Feij贸o avoga por un modelo estatal de xesti贸n de estradas marcado tanto pola responsabilidade econ贸mica como pola equidade territorial

Asevera que as estradas forman parte fundamental do estado de benestar, de cuxa correcta planificaci贸n, execuci贸n e conservaci贸n dependen a seguridade das persoas, a vertebraci贸n do territorio, a competitividade da econom铆a e a calidade de vida dos cidad谩ns
Publicado por o d铆a 29/10/2019 na sección de Xunta de Galicia

Feij贸o avoga por un modelo estatal de xesti贸n de estradas marcado tanto pola responsabilidade econ贸mica como pola equidade territorial

O presidente do Goberno galego, Alberto N煤帽ez Feij贸o, avogou hoxe, durante a apertura da XXX Semana de la Carretera, por un modelo estatal de xesti贸n de estradas marcado tanto pola responsabilidade econ贸mica como pola equidade territorial.

Logo de aseverar que as estradas forman parte fundamental do estado de benestar, de cuxa correcta planificaci贸n, execuci贸n e conservaci贸n dependen a seguridade das persoas, a vertebraci贸n do territorio, a competitividade da econom铆a e a calidade de vida dos cidad谩ns, o presidente da Xunta reiterou o obxectivo do Executivo galego de contribu铆r a consolidar un sistema que asegure que os cidad谩ns desfrutar谩n no futuro das estradas m谩is seguras, m谩is sustentables e mellor preparadas para responder 谩s s煤as necesidades de mobilidade e progreso econ贸mico.

Ao respecto, lembrou que en Galicia, s贸 na 煤ltima d茅cada a rede de v铆as de altas prestaci贸ns aumentou en case un 70%, acercando m谩is e mellor aos galegos entre si.

Para acadar este fin, Feij贸o incidiu na importancia das achegas de todos os sectores representados nesta semana espa帽ola da estrada e expuxo, ademais, a necesidade de definir o papel das estradas nun contexto marcado por novos condicionantes como a loita contra o cambio clim谩tico e as emisi贸ns contaminantes, o desenvolvemento tecnol贸xico e a crecente cantidade de recursos p煤blicos que se requiren para atender as necesidades prioritarias, e que obriga a un especial esforzo de eficiencia e racionalidade para conservar as xa existentes.

O responsable do Executivo auton贸mico sostivo que ning煤n destes retos poder谩 superarse 鈥渁 salto de mata鈥 e insistiu no deber de abordar a xesti贸n presente e futura conforme a unha planificaci贸n coherente e razoada.

Entendendo as infraestruturas viarias como un factor de cohesi贸n social, de dinamismo econ贸mico e de equilibrio territorial, o titular da Xunta lembrou que a铆nda no peor dos contextos econ贸micos, Galicia definiu con claridade o seu modelo, avanzando na rede e po帽endo en servizo 220 novos quil贸metros de v铆as de altas prestaci贸ns sen unha soa peaxe.

鈥淓 nas mesmas circunstancias, aplicamos as primeiras rebaixas nas d煤as autoestradas de peaxe de competencia auton贸mica que xa exist铆an鈥, engadiu, subli帽ando que na actualidade, esas d煤as v铆as, a autopista A Coru帽a-Carballo e a do Val Mi帽or, mant茅帽ense como as autoestradas m谩is baratas de Espa帽a, cunhas bonificaci贸n en horario nocturno, 谩s que se engadir谩n, a partir do pr贸ximo ano, descontos para familias numerosas.

Paralelamente, Feij贸o resaltou o esforzo realizado pola Comunidade na conservaci贸n e mellora da seguridade das s煤as estradas, cuxa extensi贸n, marcada pola dispersi贸n xeogr谩fica, supera os 5.500 quil贸metros. As铆, referiuse ao fomento da construci贸n de sendas peon铆s, sobre todo interurbanas, ademais do obxectivo de rematar en 2020 con todos os tramos de concentraci贸n de accidentes nas estradas auton贸micas.

En relaci贸n 谩s estradas de titularidade estatal, remarcou a necesidade de finalizar a autov铆a entre Lugo e Santiago e a autov铆a entre Lugo e Ourense; e fixo fincap茅 na asimetr铆a que representa o crecemento contin煤o das tarifas da AP-9, a principal arteria de comunicaci贸n de Galicia, mentres noutras zonas de Espa帽a as v铆as do Estado se converten en libres de peaxes ou desfrutan de bonificaci贸ns.

Comentar noticia

Your email address will not be published.