estean sendo explotados poder谩n ser declarados en estado de grave abandono. Como consecuencia, poder谩n incorporarse ao Banco de Terras e a s煤a xesti贸n seralles ofrecida a terceiros que estean dispostos a po帽er o monte en valor ata 50 anos.

12. As parcelas que estean a dificultar que as Sociedades de Fomento Forestal (Sofor) xestionen o monte poder谩n ser incorporadas ao Banco de Terras ou ben expropiadas para po帽elas 谩 disposici贸n das Sofor e que poidan xestionalas.