Feij贸o ratifica a profunda preocupaci贸n ante os PXE 2019 que discriminan a Galicia e supo帽en m谩is impostos e unha baixada intensa nos investimentos

Incidiu en que, a铆nda que sobe o gasto en m谩is dun 5%, reduce o investimento en Galicia en preto dun 19%
Publicado por o d铆a 18/01/2019 na sección de Xunta de Galicia

Feij贸o ratifica a profunda preocupaci贸n ante os PXE 2019 que discriminan a Galicia e supo帽en m谩is impostos e unha baixada intensa nos investimentos

O presidente do Goberno galego, Alberto N煤帽ez Feij贸o, ratificou hoxe a profunda preocupaci贸n e decepci贸n ante o Proxecto de lei de presupostos xerais do Estado 2019. Considera que non son uns presupostos realistas, van incrementar os impostos das familias galegas e hai unha baixada intensa nos investimentos.

Logo de que o proxecto de lei fose presentado nas Cortes, Feij贸o explicou, nun primeiro termo, que as contas xerais prev茅n un incremento do gasto non financeiro de m谩is do 5%, que se sustenta nunha previsi贸n de ingresos inveros铆mil, ao recoller un aumento da recadaci贸n fiscal de m谩is de 20.000 mill贸ns de euros, a pesar de situarse nun contexto de menor crecemento econ贸mico e de previsible reduci贸n dos beneficios empresariais.

En segundo lugar, o titular da Xunta precisou que os presupostos presentados como sociais, prev茅n unha suba de impostos indiscriminada e cun impacto directo nas rendas medias e baixas. As铆, a pesar de que as propias contas reco帽ecen certa desaceleraci贸n, penal铆zase a milleiros de cidad谩ns, aut贸nomos e pequenas e medianas empresas co imposto ao combustible.

Sobre este punto, c贸mpre subli帽ar que, tendo en conta que o 85% do combustible que se consume en automoci贸n 茅 di茅sel, os condutores da Comunidade, por exemplo, e con independencia do seu nivel de renda, pagar谩n 70 mill贸ns de euros m谩is ao ano.

O presidente da Xunta incidiu en que, a铆nda que sobe o gasto en m谩is dun 5%, reduce o investimento en Galicia en preto dun 19%. En contraste co que acontece noutras comunidades aut贸nomas, como Catalu帽a, onde o investimento medra un 67%, ou a Comunidade Valenciana, onde sobe un 61%.

Abundou en que estamos ante un orzamento que sit煤a Galicia como a comunidade onde m谩is baixa o investimento do Estado, con arredor de 165 mill贸ns de euros menos que en 2018. 鈥淥 Ministerio de Fomento ten que refacer claramente o presuposto do Estado鈥, incidiu.

Nesta mesma li帽a, subli帽ou que esa discriminaci贸n 茅 m谩is marcada en cuesti贸n de infraestruturas, xa que o orzamento prev茅 un aumento importante dos investimentos en obra p煤blica. De feito, o presuposto do Ministerio de Fomento medra en m谩is dun 23% en termos xerais; e o investimento territorializado sobe m谩is a铆nda: un 26%, 鈥渃ase exactamente a mesma porcentaxe que descende en Galicia鈥.

O presidente da Xunta sinalou que en materia de investimentos, 茅 鈥渦n presuposto discriminatorio鈥. Observou que o Ministerio de Fomento incrementa de forma significativa o importe de practicamente todas as s煤as li帽as de gasto no conxunto do Estado, pero, no entanto, as reduce en Galicia:

En materia de ferrocarril, Feij贸o resaltou que os presupostos conte帽en exclusivamente as partidas necesarias para cumprir o calendario de finalizaci贸n das obras do AVE de conexi贸n coa Meseta e o compromiso de estender a Lugo os beneficios da alta velocidade ferroviaria.

Pola contra, o presidente da Xunta incidiu 鈥渘o aprazamento sine die da mellora da conectividade Vigo 鈥 Ourense e Coru帽a 鈥 Ferrol鈥. Expresou ademais a preocupaci贸n ante o desco帽ecemento de se estas contas recollen as partidas de gasto: en material rodante de 煤ltima xeraci贸n, os trens Avril, que garantan un funcionamento competitivo en frecuencias e velocidades da li帽a do AVE a Galicia; e para as estaci贸ns intermodais.

En materia de estradas, o presidente da Xunta subli帽ou que, nun momento en que se anuncian liberaci贸ns de peaxe noutros puntos de Espa帽a e rebaixas de ata o 30% nas autoestradas rescatadas -mentres que Galicia soporta unha escalada inasumible das tarifas da AP-9-, o Goberno reduce a practicamente cero euros o investimento nas planificadas, demandadas e agardadas nesa autoestrada para garantir a s煤a plena funcionalidade. Obras que, en varios casos, contan con proxectos aprobados e que poder铆an empezar a executarse xa: Alfonso Molina e Vial 18 na Coru帽a; enlace Orbital en Santiago; n贸 de Bombeiros en Pontevedra; e a remodelaci贸n do enlace de Buenos Aires en Vigo

As铆 mesmo, non se recolle tampouco a supresi贸n da peaxe de Rande, comprometida polo Goberno, nin se prev茅 tampouco partidas para ningunha das outras obras viarias sinaladas como fundamentais: os novos treitos da Circunvalaci贸n de Pontevedra; a nova Autov铆a Vigo-Porri帽o; a Autov铆a da Mari帽a ou a Autov铆a Lugo-Ourense.

E mesmo se rompen compromisos expresos. As铆: prevense 0 euros en 2019 para Variante Norte de Ourense pese ao compromiso de licitaci贸n inmediata; a variante de Ponteareas, para a que existe un convenio de que a constr煤e o Ministerio, agora se atrib煤e 谩 Xunta cunha achega m铆nima do Estado; e na Autov铆a Santiago鈥揕ugo, fundamental para o Xacobeo 21, non s贸 non se acurtan os prazos, sen贸n que minoran as partidas previstas.

O presidente da Xunta afirmou que 鈥溍 o peor investimento desde 2002鈥 e engadiu que 鈥渘os preocupa o presuposto do ano 2019 e nos alarma as previsi贸ns en materia de investimentos de estradas e de ferrocarril para os anos 2020 e seguintes鈥. 鈥淚mos pedir o que Galicia ti帽a e non imos admitir que se lle quite o que Galicia xa ti帽a. Podemos discutir se hai que po帽er m谩is do que ti帽a. O que non podemos aceptar 茅 que se dimin煤an os compromisos do Estado con Galicia que estaban comprometidos e solemnizados en presupostos anteriores鈥, conclu铆u.